Gå til innhold

Krav til loggbokinnhold?


Ojive

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at jeg kaster en stein i et glasshus, banner i kirka, osv, men jo mer jeg henger på Fitnessbloggen jo mer begynner det å irritere meg. Det kan hende at det er et tegn på at jeg bør slutte å lese, men det kan også være et tegn på at noe må gjøres for at forumet skal bli noe litt mer....seriøst (jeg føler egentlig at det er et feil ord, men beste jeg kan komme på akkurat nå), enn en sirkelrunk.

Loggbøker.

Det er sjukt mye blogginnlegg der omtrent alt er bare "<3 koz og klemz <3 idag har jeg spist is <3 <3 " med medfølgende 10 bilder i "siste bilder fra forumet" rullen, og jeg har vært ram på det selv før, så jeg skjønner hvor lett det kan være å skli ut sidelengs på det. Men loggbøker er jo i hovedsak for å tracke utvikling og notere ned sin trening (og form...).

Burde det være noen regler for innhold i loggbøker for å slippe de verste blogg.no tilfeller eller er jeg blitt "get off my lawn"-gammel?

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes allerede krav til innhold i loggbøker, det ligger sticky i loggbokforumet.

I korte trekk sier retningslinjene:

Loggbøkene må FAKTISK inneholde logging av trening, ikke bare bildespam. De skal heller ikke være reine linkplattformer til egen blogg eller lignende.

Loggbokeieren selv har rettigheter til å selv moderere loggen, om noen ønsker å si at du er flink, er det dermed opp til deg om du vil la det stå.

Når det er sagt har vi vært veldig slacke på dette da folk klikka fullstendig bananas da de ikke bare fikk lov å poste bilde av ræva si med link til SophiesXXXogTrening.blogg.no suss og klem og klisj.

Men forstår jeg deg rett når du faktisk mener det bør være krav til hva folk svarer, eller krav til hva loggbokeier poster ? Uansett, retningslinjer finnes så bare les de.

Å hvorvidt folk sirkelrunker i loggbøker, så er det enkelt, ikke les de loggbøkene :) Loggbøkene er fritt moderert av eier så lenge de holder seg innenfor (meget) vide rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

e5b0486d866644d29d4bfe70e08852b0.gif

-----------------------------------------------------------------------------------

Astriiiixxx

Ser den altså. Jeg er litt ambivalent der og vipper mellom "ikke bry meg, og bare holde på med mitt. Det spiller ingen rolle" og "Bry meg, fordi hvis ingen bryr seg, så blir det khaos". #accidentallyGaveAfuck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om linjene blir for rett og det ikke det ikke er rom for litt tull og tøys, så blir man raskt lei og slutter å skrive logg/blogg. Mulig du begynner å bli gammal mann? :D

Tanken streifet meg, helt klart :D

Seff. Helt rette linjer er zZZzz, selv om det er faktisk det loggbøker opprinnelig er til. Litt fjas her og der er seff innafor. Det jeg personlig reagerte i dette tilfelle er loggoppdateringer med en dag som bestod av kakespising/dating/Kjære Dagbok greier, noe som hører mer hjemme i en personlig blogg enn i en treningsloggbok. Meg om det.

Dette var uansett en tilbakemelding, noe til ettertanke, e.l. Hva folk gjør er helt klart opp til dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det er nok litt "publikum" sin feil og...

Ein skal ikkje vera lenger på Fitnessbloggen før ein lærer at ein får mykje meir oppmerksomhet med bilder av mat/rumpe/søtt ansikt/litt hud/etc enn berre logging av trening...

Og folk flest er nå eingong skrudd saman slik at dei ønsker å bli "sett"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo lagt merke til at de loggbøkene som inneholder mye rart får masse oppmerksomhet, mens de loggbøkene som faktisk blir brukt kun som en loggbok blir litt "glemt".

