Gå til innhold

Det nye like-systemet på facebook


FrkHoel

Anbefalte innlegg

Leste denne og syns det var god lesning. http://www.bodyforwife.com/why-facebooks-dislike-button-is-a-bad-idea/

Artikkelforfatter la ved denne teksten på face når han la den ut: " The "Angry" feature on the new Like button strikes me as not that different from a "Dislike" button. People will use it to be dicks, I guarantee it. Here is a post from last fall when the topic was last discussed. "

Kommer "sint-trynet" til å oppfattes på samme måte som en "dislike-knapp" for å trekke ned en post?

Hva mener dere? Positivt eller negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FrkHoel skrev:

Leste denne og syns det var god lesning. http://www.bodyforwife.com/why-facebooks-dislike-button-is-a-bad-idea/

Kommer "sint-trynet" til å oppfattes på samme måte som en "dislike-knapp" for å trekke ned en post?

Hva mener dere? Positivt eller negativt?

Saken du linker til er jo ikke relevant for oppdateringen facebook kom med igår. De har ikke lansert en dislike-knapp. Sint-trynet regnes fortsatt som en "like" og vil ikke dra ned populariteten på et innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dag skrev:

Saken du linker til er jo ikke relevant for oppdateringen facebook kom med igår. De har ikke lansert en dislike-knapp. Sint-trynet regnes fortsatt som en "like" og vil ikke dra ned populariteten på et innlegg. 

Glemte å legge ved relevant tekst, så ikke rart det ikke ga så mye mening. :) Men spørsmålet mitt er fortsatt om folk tror at f.eks sint-trynet vil bidra på noen negativ måte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg legger ut noe særlig på FB som folk har noen grunn til å dislike, men om jeg så gjorde, så ville det kanskje være bare fint om noen fortalte meg det?
Men vi er forskjellige, og trolig ville jeg se annerledes på det om jeg var tenåring og litt "skjør" i forhold til dagens utgave av meg selv.

Det eneste virkemiddelet jeg har for å indirekte fortelle noen at jeg er drittlei bilder/innlegg om et eller annet fullstendig uinteressant hverdagslig noe, er å la være å like det. Trolig er det ingen som legger merke til mine manglende likes, men det får nå være. Men slik vil jeg nok fortsette selv om vi fikk en dislike-knapp, for jeg har ikke behov for å fortelle at jeg eksempelvis ikke blir ekstatisk av middagstallerken med 90% brokkoli annenhver dag. Kanskje noen annen liker det, eller personen som legger ut liker å vise hvor fantastisk sunt han/hun spiser?

Om noen vil bruke sinte-trynet for å diskreditere noe jeg har lagt ut, så ville det bry meg midt i rattata. Eller som ungene pleier å si; careface

Hvis de nye like-systemet blir brukt slik det er tenkt, og det får en vel håpe og tro, så er det jo ofte slik at en kanskje ikke føler for å kommentere et innlegg, men langt fra sende en "liker" heller. En slags "medfølelses-trist" eller "jeg-blir-sint-på-dine-vegner-sinnatryne" har jeg derfor savnet innimellom...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=

Jeg er ikke på fjesbokaB). Syns det er god folkeskikk å si i fra med ord dersom jeg ikke liker hva andre sier/mener. Angry knappen blir som om noen sitter bak ryggen min og skjærer grimaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pinglo skrev:

Det store spørsmålet her er vel heller hvor mange opprivende krangler som kommer til å starte med spørsmålet om hvem i helvete som har hjertet det nye profilbildet ditt.

Haha, ikke sant :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...