Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Miss Betty - going fit <3

Min egen forventning.....

Recommended Posts

Guest Miss Betty - going fit <3

Ny her  -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Guest Miss Betty - going fit <3

Takk o takk ;-)

Hvem er jeg - hva gjør jeg her - hva trenger jeg - og hvilke  muligheter har jeg !?

Det er det store spm.....;-)

kort fortalt da...;

Jeg har vært - super sporty i yngre dager - liten og lett - ble tidlig voksen og uvaner kom seiliende inn når trening ble lagt på hylla pga kjærligheten den gangen. Resultat av det ble jeg derfor alt for stor - men dog sterk og fet. ( hadde fysisk tung jobb  - på lager/butkk )  En tilbakelagt tid for over 8 år siden ...

Fra 120 deisende kilo og ned til 68 kg ( 2014 ) fikk livet gjennom årene gjennomgå både det ene og det andre , men alltid vært i aktivitet med tur i skog og mark med hund og studio. Etter lang ventetid la jeg meg under kniven og fjerne vondter og dårlige minner. Og nå er det 8 uker siden min t-snitt operasjon for den som vet hva det er . Fjernet masse løs hus ,vondter og dårlige minner. Og klar til å fortsette mitt aktive liv som jeg startet med i mai 2015.

Dagens vekt 76 - og påvei nedover mot 70 - men det viktigste er at jeg føler meg vel så tallet i seg selv er ikke så viktig til mine 170 cm. Jeg har som et mål oppe i mitt hode om at denne dvaske kroppen skal strammes opp via styrketrening , men min favorittgren etter 2015 er sykling i skog og mark og spinning på spenst  . Faste fine lår, spenstig rompe ,fin holdning og mindre mage er drømmen. Jeg meldte meg på Team spenst og fikk pesa meg gjennom både Hennesrittet og Grenserittet. Heldigvis så svømte jeg et par runder i den store froskedammen sommer 15 ` og der ble jeg kjent med en frosk som viste seg raskt å være en skikkelig prins <3  - og med sporty fortid er jo superpluss ;-) Så vi vandret fjell opp og fjell ned og jeg fikk lurt han til å kjøpe seg en sykkel også og svisj oppe i Trysils mange spennende løyper vi testet.Hans tidligere aktive liv bestod av motorcross , styrketrening og bodybuilder. Så han er 10 000 ggr mer drilla enn jeg noen gang kommer til å bli .Jeg vet jo hva som skal til ...men er IKKE så rutinert og superflink. Men jeg har vært litt flinki etter nyttår da. Drikker kun brus i helgene og min store last er el fortsatt potetgull - ellers alt spiselig....men ikke fett - for det funker dårlig..( Potetgull går da , men kun en liten dessær skål ) .

Mitt MÅL : kutte ned på sukker , lage maten fra grunnen av selv så jeg vet hva jeg får i meg , går uansett mest i kylling,fisk og broccoli , spise lite og 4-6 måltider om dagen...drikke vann ( er jeg ikke flinki til. )

Er det noen andre som har erfaring fra å være dvask til en mer stram / sexy kropp!? For begge kjønn - alle svar er like gode. Fortell meg gjerne hva som funket for dere , så jeg kan overraske min prins Mr M med å fikse litt selv. Når vi er sammen neste gang skal vi trene sammen  - seriøst likssom  . gå tur og sykle er  helt innafor , med studio da er jeg skeptisk. Han sier bare " det er lungt " og smiler sånn ille lurt....ha ha ha ...

Ellers er jeg sykt sunn inni kroppen for må spiser masse vitaminer for at kroppen min skal fungere ;-)

Jeg venter i spenning;-)

Klem fra // Alt er mulig eller ;-) //

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss Betty - going fit <3

;-) og her er jeg igjen.....ikke for at det er jul eller slik , men fortsetter der jeg slapp i august ( etter flytting ,oppussing og skolestart fakisk )  Jeg  bruker ikke det som noen unnskyldning - men stoppet litt opp rundt den tiden. For Sykdom - operasjon og slikt setter ting litt på vent. Men nå skal jeg være klar igjen. 

