Gå til innhold

Anbefaling av tredemølle til normal bruk!


Akuma

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Noen her inne som kan anbefale en tredemølle i prisklassen 5.000kr - 10.000 kr? :) Og hva bør jeg tenke på ved et slikt kjøp?

Har lyst til å ha noe stigningsmulighet. Veier ca. 60 kr og har lyst til å trene meg opp til 1 mil. Har barn og derfor vil jeg ha mulighet til å kunne trene på kvelden.

Ser XXL har denne for tilbud: https://www.xxl.no/pro-form-520-zlt-tredemolle/p/1090208_1_style

Er denne noe?

Evt, hva anbefaler dere?

Har skrekken for å kjøpe noe som føles ustø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er ingen tredemølle-ekspert, men har løpt nok på flere ulike til å si hva jeg så etter da jeg kjøpte min.

Bruk: hvor ofte den skal brukes, hvor lenge av gangen og av hvor mange. Min blir ikke brukt i sommerhalvåret, men flere ganger i uka av 3 personer om vintern. De spinkleste møllene tåler ikke kontinuerlig bruk over tid. På min er det børsteløs motor, det skal være bedre for kontinuerlig drift.

Maks-hastighet: Destod høyere destod bedre, motoren trenger ikke gå for fullt selv om jeg løper alt jeg orker

Vekt: tung mølle = mer stabil

Bredde og lengde på båndet: smalt og kort bånd kan gjøre det skumlere å løpe fort. Mitt er 55x150

Stigning: de fleste møller har det, min går til 15. Jeg bruker sjeldent mer enn 8

Hurtigknapper for fart: Disse bruker jeg ofte, og har hurtigknapper opp til min makshastighet og over det. Noen møller har hurtigknapper til 9 km/t. hva skal man med det som maks?

Andre brukeres review og anerkjent merke: Hva sier andre som bruker mølla omtrent som det jeg hadde tenkt til. Proffløpere har et helt annet behov enn meg som glad amatør, og jeg har et helt annet behov enn folk som bruker mølla stort sett til å gå på.

Jeg bryr meg ingenting om forhåndsprogrammer, jeg vet selv hva jeg har tenkt til å trene. Vurderte om jeg skulle ha med interaktive løyper (fra iPad), men alle reviews om dette sa at systemet var skikkelig dårlig og ustabilt.

Jeg endte opp på en Sportsmaster T300, til 17000 med kondisrabatt. Man finner sikkert gode møller til rimeligere pris enn dette, men sportsmaster som merke har jeg hørt mye godt om. Nordic Track, som enkelte xxl-butikker selges skal visstnok også være bra. Jeg testet en i butikken, og jeg syns fjæringen var for voldsom. Nesten som å løpe i sand.

Jeg ville anbefalt å gå i en sportsbutikk (eller til sportsmaster) og prøve ulike møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...