Gå til innhold

Mistet kraft i høyre triceps


dunga

Anbefalte innlegg

Morn,

Jeg har plutselig mistet all kraft i høyre triceps. Det er ingen smerter involvert, men den virker plutselig å være dobbelt så svak som den venstre.

Jeg la først merke til det for ca. to uker siden da jeg skulle ta dips. Det ble helt skjevt, og uansett hvor mye jeg prøvde kom jeg først opp på venstresiden før jeg fikk karret meg opp på høyre. Siden jeg ikke hadde vondt noe sted var det litt vanskelig å finne ut nøyaktig hvor feilen lå. Jeg testet diverse isolasjonsøvelser, og fant til slutt ut at problemet lå i triceps. 

Jeg har siden forsøkt å gjøre diverse unilaterale øvelser for å utjevne den enorme forskjellen, men har foreløpig ikke merket noen særlig bedring. Jeg klarer dog nå å gjøre push-ups nogenlunde rett, men om jeg øker belastningen blir det helt skjevt. 

Før dette skjedde hadde jeg en periode med smerter i senefestet til biceps i høyrearmen. Denne smerten flyttet seg litt rundt omkring i armen (biceps bracchi og underarmen), men gikk tilslutt over. Vet ikke om dette kan ha noen sammenheng med problemet jeg nå opplever.

Har noen opplevd en slik "død" triceps? Burde jeg bare fortsette med unilaterale øvelser og satse på at det kommer seg, eller er det noen andre grep jeg burde ta?

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si ut ifra det du beskriver. 50% styrketap - plutselig - er betydelig, og bør sjekkes ut i min mening. Det er radial- og axilarnerven som innerverer triceps. Det ville være relevant å presse på disse nervene nedover banen, fra nakken og ut i armen for å se om dette skaper smerter eller på en eller annen måte svekker triceps ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...