Jump to content
Sign in to follow this  
Camblirfit

Treningsprpgram fra fitnessbloggen

Recommended Posts

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

2 x underkropp, 2 x overkropp. 3 underkropp er for mye for deg tenker jeg. rumpa blir ikke bedre av overtrening. Jeg veit ikke hva amerikansk markløft er, men hvis det er som vanlig markløft syns jeg det er mye med 12 repper. mark holder du 8 repper og mindre, ellers er volumet på ræva fint det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 timer siden, Jquest skrev:

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

Jeg har aldri hørt om amerikansk markløft før. Dette gjorde meg med en gang skeptisk så jeg sjekket det opp. Drit i begrepet amerikansk markløft. Det er akkurat det samme som romansk markløft/romanian deadlift. Fokuset er på hamstrings og rumpe i begge tilfeller. 
Når det gjelder programmet så kan og bør du absolutt trene overkropp i tillegg. Hvis du skal kjøre det som et fullkroppsprogram kan det bli for mye med alle disse øvelsene på bein 3x pr. uke med overkroppsøvelsene i tillegg. 
Det som menes med å gå ned 1 rep i uken er at du starter med 8 repetisjoner første uken. Så går du ned til 7 reps uke 2, 6 reps uke 3, 5 reps uke 4, 4 reps uke 5 og 3 reps uke 6. Poenget er at du skal legge på litt mere vekt for hver uke, siden du går ned på reps. Dette tvinger deg til å bli sterkere, som jo er hovedmålet for å bygge muskler over tid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meiner forskjellen på amerikansk og Rumensk markløft er at du presser hofta meir fram i topp posisjon ved å stramme rompa meir i den amerikanske varianten. Elles heilt likt 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Jquest skrev:

Heihei, leste på fitnessbloggen at programmet nedenfor funker bra for å trene rumpa.

Kan jeg trene dette 3 ganger i uka? Og kan jeg legge til øvelser for overkropp og kjøre det som et fullkroppsprogram, eller bør jeg dele det opp, og f.eks kjøre dette for rumpa 3 ganger i uka, også ha to dager der jeg trener overkropp? Fokuset er forresten på underkropp, ja. Men ønsker fortsatt å trene hele kroppen :) 

Lurer også på hva de mener med å gå ned 1 repetisjon per uke, helt ned til 3?56c8575bd14e4_Skjermbilde2016-02-20kl.12

 

 

JA, du kan trene dette programmet for rumpa. Amerikanske markløft er her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/amerikansk-markloft/  Når det er sagt,hva slags treningserfaring har du? Har du trent styrke lenge?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 timer siden, LeanMachine skrev:

JA, du kan trene dette programmet for rumpa. Amerikanske markløft er her: http://fitnessbloggen.no/ovelser/amerikansk-markloft/  Når det er sagt,hva slags treningserfaring har du? Har du trent styrke lenge?

Ser at det er mye forskjellig ute å går når det gjelder forklaring på øvelsene. Man skal pushe hofta igjennom og skvise glutes i både amerikansk og romansk markløft. Ser at forskjellen kan være mindre løftebane på den amerikanske varianten. Ellers tar fitnessbloggen feil med tanke på strak markløft i denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/ovelser/strake-markloft/ . Det er romansk markløft de viser, ikke strake markløft. Strake markløft starter fra bakken av mens romansk markløft i hoftehøyde. Lett å rote :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...