Gå til innhold
Hans-LG

Tips til hvordan sette opp egen treningsplan?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobber med å sette opp treningplan til meg selv. Jeg har søkt litt rundt, sett youtubefilmer, men uten hell. Derfor retter jeg nesen min mot forumet i håp om å finne et greit svar på oppsett, sortering av øvelser (f.eks Hvilken øvelser man burde kjøre på legday).

For at det skal bli litt lettere for deg å hjelpe meg så er jeg en gutt på 19 år, hobbymosjonist og liker egenvekttrening og vekttrening. Jeg trener på en låve sammen med noen andre venner der eieren har kjøpt og laget utstyr som skal til for at man kan trene styrke og egenvekt. Jeg har tilgang på alt som skal til for å utføre baseøvelser, egenvekt og frivekter. Vil også si jeg er midt på treet når det kommer til treningserfaring. Jeg er også en sporadisk treningskar ettersom skole, jobb eller forkjølelse kommer i veien til de tider.

Ved planen ønsker jeg å: bygge styrke, bevegelighet, spenst, balanse og utholdenhet.

Problemstillingen min er hvordan jeg skal sette opp en god og organisert treningplan + hvordan kombinere vekttrening og egenvekttrening?

Jeg tenker å starte med oppvarming etterfulgt av baseøvelse dedikert til de muskelgruppene jeg har pr dag (F.eks mandag - Benkpress. Tirsdag - Knebøy. Torsdag - Markløft). I planen min tenker jeg å ha en kombinasjon av vekttrening og egenvekt, men vet ikke hel hvordan jeg skal få flettet dette sammen <_<

Håper på positiv tilbakemelding!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her