Jump to content
Sign in to follow this  
pokkumon

Mitt treningsprogram :)

Recommended Posts

Heihei! 
Kunne tenkt meg et par innspill av mitt program. Se om jeg er helt på bærtur eller ikke :)
Om meg:
Jente, 168cm, ca 74kg. Ikke spesielt trent. Sliter mye med skuldre, målet er å bli sterkere i ryggen, kroppen generelt, større rumpe, generelt bedre. At ting ikke er så tungt i hverdagen :) Ønsker også å gå ned i fettprosent.

Programmet er vel inspirert/er Starting Strenght.
Jeg prøver å øke med 2,5kg på hver økt på knebøy og markløft. Overhead press er jeg for svak til å kunne ta stanga, derfor er målet  bygge meg opp til stanga med det første, og deretter kunne lettere øke 2.5kg med vektskiver. Benkpress er planen å øke med 1kg hver gang, men de minste vektskivene er på 1.25kg. Derfor blir det litt mye å øke på hver gang. Barbell Row har jeg erstattet med sittende roing, da jeg føler det er enklere med teknikk. Her kjører jeg ABA en uke, og BAB andre uken.

Treningsprogrammet:
A:
Knebøy 5x5 30kg akkurat nå (32,5kg neste gang)
Overhead Press 5x5
Markløft 1x5 45kg (47,5kg neste gang)

B:
Knebøy, samme som over.
Benkpress  5x5 22.5kg
Sittende roing 5x5 30kg
I tillegg til disse øvelsene tar jeg facepull. Prøver på 3x10 rundt 15kg.
Planken 2x30sek

Jeg slenger på en ekstra dag med fokus på rumpe. Gående utfall, dvs at jeg tar meg en tur på senteret, og setter ene kneet ned i gulvet og opp igjen, ja du skjønner.. :p Uten vekter foreløpig.
Glute bridge 3x10 10kg.
Hip Thrust 3x10 10kg.

Alle dagene varmer jeg opp med løping/jogging i nogenlunde intervall i 10min.
Vektene i knebøy, markløft og benkpress er inkludert stang.

På vanlige hverdager spiser jeg vanligvis 2 brødskiver med makrell i tomat, skyr med mandler og valnøtter ved siden av. Banan etter trening. Middag er dessverre litt variabelt, men prøver å ha fokus på kjøtt og grønt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...