Gå til innhold

Krav til loggbokinnhold?


Ojive

Anbefalte innlegg

Ojive

Spørsmålet om kontrollbehovet kommer fra "kommer til å rapportere livskiten ut av noen loggbøker". Og fordi jeg har inntrykk av at du vil styre (ev kontrollere) retningen fitnessbloggen tar.

Jeg ser ikke på bloggeloggene som noe stort problem. Dersom de ikke er interessante for brukerne av fitnessbloggen vil de trolig dø ut, og dersom de er bloggete fordi eieren av loggboka ikke har skjønt hva en treningslogg handler om kan man, dersom man bryr seg, kommentere disse loggene (på en hyggelig måte) og etterlyse informasjon om trening i tillegg til "dette har jeg spist på kafé i dag".

Guide, ikke irettesette. Som du sier selv, du har endret måten du dokumenterer trening på - så hvorfor ikke avskrive bloggingen på "ny på forumet"-kontoen?

Et forum er dynamisk. Jeg tror det er bedre å ha det i bakhodet, og oppmuntre nye medlemmer til å ta del i det du ønsker fitnessbloggen skal være istedet for å tre strenge formkrav for loggbøker over hodet på dem.

Makes sense?

Må bare si meg 110% enig i alt Brokkoli sier, å legge til dette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spør om meninger:

Folk må få lov til å logge etter eget behov. En loggbok på fitnessBLOGGEN vil jeg tro mange bruker som en måte å utrykke seg og sine interesser på, med ønske om respons fra andre folk med sirka samme interesse. Om noen har et behov for å gjøre det litt mer dagbokish og ikke noterer ned eksakt kg og reps på alt de gjør, why care? Om noen velger å poste bilder av annet de syns er koslig/bra/digg/happenings i hverdagen kan ikke det være greit?

Som flere nevner om ingen interesserer seg for den salgs vil loggbøkene bli mindre synlige å dø ut. Det blir for dumt om folk skal være politi eller moralist å peke vær gang noen ikke oppfyller en kvote for et korrekt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojive, føler du virkelig dette er et så stort problem at det "blir kaos " som du sier? Eller er det et av dine kontrollbehov som dekkes av å lære andre hvordan man egentlig skal oppføre seg på fitnessbloggen? Istedet for å gå rabiat på rapporteringsknappen fordi enkelte poster for mye blogg og for lite logg foreslår jeg at du gjør som du påstår at du liker å gjøre, og "don't give a fuck".

Sier hun som ber meg være vanlig hele tiden :cry:

Men altså. Jeg fikk klager tidligere fordi folk rapporterte låggen min fordi den inneholdt for lite trening og for mye pussies&hatin'. Det eneste det medførte var at jeg ikke gadd å logge (fordi helt seriøst, hvorfor skal folk bry seg om hvor mye jeg bøyde i går?). Hadde folk bare tatt seg ei bolle og DROPPET Å LESE LÅGGEN MIN OM DEN IRRITERTE DEM hadde alle kunne leve videre i godt humør 4ever and ever. I stedet måtte man altså være moralpoliti og kommentere at Fitnessbloggen tross alt handler om torsk&fitness... Dermed går også verden glipp av pussy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du er herved lei av treningsinternett! Det skjer oss alle etter hvert, og siden jeg har vært gjennom det allerede kan jeg forklare deg hva som skjer :D

Før eller siden innser man at det er helt irrelevant hvor mye folk bøyer eller hva de spiser til middag og treningen er ikke det man tenker på fra man våkner om morgenen til man legger seg (men har en naturlig plass i livet etter gjeldende ambisjonsnivå). Man har vært på treningsinternettet lenge nok til at man har fått seg mange nok venner og bekjente til at man egentlig bare driver med sosial stelling av de man allerede har. Da er ikke det lenger et forum fylt med nye spennende mennesker å bli kjent med, men mer utenforstående som kommer på toppen av den sosiale interaksjonen du har med gjengen du har hengt med. Før eller siden eliminerer man gjerne hele settingen der man først ble kjent og har bare et uttrekk av "den harde kjernen". Noen lager seg skypechat. Noen lager facebookgruppe osv. og det hele koker gjerne ned til hyggelige sosiale sammenkomster, og ikke livet på internett.

Ikke noe å være redd for egentlig. Jeg følte det sånn av å være her inne for flere år siden. Nesten ingen av dem jeg kjente best her inne er aktive enda, med et par hederlige unntak :) Og jeg har lagt merke til at en del av de som var den aller hardeste kjernen da jeg kastet inn håndkleet for litt siden, også nå byttes ut med nye mennesker. Det er bare å slutte, man kan alltids holde kontakt med de man vil uansett, og man slipper å irritere seg over at ikke alle mennesker er på akkurat samme sted i trenings-og-internettlivet som en selv. De som nå er på gang med VERDENS BESTE PROGRAM med VERDENS BESTE TRENINGSKAMERATER må få lov til å gjøre det nå, selv om vi kanskje ikke synes det er så gøy lenger. Eller hva? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tatt en diskusjon på retningslinjene og har kommet frem til at vi, i hvert fall for en periode, skal prøve å åpne for litt større takhøyde og litt mindre nazi. Dette gjelder så lenge det ikke (mis)brukes for profilere egne blogger, facebooksider, sponsorer o.l.

-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt en diskusjon på retningslinjene og har kommet frem til at vi, i hvert fall for en periode, skal prøve å åpne for litt større takhøyde og litt mindre nazi. Dette gjelder så lenge det ikke (mis)brukes for profilere egne blogger, facebooksider, sponsorer o.l.

-mod.

Godt at dette ble innført, lenge leve logglivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall ingen planer om å slutte med matbilder, selfies og singelliv-oppdateringer I TILLEGG TIL treningsloggingen min. Loggene som ikke har preg av personen bak er i mine øyne kjedelige - men hver sin smak. Ingen tvinger en til å følge med på noens logg - så det er ikke verre enn å ikke lese loggene en ikke liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...