Jump to content
Fitsoon

Kommer ikke opp i vekt

Recommended Posts

sist måned lagde jeg mål om at jeg skulle opp min. 2kg på tre måneder, men den siste måneden har jeg MISTA 2kg
 
jeg har lest en god del om hvordan man kan spise mer for å gå opp i vekt, ogs selv om jeg prøver å spise mer enn det appetitten min sier jeg orker, ser det ikke ut til å være nok. Jeg spiser generelt næringsrikt mat,men restirkterer meg ikke for mat og godsaker dersom jeg "crave it".
 
Trener 4-5 ganger i uka, 2-3styrke og 1-2  kondisjon+ sykler fra og til skolen 35 min til sammen.
Hva skal jeg gjøre? Å si "bare spis mer" er mye lettere enn å faktisk gjøre det, og selv om jeg prøver er det ikke hver dag jeg spiser nok. 

er atten, veier ca 47.5 nå og 164 høy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Spis 3-4 håndfuller nøtter hver dag gjennom dagen. Metter ingenting - gir masse kalorier.

bruk h-melk i proteinshaken

Implementer fete sauser i kostholdet

Drikk en gainershake + hmelk hver dag før sengetid.

Bytt torsk med fetere fisker som laks og makrell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvilken type mat spiser du mest av? "Næringsrik mat" kan være så mangt, og om det inngår mange matvarer meg stort volum i forhold til energiinnholdet er det mye mulig at du føler deg mett, selv om energibehovet ditt ikke er oppfylt. Har du f.eks. prøvd å inkludere mer sunt fett i måltidene dine (avokado, peanøttsmør, nøtter..)? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner meg litt igjen i det du beskriver, og husk at alle er forskjellige. Jeg forsøkte å legge til smør, oljer, h-melk og nøtter i alt mulig, men det gjorde meg bare mettere - det viser seg at fett metter veldig for akkurat meg. Så i stedet forsøkte jeg å legge til juice, mer frukt, fint brød - altså: sukker - i kosten, og det fungerte som gull. 

Så prøv deg litt frem, kanskje er du som meg og reagerer veldig godt på sukker (juice er seriøst fantastisk til dette, fullt av næringsstoffer fra frukten, men uten fiberet som metter), eller kanskje du har et evig rom i magen for pasta, eller fett som blir foreslått over. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes det er en helt absurd problemstilling...:roflmao:

 

Om du allerede vet hva som skal til av type matvarer kan du kanskje forsøke å spise oftere. Små, hyppige måltider fremfor færre store, på den måten unngår du å spise deg overmett og kvalm. Hvorfor kondisjonstrening forresten? Om du ikke har noe spesifikt mål med det holder vel med syklingen til og fra skole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...