Gå til innhold

Julegaveønsker


fr_95

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er mer som en liste over ting jeg skal kjøpe selv - etter hvert. :whistle:

- Min absolutte favorittparfyme og følgesvenn gjennom mange år: Kenzo - L'Elephant. Den jeg har begynner å gå tom </3 
pluss påfyll av de tre andre favorittene mine (Kenzo - Madagascar, Chanel - Allure Sensuelle, og YSL - Parisienne). Vil også skaffe meg noen nye dufter, tenker Kenzo - le Tigre. Jæla parfymefreak

- Mobil (druknet min i en skål med melk, crai)

- Digitalkamera (druknet mitt for noen år siden, crai2)

- Leopardgardiner

- Headset med heftig lyd

- Markløftsko

- Savannahkatt

 

 

Har kjøpt en cointreau til pappa, og ASOT-billetter til lillesøster. Til mamma er jeg usikker, så blir nok en sikker gave (typ alkohol, pysj, ansiktskrem, tøfler..). Tenker å kjøpe noe geeky til storesøster, og søte (prinsesse)klær til niesen min. Jeg suger på å kjøpe (og motta) gaver, så jeg gjør det helst ikke </3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dama di:

jeg har hatt samboer i to juler tidligere. Den første julen gav jeg en samling "gavekort". Jeg fant en nettside som laget typ "loddblokker" som en kunne designe format og innhold selv på. Her laget jeg 21 (vi møttes på blackjack-spillkveld med felles venner) ulike gavekort, som feks hjemmelaget middag, jeg tar oppvasken i en uke, restaurantmåltid, dinner- and a movie night, massasje av meg osv. Det falt i smak!

året etter fant jeg en portrettegner på nettet som var utrolig flink å tegne med litt sånn "kaligrafi-preg". Så jeg sendte henne et fint bilde av oss to som jeg fikk kunstneren til å tegne på lerret, rammet det inn og gav det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til foreldre: dersom de fremdeles er gift (ingen selvfølge i dag dessverre...) foreslår jeg å gi de en helaften/date night. Folk generelt er for dårlige i dagens samfunn til å ta vare på hverandre og forholdet synes jeg ! 

Gi dem en helaften der du bestiller og betaler for et romantisk måltid på restaurant, kino/teaterstykke elns etterpå :)

ellers er mødre (i alle fall min mor) glad i velvære- og forbruksprodukter. En jul fikk jeg min far og bror til å spleise sammen med meg på en skikkelig goodie-basket til mamma. En stor kurv med en flaske god vin, en konfekteske, massasjeolje, badesalt, fuktighetskrem, ansiktsmaske osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legger inn ett spørsmål her jeg.


Fant ut nå at pakka til dama ikke kommer før sent i romjula eller på nyåret så vil gjerne at hun skal ha noe å åpne annet enn en beskrivelse av hva gaven skal være. Hun har sagt at hun ønsker seg fargerike øredobber/smykker. 

Så her kommer det dumme spørsmålet, hvor får man tak i det? Hun er ikke veldig nøye på pris og den ting, men gjerne en annen butikk en glitter hadde vært fint :) Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juelgaver er vanskelig.... å finne ut noe å kjøpe som mottakeren ønsker seg uten at de vet selv at de ønsker seg det.... like stress hvert år. Jeg forsøker dessuten å styre unna pynteting hvis jeg ikke er helt sikker på om mottaker faktisk ønsker seg det. Jeg har alltid i bakhånd gavekort på kinobilletter. Det passer like godt til fjortisen som til besteforeldre, og så kan gaven bygges ut som det passer seg med sjokolade/snop, bok som en vet er filmatisert og kommer på kino snart etc. Til venner/familie med småbarn har jeg supplert med barnevakt f eks. og middag "på byen", mens fjortisen fikk 2 kinobilletter og masse godterier. Eller det kan gjøres mer romantisk såklart :wub:

Fargerike øredobber og smykker er vel kanskje best å finne på butikker av typen Bjørklund etc? Jeg har tidligere kjøpt smykker/skjerf/ pynt f eks på Bianco, som jo egentlig er en skobutikk men som også selger masse tilbehør. Synes de har mye fint, og mottaker kan lett bytte i lommebok, veske, sko, hansker eller andre ting som kanskje er mer "omsettbart" i hverdagen. Dessuten: Jeg synes alltid at innpakningen har litt å si. Så hvis jeg er usikker på det jeg har kjøpt, så kliner jeg til med cellofan og silkepapir for å si det sånn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...