Jump to content
Sign in to follow this  
Zeph

Valg av massasjerulle/trigger point-rulle?

Recommended Posts

Fortsetter under...

Kjøpte en Trigger Point Grid. Den er OK, men ikke hard nok for meg. Solgte den videre til en kompis, skaffet meg deretter en (svart) RumbleRoller. Den er magisk, men krever en viss smerteterskel :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har også RumbelRoller, samt at jeg også bruker jo denna Levity rulla til @FrkHoel innomellom.

Å vil påstå at begge er er bra, men de fungerer på litt forskjellige måter da RumbelRoller har hard store knaster som går dypt,. Mens den fra Levity tar litt større flater og går ikke like dypt. Som @okveine sier, du trenger en viss smertereskel på den RumbleRolleren for den tar godt ;) Ihvertfall den lille jeg har, den store de har der jeg trener har helt mjuk, mulig utslitt :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruker også rumbleroller. Både en liten slik kompaktsak og den større standard. Jeg har den lille i blå utgave (mykere) og den store i sort (hard). I tillegg har jeg en som jeg startet som er heter Trigger point grid som du viser til.

Den tar bredere og "kjevler" muskulaturen bredere. Den mer knar og effekten av triggerpunkt er for meg ikke eksistrende med akkurat denne. For meg kunne dette like gjerne vært en flat sak.

Rumble roller er det jeg kaller triggerpunktsmassasje. Jeg trives best å bruke den lille på IT båndet og lår siden diameteren på den er noe mindre enn i std utgave. Den store egner seg for meg best på rygg. I tillegg krever den sorte en viss grad av tilvenning. Har prøvd et par-tre andre rullere med knaster også, men faller stadig tilbake til rumple roller når det gjelder å få triggerpunktfokus. Jeg synes rumble er den beste i så måte.

En annen ting som utgjør en stor forskjell er hvor hardt underlag du ruller på. Særlig gjelder dette den sorte. Den er såpass hard at den "ruller" relativt dårlig på veldig hardt underlag, så er liker jeg best plassere den på et teppeunderlag à la slik du finner på en løfteplattform. Da "flyter/ruller" den best. Evt rulle den mot en tynn underlagsmatte. Gir litt etter, men den oppleves like hard mot musklene uansett.

Edited by UxO
lagt til erfaring med trigger point grid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...