Jeg personlig synes det er helt greit at man skal kunne få litt frihet til å skrive litt mer enn bare masse tall og reps. Men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojive, føler du virkelig dette er et så stort problem at det "blir kaos " som du sier? Eller er det et av dine kontrollbehov som dekkes av å lære andre hvordan man egentlig skal oppføre seg på fitnessbloggen? Istedet for å gå rabiat på rapporteringsknappen fordi enkelte poster for mye blogg og for lite logg foreslår jeg at du gjør som du påstår at du liker å gjøre, og "don't give a fuck".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojive, føler du virkelig dette er et så stort problem at det "blir kaos " som du sier? Eller er det et av dine kontrollbehov som dekkes av å lære andre hvordan man egentlig skal oppføre seg på fitnessbloggen? Istedet for å gå rabiat på rapporteringsknappen fordi enkelte poster for mye blogg og for lite logg foreslår jeg at du gjør som du påstår at du liker å gjøre, og "don't give a fuck".

"kontrollbehov"

Festlig :D Så bare fordi en har en mening om noe, så er det "kontrollbehov". Har alle som skulle ønske at ting var annerledes et kontrollbehov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kontrollbehov"

Festlig :D Så bare fordi en har en mening om noe, så er det "kontrollbehov".

Istedet for å fnyse av noe jeg skrev i et spørsmål kan du faktisk svare på spørsmålene.

- Blir det kaos om du ikke rapporterer loggbøkene til disse som skriver blogg, og hvorfor?

Eller har du et behov for å kontrollere innholdet på fitnessbloggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å fnyse av noe jeg skrev i et spørsmål kan du faktisk svare på spørsmålene.

- Blir det kaos om du ikke rapporterer loggbøkene til disse som skriver blogg, og hvorfor?

Eller har du et behov for å kontrollere innholdet på fitnessbloggen?

Vel, ja. Jeg føler at loggbokseksjonen er blitt det nye blogg.no. Og så klart, det er et valg jeg har å velge å ikke lese/se de. Jeg har et valg om å ikke lese Fitnessbloggen. Men jeg mener ikke at det er en riktig vei å gå, å flykte fra en sak, isttedenfor å belyse eller diskutere den. Skal jeg bare la være å bry meg om mine omgivelser og bli apatisk?

Jeg stiller også spørsmål til hvorfor du velger å vinkle det som kontrollbehov, når det er absolutt ikke det det handler om. Hadde jeg hatt et kontrollbehov, så hadde jeg valgt å kontrollere det jeg utsetter meg for, og stille slettet kontoen og ikke lest forumet mer.

Merk at dette er en diskusjon. Jeg kontrollerer ingenting ved å ta opp temaet. Legg merke til at jeg tar opp temaet, og ikke KREVER det. "Hva synes dere?" er der av en grunn. Jeg vil høre deres mening om det. Diskutere det. Om du mener at det er kontrollbehov, så får det så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojive

Spørsmålet om kontrollbehovet kommer fra "kommer til å rapportere livskiten ut av noen loggbøker". Og fordi jeg har inntrykk av at du vil styre (ev kontrollere) retningen fitnessbloggen tar.

Jeg ser ikke på bloggeloggene som noe stort problem. Dersom de ikke er interessante for brukerne av fitnessbloggen vil de trolig dø ut, og dersom de er bloggete fordi eieren av loggboka ikke har skjønt hva en treningslogg handler om kan man, dersom man bryr seg, kommentere disse loggene (på en hyggelig måte) og etterlyse informasjon om trening i tillegg til "dette har jeg spist på kafé i dag".

Guide, ikke irettesette. Som du sier selv, du har endret måten du dokumenterer trening på - så hvorfor ikke avskrive bloggingen på "ny på forumet"-kontoen?

Et forum er dynamisk. Jeg tror det er bedre å ha det i bakhodet, og oppmuntre nye medlemmer til å ta del i det du ønsker fitnessbloggen skal være istedet for å tre strenge formkrav for loggbøker over hodet på dem.

Makes sense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...