Jump to content
Aequitas

Kan det være tretthetsbrudd?

Recommended Posts

Jeg var ute og løp i fjellet på tirsdag, og siden det har jeg hatt vondt i foten. På oversiden, omtrent akkurat der hvor foten er høyest.

Det er veldig vondt å gå, og jeg kan kjenne litt "murring" når jeg sitter stille også.

For øvrig gjør det ikke vondt når jeg klemmer på..

Virker nesten som vondten forplanter seg langs det benet som går til stortåa når jeg jeg går..

Kan det være tretthetsbrudd? Skal få sjekket det, men det er så inderlig lang ventetid hos legen, og eeeegnetlig skal jeg delta på Viking Race på lørdag [ATTACH]165860[/ATTACH]

post-25864-14441006213757_thumb.jpg

Fortsetter under...

Spander på deg 500kr og dra til en privat fysio med ortopedisk kompetanse. Legen kommer bare til å gi deg ibux

Vurder magnesium, K2 og D vitamin supplement for benhelse.

Har dessverre ingen bedre tips. God bedring!

Skjedde akkurat det sammen med meg nettopp! Fikk tretthetsbrudd og noen småli' irriterte sener/muskler etter noen løpeturer (tror jeg). Skulle bare ta det med ro i minst 6 uker, altså bruke litt sunn fornuft; ikke løpe, klatre eller annet som gjør vondt. Sykle derimot har gått fint. Foten var vond i 2-3 uker, men nå er den så fin at jeg kan dra på fjelltur (y) Kommer dog ikke til å klatre eller løpe på enda noen uker.

Kjetil1234, tusen takk, skal handle dette i morgen! Alt som kan hjelpe er hjertelig velkommen :-)

Julie_G, huff, føler med deg! Fikk beskjed om ikke å belaste foten i minst fire uker. Kjenner alt jeg er rastløs, hehe...

Jeg har nok vært vel ivrig i løpinga, uten at kroppen egentlig har vært klar for det.. jaja, får håpe jeg kan gå ordentlige turer snart i hvert fall :-)

Annonse