Jump to content
Sign in to follow this  
Linerm

Fitnessbloggens "ultimate rumpeprogram"- hvilke øvelser for overkropp?

Recommended Posts

Har tenkt å prøve ut Fitnessbloggens "ultimate rumpeprogram" x 3 per uke for å få mer definerte muskler i bein og rumpe. Det ser slik ut:

 

Først uttøying av hofteleddsbøyere, rumpe og lyske. Deretter aktivering av gluteus ved f.eks. hip thrust og hip extensions. Så følgende øvelser:

- knebøy 2 sett 8 reps (alternativt sumo knebøy for variasjon)

- bulgarske utfall, 2 sett 8 reps (alternativt vanlige utfall bakover for variasjon)

- hip thrust med stang, 2 sett 8 reps (alternativt glute bridge for variasjon)

- strake markløft, 2 sett 8 reps (alternativt sumo markløft for variasjon)

 

Må vel også kjøre noen øvelser for overkropp, men er usikker på hvilke! Tenker benk- og skulderpress, roing, bicepscurls med stang. Men har noen tips her? Gjerne øvelser som går på flere muskelgrupper eller kan kjøres i supersett for å spare litt tid. ^_^

Edited by Linerm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...