Jeg klarte faktisk å nærme meg 71 kg i sommer - har gått opp 2 kg frem til nå ,,men null stress med det. Nytt mål er ønskelig fra 70 og ned mot 68 kg.:X3:

Nå er jeg sååååå matlei og fastbestemt på å fortsette der jeg slapp - trenger et kick i røven , nyinspirasjon og suger til meg det jeg kan ved å lese noen blogger og info på nett. Selv om vi ikke  skal ikke tro på alt man verken leser eller spiser...he he ^_^

Er det noen her som kjører en uke med bare proteiner , litt frukt og grønt og nesten normalt i motsatt uke , DVs fortsatt protiner , via kjøtt , kylling , fisk , gris  , melkeprodukter med 26 g protein/youghurt ,  men  tilsetter litt karbohydrater i evt.liten potet  -1-2 knekkebrød etc i motsatt uke. - det funket for fint for meg sist gang. Jeg har lyst til å overraske med 2 halvdel og vise at jeg faktisk kan og vil jeg også ;) Trenger virkelig å stramme opp denne kroppen ( skal ha brystreduksjon i des/januar)  , blir bra håper jeg og lettere med trening for meg også på enkelte øvelser...hihi :shy:(y)

Jeg fortsetter med stryketrening 2 -3 dager i uken ( bytter på overkropp/nederdel på hver sine dager annen hver gang ) , har 1 dag på mølla - og en fritime hvor jeg bytter på spinning og oxybox.. , magemuskler hver gang. ;-)

 

Supert hvis jeg kan få noen tips - for holder jeg gløden og spiriten oppe  - kan jeg faktisk flytte fjell....hhi <3

Yeeaaahhhhhh- jeg venter i spenning på å høre fra Dere <3

Klem klem

Edited by Miss Betty - going fit <3
rettet skrivefeil

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei. velkommen

gjelder i grunn og bunn å sette en fot forran den andre og kjøre på. spis. drikk.. tren... nyt livet, du har komt deg veldig langt.

ikke vær for streng med deg selv. styrke trening er sunt for kroppen, men vekta kan stoppe opp noen ganger.  prøv å fokusere mer på hvordan kroppen føles for deg.   bytt ut vekta med et måleband.  den vekta kan bli en byrde i lengden. ;)

Vekta kan gå ned eller opp, gjelder å kke miste motet.   ikke tenk  på "straff" om du skeier ut. det er tross alt en kropp, din kropp.  det kommer gode perioder...og det kommer dårlige.  spørsmålet er hva man er villig til å gjør for å forsette mot sine mål :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss Betty - going fit <3

Hiiiii - og takk ;-)

Ja den vekta er noe dritt....men ikke så farlig...jeg vil heller se resultater på at kroppen forandrer seg , blir smidigere og strammere . Jeg klarte å trene til noe strammere rygg og mindre på sidene fra ca juni - august med litt " proff " hjelp...Og det ga " blod på tann " - og moro at det syntes når de nærmeste kommenterte det.

Men kan egentlig "flaggermus/grevinne heng " bli mindre... - får delte svar...men det skal uansett ikke være uprøvd. Jeg vet at kostholdet har mye å si  - er jo litt matglad , men har også fått et noget annet syn på det også de siste årene. Jeg er på langt nær noen fanatiker - og det funker bedre for meg at jeg vet at jeg kan tillate meg å skeie ut litt innimellm enn at det ikke skal være lov..Stort sett er jeg mer glad i skikkelig husmanskost derav ikke brød , men alt annet , altså god mat. Men fruktfat settes frem og kan nytes av både store og små i heimen. Driller jo de litt også...selv om de ikke vet det...hehe

Har en kronisk tarmsykdom - så fett er fyyyyyy fyyyyy - eller nytes kun når jeg er hjemme eller på kjent steder , og moderat inntak av sukker også  , helst ikke brød /korn og må ha kokte grønnsaker. Men proteinshaker - youghurt og slikt er helt innafor....og knekkebrød funker faktisk...;-) Glad i kjøtt da...alle typer - inkl fisk og skalldyr...så jeg sulter ikke i hjel..;-)

 

Det hadde vært så kjekt å kunne strekke seg mot et felles mål sammen med flere - jeg har mye å del av og med meg jeg - og tar med glede imot nye tips også ;-)

 

Satser videre med en fot  - forran den andre - gleder meg til ny uke som

starter om bare noen timer .;-) yeajhhh (y)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest Miss Betty - going fit <3

Nå er søndagen her - hælja går altfor fort :blink:

Men noe positivt er det da.

For det er trim imorra og veileder time med frivekter på tirsdag. Det kan jo bli spennende.... jeg har vel en del tanker rundt det og vet sånn ca hva jeg bør ta. Må si det er litt " flaut " å gå inn "der" da....for der er de som skikkelig satser....håper det ikke er så mange på dagtid den dagen da...hihi

Det er jo greit at det ligger 3 PT i abo pr år ,så lurt å bruke de innimellom tenker jeg 

Har forresten skaffet meg ei treningsmakker 1-2 dg i uka...og hun har trena styrke i snart 1 år... - jeg tenker det å være 2 på disse dagene er bra og sosialt....ikke bare skravle har vi blitt enige om ...det kan vi gjøre i badstua...(y)

 

Fortsatt god helg til dere ALLE ;-)

// Miss Betty // ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...