Jump to content
Henrik79

Hvordan faile knebøy på en trygg måte,i stativ?

Recommended Posts

Hei,jeg har nettopp begynt på Stronglifts 5x5,er i min tredje uke nå,og gleder meg til å se resultatene,har det kjempegøy med denne treningsformen.Blir gøy å bli sterkere! :) Før trente jeg fire ganger i uka,masse isolasjonsøvelser,trente ca. 2 timer hver gang,men førte ikke loggbok,eller hadde noen reell progresjon,så dette blir spennende,tar treningen min veldig seriøst,og siden knebøy er den den øvelsen jeg gjør mest av (3 ganger i uken),vil jeg gjerne forberede meg på hvordan jeg kan faile i knebøy på en trygg måte.Jeg prøvde å sette meg ned med bare stangen sist jeg var på gymmen,men det føltes som om sikkerhets-stengene i stativet var for lave for meg,jeg har sett en del videoer på Youtube,og lest litt på forskjellige nettsider,men håper noen av dere her inne kan hjelpe meg å forklare hvordan jeg kan gjøre dette,og hvordan jeg kan øve på dette,helst uten å dumpe vektene ned på gulvet bak meg?På forhånd takk for svar,Fitnessbloggen er et fantastisk bra forum,det er veldig greit å kunne spørre noen som har skikkelig peiling,for det er ikke alltid så lett å vite hvem man skal spørre på gymmen,har spurt noen få om dette,men ikke fått noen gode svar.PS,de har dessverre ikke noe power-rack på gymmen,men "vanlig" knebøy-stativ.Setter stor pris på alle svar.Mvh Henrik:)

Fortsetter under...

3 timer siden, Henrik79 skrev:

Du må vel bare finne et sted du kan øve på å dumpe vekten bak deg samtidig som du hopper frem. Finner du et stativ med rack er det bare å teste med lave vekter til du har det i kroppen, eller på gulvet om du får lov til det.

Om du mener å faile som å falle fremover aner jeg ikke, den er litt værre.