Gå til innhold

Anbefal en film! : )


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mer enn bra nok. Ikke beklag smaken din :) Slutten på The Usual Suspects er en höydare!

Tre favoritter i tilfeldig rekkefølge:

The Big Lebowski

V for Vendetta

The Dark Knight

Haha, fikk bare litt prestasjonsangst av "prøv å hold det til god kvalitet" :p

Når det er sagt, jeg hadde lett sett film med deg! Når du i en annen tråd nevner K-PAX, og her lister opp tre andre favoritter, du har god smak i film:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra så langt! :) Fortsett slik og unngå filmer som Spider-man og Iron Man. Jeg er for øvrig veldig glad i Iron Man, men føler ikke at det er fantastiske filmer eller holder en veldig høy kvalitet om man skal være litt seriøs.

Men jeg avsporer.

Så en som nevnte Cinema Paradiso. Enig i at dette er en vakker film. Alt som ikke kommer fra Hollywood er en frisk pust etter min mening og da må jeg nesten nevne:

Life is beautiful/Livet er vakkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og selvfølgelig:

Den Fabelaktige Amelie fra Montmatre:happy: franske filmer<3

Oooh! Den filmen der er bare en sjarmbombe :)K-PAX må nevnes igjen. Kevin Spacey er STOR i hovedrollen. Du har god filmsmak selv ;) (god filmsmak = liker det samme som meg)

En film som gjorde veldig inntrykk på meg, men som jeg aldri har tenkt å se igjen er Requiem For A Dream. Kanskje den filmen der filmmusikken var minst like viktig som selve bildene. Her er hovedtemaet:

Til slutt kan jeg like godt nevne Pi av samme regissør. Freaky psykologisk thriller. Svart/hvitt til og med. Da er det ikke kødd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh! Den filmen der er bare en sjarmbombe :)K-PAX må nevnes igjen. Kevin Spacey er STOR i hovedrollen. Du har god filmsmak selv ;) (god filmsmak = liker det samme som meg)

En film som gjorde veldig inntrykk på meg, men som jeg aldri har tenkt å se igjen er Requiem For A Dream. Kanskje den filmen der filmmusikken var minst like viktig som selve bildene. Her er hovedtemaet:

Til slutt kan jeg like godt nevne Pi av samme regissør. Freaky psykologisk thriller. Svart/hvitt til og med. Da er det ikke kødd!

Oi, takk for påminnelsen om en god film! Jeg så requiem for a dream første gang på vgs og den. Gjorde virkelig inntrykk! Ikke en film en koseser flere ganger, men absolutt en film flere bør se! Sterk.

Jeg vil også nevne:

Boondock Saints - den filmen synes jeg er konge!

Memento - sær, kul og overraskende film

Good Will Hunting

American Psyco

Gladiatoren (ja da, gammel og "oppbrukt", men god nok til å nevnes)

Av Tarantino er det meste gull, men to av mine absolutte favoritter er kanskje Pulp Fiction og Natural Born Killers

(Sistnevnte er jo Oliver Stone og da, but still, Tarantino har helt klart sitt preg på filmen)

Green Mile synes jeg også fortjener en plass på anbefalingslista!

Bourne-filmene bør jo være med i en sånn liste og. Kanskje litt for "Hollywood-preg" med tanke på trådstarters ønsker, men likefullt gode filmer syne jeg.

Av "sippefilmer" er dette filmer jeg ofte ser, men jeg gråter aldri på film... Men! En film som virkelig vekker de rustne tårekanalene til live for meg er faktisk Finding Neverland. Jeg synes virkelig den filmen er vakker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

overraskende enig med mange. Her er noen til (lar være å nevne opplagte filmer typ lotr osv):

Labyrinta de fauna (Pans labyrint)

Freaks (1920)

Saw 1 (resten av serien stinker verre enn kreasjonistlogikk)

Kong fu panda

Slaget om den forbudte by

V for vendetta

Sinister

Les miserable

High school musical 4 -the great dance-off (singalong edition)

Honorable mention:

the Room (dette var kåret til verdens dårligste film, og med god grunn. Den er faktisk så dårlig at det er skikkelig gøy å se den. Litt på samme måten som det er gøy å se på at folk tryner osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

overraskende enig med mange. Her er noen til (lar være å nevne opplagte filmer typ lotr osv):

Labyrinta de fauna (Pans labyrint)

Freaks (1920)

Saw 1 (resten av serien stinker verre enn kreasjonistlogikk)

Kong fu panda

Slaget om den forbudte by

V for vendetta

Sinister

Les miserable

High school musical 4 -the great dance-off (singalong edition)

Honorable mention:

the Room (dette var kåret til verdens dårligste film, og med god grunn. Den er faktisk så dårlig at det er skikkelig gøy å se den. Litt på samme måten som det er gøy å se på at folk tryner osv)

Not sure if srs :whistle:

Jeg digga Gravity. Faen så spennende! Jeg skulle liksom bare chille en kveld med en film med masse eye candy for space geeks, og i stedet ble det bare anspent svetting og "holy fffffuuuuucckk!" i 1,5 time. Telles som kondistrening (y)

FitFish: Jeg går ut i fra at du liker Chocolat også ;) Det er helt nødvendig å ha masse god sjokolade når man ser den filmen, ellers blir det helt ville sjokoladecravings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte gravity selv. Måtte nerde meg opp litt om gravitasjonskrefter etter jeg så den. For no reason at all hadde jeg en merkelig vrangforestilling om at i det øyeblikket man bikker ut av jordens atmosfære så går man fra å ha en vekt til å bli 100% vektløs. Det er selvsagt ikke tilfellet, det er mye mer avansert.

(hehe ang high school musical så håper eg for menneskehetens skyld at den filmen ikke finnes og aldri blir laget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaget om den forbudte by

Når du nevner denne, føler jeg også at følgende filmer burde nevnes:

- House of Flying Daggers/Flygende Dolker

- Crouching Tiger, Hidden Dragon

Førstnevnte er fantastisk. Sistnevnte er en stund siden jeg så, men husker jeg likte den veldig godt.

I sjangeren har jeg hørt at 'Red Cliff' skal være bra, men har enda ikke sett den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som ikke er nevnt er disse selvsagte på enhver liste:

Oldboy (koreansk flim)

At jeg kunne glemme den. Den har jeg nok sett 5-6 ganger. Det har kommet en amerikansk versjon også, men den tør jeg ikke se. Regner med at de har ødelagt den filmen. Koreansk er jo også et veldig stilig språk.

Vil benytte anledningen til å anbefale Danny The Dog og. Liker generelt kampsportfilmer, men denne er spesielt god synes jeg!

Videre synes jeg Will Smith er veldig god i Am Legend og Persuit of happiness.

Blade-triologien er kanskje litt "Hollywood", men liker de godt også!

Danny er god. Om du liker sånt er Ip-Man og Ong-bak å anbefale også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...