Gå til innhold

Hårtap pågrunn av underernæring


TrainGre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Diffust hårtap fikk jeg ikke (såvidt jeg la merke til, i hvert fall), mistet mer generelt over hele hodet og merket at håret ble betydelig tynnere. Men mulig det synes lettere på menn? Skal også sies at jeg hadde ekstremt tykt/mye hår før, så det var mye hår å "ta av". Litt usikker på når det begynte å vokse tilbake igjen egentlig, men husker jeg fikk en del babyhår etter 3-4 måneder, som siden har vokst seg sterkere. Nå er håret nesten tilbake til normalt, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

  • 3 måneder senere...

Jeg hadde tynt hår og dun over hele kroppen, da jeg var syk! Nå har jeg tykt hår, duna er borte, og jeg er frisk

Hei igjen!

Var det slik at hårene som vokste på hodet var dun hår? Det er ihvertfall slik hos meg... Nå ser jeg masse nye hår langs hårlinjen, så antar det gjelder over hele hodet. Spesielt når jeg kjenner med fingrene gjennom så kjenner jeg mer hår der det for en stund siden ikke var noe hår :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

jeg er en jente på 17 år som har i tider tilbake slanket meg på en helt gal og usunn måte. altså ved å så vidt spise noe mat og være ekstremt fysisk aktiv i en mnd eller mere, jeg gikk da ned 5-6 kg. og etter det begynte jeg å miste eksremt mye hår noe som jeg gjør enda en mnd etter. er det noe der som vet om dette vil noe gang ta slutt? jeg spiser normalt igjen nå og tar multivitaminer, B6, D12 og omega 3 hver dag og det ser ikke ut til å hjelpe med hårtapet mitt:( er veldig bekymret for å miste alt håret mitt eller at det aldri kommer tilbake til sånn det var før alt detta skjedde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når det gjelder hårtap, så kan det kommer opp til 3 måneder etter at man ikke har gitt kroppen den riktige næring. Om du gir kroppen din det den trenger, så vil det normalisere seg etterhvert. Jeg tenker heller at du burde tenke over hva som fikk deg til å spise på den måten som du gjorde og ta tak i det, så er jeg sikker på at det ordner seg om en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...