Jump to content
Sign in to follow this  
Anjah

Dere som trener kondis hver dag, sånn ca

Recommended Posts

Hallo! Dette er mitt første innlegg her på forumet. Woohoo! (y) Dere som trener kondis hver dag, sånn ca, hvor mange kalorier forbrenner dere under treningsøkten? Hvor mange treningskalorier går i en god/dårlig økt? Er dere slanke og spreke? Jeg bruker Endmondo og Myfitnesspal som hjelpemiddel, og ser at jeg ligger på 200-300 kcal etter mine treningsøkter. Noen dager mer.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Spørs hva som er målet?  noen trener kondis for å få bedre kondis(kanskje konkurrere eller lignende) mens noen trener kondis for å gå ned i vekt

Skal du ned i vekt, så anbefaler jeg å se over kostholdet først, samt få inn litt styrketrening, og heller supplere med litt kondisjonstrening etter styrketrening f.eks

 

Jeg er ikke slank, men formen kommer seg jevnt og trutt, om jeg trener rett og koser meg på trening :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Følger ikke med på kaloriene da det ikke er fokuset mitt. Trener løping 2 ganger i uka og ellers enkt med rulleski, fjelltur og sykling når jeg gidder. Forbrenner vel 4-600 per økt da jeg vanligvis løper mellom 8-12km (35-60 min). Om d er vekttap som er målet anbefaler jeg at du trener litt styrke også,  dette for å bevare muskelmassen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingen apper kan estimere energiforbruket ditt. Det følgjer det mekaniske arbeidet du gjer, altså kor langt du spring/syklar/går på ski/... Dersom du er i god form vil du gjere mykje arbeid på kort tid (f.eks. springe fort), og omvendt om du er i dårleg form. Ein tommelfingerregel er 1 kcal per km per kg kroppsvekt ved løp.

Dersom eg spring 15 km og er 80 kg, vil eg dermed bruke 1200 kcal på det. På langrenn og sykkel reknar eg 600 kcal/time ved langkøyring og 1000 kcal/time ved konkurranseintensitet. Det har eg synsa meg fram til med terskelwatt og maksimalt oksygenopptak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 timer siden, rudboy skrev:

Spørs hva som er målet?  noen trener kondis for å få bedre kondis(kanskje konkurrere eller lignende) mens noen trener kondis for å gå ned i vekt

Skal du ned i vekt, så anbefaler jeg å se over kostholdet først, samt få inn litt styrketrening, og heller supplere med litt kondisjonstrening etter styrketrening f.eks

 

Jeg er ikke slank, men formen kommer seg jevnt og trutt, om jeg trener rett og koser meg på trening :)

Målet mitt er lavere vekt, lavere fettprosent og bedre kondisjon. Kondisen har kommet seg betraktelig de siste 2 månedene som jeg har holdt på, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har gått ned 5 kilo så langt også. Jeg veide 65 (163cm høy), og målet mitt er 56-58 kg, selv om tallet på vekta ikke spiller den største rollen egentlig. Jeg gleder meg mest til å se litt stram og fin ut :)

Jeg har ikke anledning til å trene mange timer hver dag, men 40-60 min får jeg til å presse inn i dagsplanen. Hver dag går jeg i litt bratte bakker med godt tempo, og jogger der det er mulig. Tror kostholdet er greit? Har fulgt lavkarbo/ketose en stund, og logget det jeg spiser i myfitnesspal. Virker som jeg får i meg det jeg trenger ifht. næringsstoffer og sånn i følge appen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timer siden, boltzmann skrev:

Ingen apper kan estimere energiforbruket ditt. Det følgjer det mekaniske arbeidet du gjer, altså kor langt du spring/syklar/går på ski/... Dersom du er i god form vil du gjere mykje arbeid på kort tid (f.eks. springe fort), og omvendt om du er i dårleg form. Ein tommelfingerregel er 1 kcal per km per kg kroppsvekt ved løp.

Dersom eg spring 15 km og er 80 kg, vil eg dermed bruke 1200 kcal på det. På langrenn og sykkel reknar eg 600 kcal/time ved langkøyring og 1000 kcal/time ved konkurranseintensitet. Det har eg synsa meg fram til med terskelwatt og maksimalt oksygenopptak.

Lur tommelfingerregel du nevner. Når jeg regner på det selv nå, kjenner jeg meg egentlig litt misfornøyd med innsatsen. Jeg power walker i bratte bakker, og jogger der det er mulig. Treningsrunden min er vanligvis på ca 3,6 km, og jeg har god puls hele veien. Endomondoappen sier jeg forbrenner ca 240 kcal på denne turen. Regnestykket ditt, utifra min nåværende vekt, sier 216. Noe å tenke på, dette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Er ikke sikker på hvor sikkert mobil apper regner kcal bruk. Om du vil være nøye skulle jeg anbefalt pulsbelte + klokke, arti å se på framgangen sin og statistikker samt å battle med kompiser. Et annet tips; løpe i bakker, brenner kalorier like a mafq om man pusher seg. Powerwalking er også bra for daglig akrivitet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flere som kan/vil dele hvor mange kalorier dere forbrenner under en daglig treningsøkt? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg løper 3 ganger i uken og ligger på 600-900 per økt, avhengig av hvilken type økt jeg har. Løper da mellom 40-60 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phytoscience Double Stem Cell product for Diabetes

Diabetes group of metabolic diseases in which the person has high blood glucose (blood sugar), either because insulin production is inadequate, or because the body's cells do not respond properly to insulin, or both.Double stemcell work in all types of diabetes.

For more visit

....................................................................

Double stemcell

Share this post


Link to post
Share on other sites

For å svare på spørsmålet ditt ligger en vanlig økt for meg mellom 350-800 kcal. Kommer selvfølgelig an på hvor lang økten er og om det er på flat bakke eller i terreng. Om dette stemmer er jeg ikke så veldig opptatt av, men det er nå i hvert fall en indikasjon. Er selv 180 høy, 65 kg. Ikke spesielt sprek, men det går fremover. Startet å løpe i april og ble bitt av basillen.

Hovedsakelig løper jeg på flat bakke og forbrenner ca 350 kcal på en halvtime (rolige 5/6 km). 

Forbrenner mellom 700-800 kcal på en time +/- når jeg har lange økter på 10-12 km. (Dette er da tallet fra pulsklokken, som også stemmer ganske bra i forhold til den formelen som ble nevnt over her).

Om målet ditt er å gå ned i vekt må du nok øke antall km og/eller flette inn noen styrkeøkter også. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...