Gå til innhold

Betennelse i hofter


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det er flere her inne som har slitt med betennelse i hoftene?

Og i såfall hva dere har gjort for å bli bedre?

Har gått med dette kontinuerlig siden januar, og fra januar til mars var jeg så og si helt sengeliggende pga sterke smerter.

Har vært til lege utallige ganger dette året pga dette, men får alltid samme svar. At jeg må ta det helt med ro til smertene forsvinner, men nå er jeg så lei av og ikke kunne trene eller gjøre noe lengre..

Smertene har mesteparten av tiden vært på yttersiden av hoftene, men i det siste har smertene vært sterkest på fremsiden av hoftene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe drøyt å ha dette på begge sidene. Ja, jeg har tips... Men anbefaler at dette følges opp av noen som vet hva de ser etter.

Grunnen til at trochanter slimposen brenner, er overdreven friksjon mot vevet. Dette oftest pga lår som er for adduktert, dvs innoverført. I tillegg til styrkeøvelser må du aktivere disse musklene og få dem til å fungere under gange, og lignende.

Regner med at muskulaturen i hofta og låret er meget svak, dersom du har problemet bilateralt (begge sider). Dette er ganske uvanlig.

Gluteus maximus, gluteus medius, rectus femoris, psoas, adduktor magnus, sartorius - alle disse strukturene bør ses på og evalueres med tanke på funksjon.

Kort fortalt må du lære å stabilisere hoften under gange.

Har skrevet en liten artikkel om dette tidligere, du kan lese her

http://treningogrehab.no/lopsteknikk-runners-knee/

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Noe drøyt å ha dette på begge sidene. Ja, jeg har tips... Men anbefaler at dette følges opp av noen som vet hva de ser etter.

Grunnen til at trochanter slimposen brenner, er overdreven friksjon mot vevet. Dette oftest pga lår som er for adduktert, dvs innoverført. I tillegg til styrkeøvelser må du aktivere disse musklene og få dem til å fungere under gange, og lignende.

Regner med at muskulaturen i hofta og låret er meget svak, dersom du har problemet bilateralt (begge sider). Dette er ganske uvanlig.

Gluteus maximus, gluteus medius, rectus femoris, psoas, adduktor magnus, sartorius - alle disse strukturene bør ses på og evalueres med tanke på funksjon.

Kort fortalt må du lære å stabilisere hoften under gange.

Har skrevet en liten artikkel om dette tidligere, du kan lese her

http://treningogrehab.no/lopsteknikk-runners-knee/

Har fått time hos en spesialist innenfor muskel og skjelett om noen uker, så skal rådføre meg godt hos han.

Ja jeg har slitt med dette i begge sider, dog en side har alltid vært mye verre enn den andre.

Tusen takk for nyttig lesestoff :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...