Jump to content
SamGold

Forslag til tidseffektivt program 3X per uke eller 2X lengre økter per uke? = )

Recommended Posts

Hei bloggen! :)

Jeg deloader denne uken og tenker at jeg må finne meg et nytt program til neste uke. Jeg liker ganske godt programmet jeg kjører nå med tre dager per uke, men med økter på 90-120+ minutter, er det litt vanskelig akkurat nå. I tillegg løper jeg 2 ganger per uke, noe jeg ønsker å fortsette med.

Jeg har snakket med flere på gymmet som trener fullkropp to ganger per uke. Da litt lengre økter. Type 2 timer +. Det kan fungere. 

Eventuelt 3X per uke, men da mer effektive økter på rundt timen. Jeg kjørte jo 5/3/1 i en lang periode og jeg mener på at de øktene var ganske korte og effektive. 

Eventuelt et myo-reps program.

Tror jeg leste at Martin Berkhan hadde et fullkroppsprogram han kjørte hver 4. dag. Litt lite kanskje. 

Får gjøre litt research selv i løpet av uken, men takknemlig for tips! :)

Sammy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Takk for gode forslag! :D

Vurderer dette Myo-Reps programmet. Starter på 20-25 repetisjoner i uke 1. IKKE min stil, men det kan jo være en interessant forandring/utfordring.

Og Børge avslutter jo med følgende punchline:

Jeg garanterer oppsiktsvekkende og dramatiske resultater i tiden som kommer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lurer på om du endte opp med Myo rep programmet?  i tilfelle kan det ver interessant å få høyre ein vurdering av deg etter litt tid. Liker sjølv best lav reps, men når Børge lover resultater så lytter eg interessert etter 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

RYP- programmet som utgangspunkt kjører jeg i perioder hvor jeg har litt mindre tid. 

Det jeg liker spesielt å endre på, er forskjellige øvelser hver trening. Utgangspunkter er jo bøy, benk, chins,militærpress, biceps og triceps. Kjører du i den rekkefølgen kan du også kjøre på litt rask trening om du kjører supersett og dermed øvelsene imellom hverandre i pausene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hva med å gjøre 5/3/1 til et to dager i uken program? Jeg har gjort det med stort hell tidligere der tidsbudsjettet har vært stramt. For min del gjaldt det å virkelig trøkke til på siste settet på hovedøvelsene. 

Dag 1:

Bøy 5/3/1

Benk 5/3/1

Press 3x8

RDL 3x8


Dag 2:

Mark 5/3/1

Press 5/3/1

Bøy 3x5 med prosentene fra den dagen i programmet, ingen amrap.

Benk 3x8-10 eller noe, whatever floats your boat. 

 

Legg inn assistanse som det passer og der tiden strekker til. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Den 15.2.2016 at 21.56, Listefyll skrev:

Lurer på om du endte opp med Myo rep programmet?  i tilfelle kan det ver interessant å få høyre ein vurdering av deg etter litt tid. Liker sjølv best lav reps, men når Børge lover resultater så lytter eg interessert etter 😉

Jeg endte opp med å kjøre et gammelt WS4SB opplegg jeg har brukt før, men skal prøve å kjøre myo-reps på isolasjonsøvelser og noen baseløft. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellers takk til alle andre som har svart siden sist! Sitter på en kafe nå og er på vei til trening, men skal se på det senere. :D

Kjenner forøvrig en ganske stor og sterk fyr på gymmet som trener to dager per uke. Fullkropp. Mandag og torsdag.

Tror programmet hans er:

Bøy

Mark

Benk

Skulderpress

Chins

 

Dag 1 - 10 reps

Dag 2 - 5 reps

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest =xXx=
43 minutter siden, SamGold skrev:

Ellers takk til alle andre som har svart siden sist! Sitter på en kafe nå og er på vei til trening, men skal se på det senere. :D

Kjenner forøvrig en ganske stor og sterk fyr på gymmet som trener to dager per uke. Fullkropp. Mandag og torsdag.

Tror programmet hans er:

Bøy

Mark

Benk

Skulderpress

Chins

 

Dag 1 - 10 reps

Dag 2 - 5 reps

Variant av dag 1 kjørte jeg (3x10) 2 til 3 ganger per uke pluss dips i sommer. Var helt OK. Tapte ikke så mye styrke eller form. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 timer siden, Stilken skrev:

Variant av dag 1 kjørte jeg (3x10) 2 til 3 ganger per uke pluss dips i sommer. Var helt OK. Tapte ikke så mye styrke eller form. 

Det kan nevnes at han jeg nevnte ikke har brukt det som et vedlikeholdsprogram, men har økt ganske bra på det. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest =xXx=
12 timer siden, SamGold skrev:

Det kan nevnes at han jeg nevnte ikke har brukt det som et vedlikeholdsprogram, men har økt ganske bra på det. :)

Aha! Sikkert litt bedre tilpasset på vekt/sett/reps enn det jeg kjørte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Den 18.2.2016 at 22.33, Stilken skrev:

Aha! Sikkert litt bedre tilpasset på vekt/sett/reps enn det jeg kjørte. 

Det kan være.

Men slik jeg har forstått det har han trent slik i en årrekke og har solide resultater å vise til. Dvs, rundt 150 i knebøy, nærmere 200 i markløft og benker vel rundt 120-130. :)

Nå har jeg blitt syk (igjen), så får se om jeg får tid til å kikke litt på de andre artiklene som ble delt her. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest =xXx=
5 timer siden, SamGold skrev:

Det kan være.

Men slik jeg har forstått det har han trent slik i en årrekke og har solide resultater å vise til. Dvs, rundt 150 i knebøy, nærmere 200 i markløft og benker vel rundt 120-130. :)

Nå har jeg blitt syk (igjen), så får se om jeg får tid til å kikke litt på de andre artiklene som ble delt her. ;)

Tror det er lurt å sette seg inn i noen artikler ja:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Programmet jeg fikk av Martin Berhkan for mange år tilbake. Vurderer prøve dette nå. Tre dager per uke, men definitivt kortere økter enn jeg er vant med nå:

Mandag

Markløft 2 x 4-5

Millitærpress 2 x 6-8

Chins med vekt 3 x 4

Pendlay Rows 3 x 5

Close grip chins 1 x max reps

Onsdag

Benkpress 3 x 5

Decline benk 2 x 6-8

Seated triceps extensions 2 x 8-10 (alternativt fransk press)

Pushdowns 2 x 8-10

Barbel curl 1 x 6-8

Fredag

Leg Press 2 x 8-10

Leg curl 2 x 6-8

Leg extensions 1 x 8-10

Calf raise 1 x 12-15

Cable crunches eller lignende som gir motstand 1 x 10-12

Less is more, bitches! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...