Jump to content

Recommended Posts


Vet ikke om det er helt riktig sted å poste, men følte jeg hvertfall ikke kunne poste under vektnedgang ..

Jeg sliter da litt med å legge på meg. Er nå 20 år, 171cm over bakken, veier 50 kg, og utrolig lei av å være en fyrstikk!

I fjord, på nyttårsaften sto jeg i min vakre sølvkjole, men så litt pjusk ut med lange bein, og hofter som stakk ut. Så jeg bestemte meg for å gå opp i vekt. Nå var det vell et halvhjertet forsøk, men for å forbedre min livsstil kuttet jeg ut alt av godteri og kaker, og dytte i meg masse sund mat. Men istedet gikk jeg ned fra 50kg til 45kg. Ikke store greia. Men jeg spiste jo masse, og prøvde å holde meg litt aktiv.

Nå har jeg begynt med styrketrening 3 ganger i uka, og litt proteinpulver. Jeg er ikke like nazi på sukker og annet usunt som jeg var. Og har endelig klart å klatre meg opp til 50kg igjen. Men jeg synes ikke det er nokk. Jeg vill minst veie 60kg.

Jeg er vegetarianer, og pescetarianer(spiser fisk) når jeg er på ferie/tur. Så spiser naturlig vis ikke noe med kjøtt, men kan spise egg og melk (er litt laktoseintollerant)
Kan fort glemme og spise på dager jeg stresser/jobber. Er dårlig på å planlegge middager da dagene ofte blir som de blir. Samt dårlig med penger til mat:P Har tenkt litt på gainer, men er det på en måte unødvendig eller som kunne anbefales? Eller noen tips til hvordan jeg kan spise mer?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Øke matmengdene. Generelt spise mer mat! Mer mat med høyere energiinnhold (mer kalorier per gram). Det er ingenting magisk med å øke vekten! Har selv en kunde som var som deg. Vi satte opp 4 faste måltider og 1-2 mellommåltider hvis det trengtes hver dag, med en god sammensettning av fett, protein og karbohydrater og nok mat. H*n øker vekten gradvis og har fått et helt annet liv. Nok mat gir så mye mer enn bare å øke vekten :D Så ja, spis MER mat! Og planlegg måltider slik at du har alt klart hver dag. 

Edited by miaheart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prioriter energietette matvarer=mange kcal uten å ta mye plass i magen.

Oljer,smør,saus,nøtter,litt ekstra ost på brødskiva,avocado, nøttesmør, mørk kokesjokolade ---småting som å legge til dette vil hjelpe :) 

Flytende kcal er også lurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øke matmengdene. Generelt spise mer mat! Mer mat med høyere energiinnhold (mer kalorier per gram). Det er ingenting magisk med å øke vekten! Har selv en kunde som var som deg. Vi satte opp 4 faste måltider og 1-2 mellommåltider hvis det trengtes hver dag, med en god sammensettning av fett, protein og karbohydrater og nok mat. H*n øker vekten gradvis og har fått et helt annet liv. Nok mat gir så mye mer enn bare å øke vekten :D Så ja, spis MER mat! Og planlegg måltider slik at du har alt klart hver dag. 

Jo men faen xD Sitter i senga å trøkker i meg en gang i timen omtrent. Noen ganger blir jeg så lei av å føle meg oppblåst, eller lei av mat. Men det er vell bare et luksus problem. Spiser 4 måltider om dagen. frokost, lunsj, middag og kveldsmat, og alltid noe kos når jeg ser tv/spiller.
Men jeg får vell bare prøve mer, Roma ble ikke bygd på en dag..vist det ga mening. Får kose meg med nybakt grovbrød og masse pålegg resten av kvelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...