Gå til innhold

Dopingjegere skaper panikk på NM i BB og fitness


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

2015, året NM i kroppsbygging ble til NM i sprint pga at Antidoping Norge dukket opp! :D:D:D 

TV 2 har snakket med personer som var til stede under NM da dopingkontrollørene ankom. Flere av utøverne reagerte negativt på dopingjegernes tilstedeværelse.

En kilde med god kjennskap til miljøet forteller at flere utøvere erkjente på stedet å ha brukt steroider. 

– Det var tilløp til panikk og flere forsøkte å komme seg unna, sier en annen kilde.


http://www.tv2.no/2015/10/16/nyheter/kroppsbygging/nm/toppsaker/7509450

Endret av Jester
Slått sammen to tråder, derav ny førstepost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skriver vell ikke media for å få flere treff på det de skriver?
Tittelen er totalt missvisende da det var godt informert flere uker i forveien på at det ble testing under NM. 

Så nei, de dukket ikke " plutselig opp" og skapte ikke panikk. 

De dukket opp, akkurat som de hadde informert om i god tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver vell ikke media for å få flere treff på det de skriver?
Tittelen er totalt missvisende da det var godt informert flere uker i forveien på at det ble testing under NM. 

Så nei, de dukket ikke " plutselig opp" og skapte ikke panikk. 

De dukket opp, akkurat som de hadde informert om i god tid. 

 

Mye mulig, men det er ikke inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha hørt fra en del som var tilstede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg den eneste som er litt sjokkert? Ikke over at doping forekommer, men at det faktisk har skjedd en kontroll??

Fordi: Følger en del mennesker på sosiale medier som har deltatt i NM - og at DOPINGTESTER (flertall!) er foretatt (og vært varslet!) på deltakere og vitner er ikke nevnt hos noen. Det er jo STORT! Hvorfor er ikke dette blåst mer opp før nå?

 Jeg er hvertfall spent på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som er litt sjokkert? Ikke over at doping forekommer, men at det faktisk har skjedd en kontroll??

Fordi: Følger en del mennesker på sosiale medier som har deltatt i NM - og at DOPINGTESTER (flertall!) er foretatt (og vært varslet!) på deltakere og vitner er ikke nevnt hos noen. Det er jo STORT! Hvorfor er ikke dette blåst mer opp før nå?

 Jeg er hvertfall spent på resultatet.

ikke sjokkert over at det forekommer kontroll her til lands. Vårt antidopingorgan er veldig på for å skape forebyggende effekt. Feks har min lille sykkelklubb på under 150 betalende medlemmer hatt besøk av en representant for å snakke om doping, kontroller (hvordan de foregår), effekter av doping, rettigheter og plikter som idrettsutøver. Og jeg snakker for meg selv når jeg sier at det var en tankevekker bare å få de på besøk. Jeg har blant annet blitt mye mer kritisk til kosttilskudd, og blitt mye mer redd for å bli mistenkt for å drive med doping fordi det er så stigmatiserende å skulle bli sett på som en juksemaker selv om alt er på det rene. 

Norge har ett av de beste organene i verden mot doping, og med loven som sier at bruk og besittelse er straffbart har de fått enda større makt enn i andre land. Og det skal vi være stolte av! 

Håper selv WADA får utvidet avtalen med IFBB til å gjelde testing utenom konkurranse også, så kanskje fitness og bodybuilding som sport/idrett blir vasket ren for juksemakere som bidrar til stigmatisering av utøvere, og ikke minst, påvirkning av holdninger blant nye utøvere som vil bli noe innen sin gren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Ikke overrasket. Forstod det også sånn at de kun testet utvalgte utøvere, 1 dag. Lørdag? Skudd i mørket, men vil tippe at hvis de hadde stilt opp med en gjeng og testet absolutt alle som var påmeldt ville man fått noen festlige resultater.

Lørdag:

  • Athletic Fitness,
  • Classic Bodybuilding,
  • Fitness,
  • BikiniFitness

Søndag:

  • bodyfitnessutøverne,
  • kroppsbyggerne,
  • Women's Physique,
  • Men's Physique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
5 minutter siden, eirich skrev:

9 av 11 faktisk, tragisk. Det som egentlig gjør vondt veerre er at de later som at de "tar avstand" og "ikke kjenner til...."

Please...

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må politiet så mange måneder etter konkurransen be om opplysninger om hvem som ble tatt? Er det ikke normalt i andre idretter at det blir offentliggjort for alle etter a- og b-prøve er analysert? Hvorfor treneres det og hvorfor hemmeligholdes informasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zharoon skrev:

Teit av politiet. Kun for å håve inn lettjente penger på bonuser... Det er opp til mennesket selv hva man ønsker å gjøre med kroppen sin så samt det ikke går utover andre direkte.

Vil egentlig ikke starte en diskusjon om dette, men vil bare påpeke at det faktisk "går utover" andre når man ikke stiller rein I en konkurranse - da blir jo ikke konkurransen reell. I tillegg er det jo nok av folk her i verden som ser seg blind på resultater og faktisk trenger å beskyttes fra seg selv ved hjelp av en lov .. (enten det gjelder fitness eller andre arenaer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...