Jump to content
Sign in to follow this  
Bluecharm

Usunne arbeidstakere minst lønnsomme...?

Recommended Posts

Fortsetter under...

Jeg tror det er et ganske delt spørsmål med enda flere svar.
Ja, fysisk bevegelse og sunt kosthold forebygger sykdom og skader. Dette kan i bedrifter med fysiske arbeidsoppgaver være utslagsgivende, spesielt med tanke på ryggplager o.l
Men på en annen side tror jeg at det avhenger av hver enkelt person, deres arbeidsmoral og interesse for å produsere. Jeg kan bruke meg selv som eksempel:
Jeg var lærling på mellom 125 og 130 kg et sted. Mye cola, mye nammis, mye mat. Men uansett var jeg kanskje borte fra jobb 2 dager ila hele min tid i den bedriften(2.5 år) og dette kom på bakgrunn av forkjølelse. Som lærling var jeg likevel en av de mest effektive i hele bedriften og har attest på å ha "stor kapasitet" når det kommer til produksjon.

Jeg klarer ikke se link til selve undersøkelsen, så jeg kan ikke kommentere på hvordan de har samlet inn informasjonen som forfatter av artikkelen har brukt som kilde. For meg virker det som det bunner i mye synsing.
Hvordan måler man effektivitet på en arbeidsplass? Antall ordre utført? Hvordan rangere hvor krevende en ordre er?

Helt klart har bevegelse påvirkning på energien din, men jeg tror ikke denne artikkelen er så nyansert som forfatter ønsker den skal fremstå. Men å legge til rette for at de ansatte velger bedre alternativer i hverdagen, er jeg helt for. Dropp kaker 2 ganger i uka og spander fruktkurv på de ansatte.