Gå til innhold

Kvalm av havregrøt m/proteinshake - Tips?


Tirilns

Anbefalte innlegg

Hei!
Til frokost spiser jeg vanligvis havregrøt av havregryn og 1 proteinshake med sjokoladesmak ("koker" dette i mikroen). Som topping har jeg kanel og sukrin. I starten var dette fantastisk godt, men det tok ikke mange ukene før denne maten gjorde meg kvalm og nå blir jeg rett og slett uvel av å spise det. Jeg har fått en matplan jeg skal følge og der er eneste frokostalternativet havregrøt med proteinshake, så er det noen som har  GODE oppskrifter på dette? ^_^ I tillegg lurer jeg på hvor lang tid det tar før denne maten "synker i mage" slik at jeg er klar for en treningsøkt. Akkurat nå sitter jeg stappmett og kvalm i sofaen, og trening frister overhodet ikke enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også drittlei smaken av havregrøt. Det som gjør at jeg fortsatt kan spise litt en gang innimellom er at jeg får forandret smaken på den med det jeg har for hånden. Solsikkekjerner, sesamfrø, knuste linfrø, kokosflak etc... Enten en av dem eller en kombinasjon av flere/alle. Hvis du ikke er redd for sukker så finnes det mye godt i tørket frukt som kan være med på å gjøre havregrøten spiselig igjen :D

 

Føler du deg ekstra dristig en dag, så kan du prøve å eksperimentere med sitron, eller til og med lime og chili i havregrøten.

Jeg prøvde også med revet ingefær, men det var ingen suksess for min del :p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre den som har laget planen om et annet alternativ?

Om du har markoverdiene på måltidet så er det jo null problem å lage noe helt annet så lenge du treffer makroene.

Joda, det kan jeg gjøre. Men tenkte jeg skulle høre med dere om noen tips før jeg spør om annen mat til frokost ^_^

 

Jeg er også drittlei smaken av havregrøt. Det som gjør at jeg fortsatt kan spise litt en gang innimellom er at jeg får forandret smaken på den med det jeg har for hånden. Solsikkekjerner, sesamfrø, knuste linfrø, kokosflak etc... Enten en av dem eller en kombinasjon av flere/alle. Hvis du ikke er redd for sukker så finnes det mye godt i tørket frukt som kan være med på å gjøre havregrøten spiselig igjen :D

 

Føler du deg ekstra dristig en dag, så kan du prøve å eksperimentere med sitron, eller til og med lime og chili i havregrøten.

Jeg prøvde også med revet ingefær, men det var ingen suksess for min del :p

 

Tusen takk for mange tips, mye av dette har jeg faktisk ikke tenkt på :D Tror nok jeg står over chili og revet ingefær, men jeg skal helt klart prøve de andre forslagene dine. (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage havrebrød av havregrøten. Her er en oppskrift på det- og den består kun av vann og gryn, og så kan du drikke shaken ved siden av eller evt. bytte ut med noe proteinrikt pålegg. Kan også være godt å blande pulveret i grøten, spesielt om det er sjokolade eller vaniljesmak:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage havrebrød av havregrøten. Her er en oppskrift på det- og den består kun av vann og gryn, og så kan du drikke shaken ved siden av eller evt. bytte ut med noe proteinrikt pålegg. Kan også være godt å blande pulveret i grøten, spesielt om det er sjokolade eller vaniljesmak:) 

Du er en engel! Tusen takk for link, dette tror jeg faktisk er løsningen :-) Jeg har fryktet at det er proteinpulveret som gjør meg kvalm skjønner du, men det finner jeg jo ut med litt prøving :-) Takktakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...