Gå til innhold

trening med forstoppelse


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva mener du med kraftig forstoppelse? 

Generelt så er behandlingen for forstoppelse: aktivitet!, væskeinntak (minimum 2l. pr/dag) og fiberrik mat. Dersom dette ikke løser problemet så kjør på med laktulose og evt. laxoberaldråper som du får kjøpt på apoteket (så fremt du ikke har noen inflammasjontilstand i tarm f.eks. ulcerøs kolitt). 

Men kort fortalt, kom deg på trening og drikk mye væske! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har forstoppelse så er det et tegn på at noe i magen ikke er helt i orden, jeg vil anbefale deg å forbli hjemme idag. Få i deg godt med fiber som fort kan stabilisere magen din. 

Veldig uenig! 

Trening/ aktivitet setter fart på systemet så om trådstarter ikke opplever mye smerter av treningen så er det bare å trene. Forstoppelse kan en få av stress, dårlig kosthold, lite væske iforhold til mengde fiber ect, så det behøver ikke være noe farlig. Er allmennhelsa bra så tren ivei :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...