Gå til innhold

Kalorikluss, hjeeelp!


Anbefalte innlegg

Hei! Spiste kun 200 kcal av mine daglige 1800 forrige tirsdag, spiste dermed alle onsdagens måltider på tirsdagens kalorier, men greide ikke fylle opp kaloribudsjettet da heller. Dette har gjort at jeg har fått forflytta hele kaloribudsjettet mitt bakover.

Idag er det søndag, og jeg spiser på torsdagens kalorier ifølge appen. Dvs at jeg ikke har spist fredagens, gårdagens og dagens kalorier. Vil det si at jeg kan spise disse kaloriene så jeg havner på dagens? Uten å være redd for å ese ut? Er snakk om 5400 kalorier så kommer nok ikke til å greie og klemme i meg alt det, men tenkte å lage pizza og litt kaloririk mat så det blir lettere å fylle opp. For gjennomsnittet mitt er jo på ca 900 nå. Tusen takk for svar:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan klarte du å spise bare 200 kcal på en dag?

Spysyk og nedsatt matlyst over flere dager, så ble lite kalorier alle dagene, og da spiste jeg "dagens" kalorier på gårdagens om du skjønner, så hele budsjettet har blitt flyttet bakover. Er så vanskelig å forklare, men håper dere forstår!

Om jeg feks skal ha 2000 kalorier daglig og spiser 1600 idag, så spiser jeg 400 ekstra imorgen. Jeg har gjort dette bare at det har gått over flere dager, så har ikke fått i meg fredagens, lørdagens og dagens kalorier fordi jeg fremdeles driver og spiser på torsdagens. Så kan jeg da spise fredagens, lørdagens og dagens kalorier idag? Eller, gjøre ett forsøk hvertfall? For nå er jo gjennomsnittet mitt på 900 kcal daglig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For nå spiser jeg godt over 1600 daglig, bare at jeg spiser fra de forrige dagene. Men sjekka gjennomsnittet og det var på 900 ifølge appen fordi jeg ikke har noe mat på fredag, lørdag og idag, og det er jo altfor lavt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Life happens. Bytt app om den ikke lar deg bli ferdig med de dagene da du var syk.

Hvis du føler at du trenger litt kaloritett mat for å gjennopprette energi-nivået etter sykdom, så gjør du det.

Jammen vil jeg legge på meg? Haha

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Jammen vil jeg legge på meg? Haha

Nei. Det kan være vekten viser litt mer pga vann i kroppen etter at du spiser mer og ikke kaster opp og mer mat i mage/tarm. Hva viser vekten nå for tiden, siden du er så "redd" for å legge på deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og nå er det mandag, og jeg har fylt opp 1800 hver dag forrige uke med unntak av fredag, lørdag og søndag fordi kaloriene er forflyttet bakover. Driver på fredagen nå så iløpet av forrige uke har jeg fått i meg 1800*4 med det jeg fyller opp på fredagen idag(1800). Imorgen er det tirsdag og da kommer jeg til å fylle opp lørdagens med mindre jeg lager meg en kaloribombe som jevner ut så jeg kommer i "rute". Så så langt iløpet av forrige uke har jeg jo kun 9000kcal med fredagen og det blir jo bare 1200 daglig..? Hahainnvikla shit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke gjør det så komplisert, hold deg til ca samme kcal hver dag, hvis du skulle spise mer eller litt mindre en dag så er det ikke noe farlig med det. Det er hva du spiser over tid som har noe tid, så man eser ikke ut av en dag med 3-4000 kcal for eks, sålenge det ikke blir en vane hvis det er mye mer enn man trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som LeanMachine skrev. Er du syk en dag eller en uke, så er du det. Skal du måtte stresse med å spise inn de kaloriene du "mistet" sykedagene så vil du aldri bli a jour og det skaper altfor mye stress. Spis heller vanlig som du skal de neste dagene, ukene og månedene, så vil det jevne seg ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

- Om du må logge så vil jeg anbefale å logge det du spiser i dag i dag, og la fredag og resten av forrige uke bare stå som det står.

- om du synes det er vanskelig når du ikke klarer å følge opp logginga som det ser ut som er tilfellet nå, ville jeg sluttet med det og heller spist til jeg var mett og vært fornøyd med det. Så komplisert som det du beskriver her skal det ikke være. Det er inntak over tid som har noe å si, og det du beskriver blir alt for anstrengt og teoretisk. Ut fra det du skriver om vekt har du heller ingen grunn til å frykte overvekt, snarere tvert imot.

-Er du redd for å få i deg for lite så legg deg på et høyere nivå denne uka (2000-2200kcal), så jevner du ut fra forrige uke.:)

Men, anbefaler å kutte ut appen for en periode. Er du avhengig av en for å spise nok bør du venne deg av med den igjen. Apper er til for å veilede, ikke for å følges manisk ;)(y)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er jo ikke appen som lager problemer, men sjekket bare gjennomsnittet mitt som sa 990 kcal, og det er fordi jeg ikke logger på dags dato. Logger jo på fredag 2.okt

Hvorfor logger du på 2. Oktober? Vi er på 5. Oktober, det som er gjort er gjort, nå må du heller fokusere på å nå dine mål for IDAG og ikke legge for mange tanker på hva som IKKE skjedde igår!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...