Gå til innhold

Fra stilk til.... eh... litt mere stokk


Gjest =xXx=

Anbefalte innlegg

Hurraaa, du holder ut! Syns du er flink jeg :)

Hallo tøffa:) takk og takk! Kan ikke nekte for at en blir proporsjonalt pysete med graden av når magerutene forsvinner og livmålet øker. Men, men kjører på videre. Åssen går det med knebøya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har vanskelig for å tro at du egentlig går opp så mye i fett på 2400 kcal daglig. VIl tro det er store svigninger mtp væske osv utløst av stress, karbohydrat/aktivitets ratio, salt-mengder, søvnkvalitet etc..

Ville faktisk prøvd å økt litt i matveien sakte fremover. F.eks øke med 50kcal i uka. Denne uken 2400 kcal, neste uke 2450kcal om dagen, så uke 3 2500kcal om dagen, uke 4 2550kcal om dagen osv..

Med din vekt og treningsmengde tåler du nok mye mer en du tror ;)! Uansett virker det som du har grei fremgang men er litt usikker ift vektøktning og fettprosent osv.

Kan også nevne at å kjøre litt cardio av og til kan hjelpe mye på formen. Om du har overskudd, men kjører litt cardio og ikke for mye eller tungt vil det 100% hjelpe deg å bygge mer og holde deg i bedre form mens du har overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har vanskelig for å tro at du egentlig går opp så mye i fett på 2400 kcal daglig. VIl tro det er store svigninger mtp væske osv utløst av stress, karbohydrat/aktivitets ratio, salt-mengder, søvnkvalitet etc..

Ville faktisk prøvd å økt litt i matveien sakte fremover. F.eks øke med 50kcal i uka. Denne uken 2400 kcal, neste uke 2450kcal om dagen, så uke 3 2500kcal om dagen, uke 4 2550kcal om dagen osv..

Med din vekt og treningsmengde tåler du nok mye mer en du tror ;)! Uansett virker det som du har grei fremgang men er litt usikker ift vektøktning og fettprosent osv.

Kan også nevne at å kjøre litt cardio av og til kan hjelpe mye på formen. Om du har overskudd, men kjører litt cardio og ikke for mye eller tungt vil det 100% hjelpe deg å bygge mer og holde deg i bedre form mens du har overskudd.

Mottatt. Takk for tilbakemelding. Vettu, jeg gjør som du sier og øker fra neste uke. Selv om huet skriker NEI. Når en ser på dine resultater og vet hva du driver med, så… hiver på litt moderat cardio i tillegg i form av en lugn helgegåtur på en time med fru Stilken. Takk ska du bættere ha :)

Må vel innrømme en viss helgemengde børst og snop siste tre helger, men det SKAL ikke skje denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En midtveis oppdatering og litt sammenligning (før og nå) over de 20 siste ukene på prosjekt stokk (har jo gått litt vitenskapelig til verks, må vite :huh:):

Sliter med skuldrene for tiden, så det blir ikke det gode trøkket og de tunge løfta på arm/overkropp. Mitt treningsprogram er x-size:

Dag 1, overkropp uke 19 og 39:

Benkpress: 85 - 92,5 kg

Kabelroing: 60 - 70 kg

Skuldepress: 55 - 60 kg

Pullups: 15 - 15 kg

Dips: 37,5 - 40 kg

Hammercurls: 24 - 26 kg

Triceps m/tau: 37,5 - 45 kg

Dag 2, bein og kjerne:

Knebøy: 125 - 142,5 kg

Strakmark: 95 - 112,5 kg

Bulgarske utfall 40 byttet ut med Knebøy: 120 kg

Hiptrust: 137,5 - 145 kg, 3x6-8

Hengende beinhev: 4x10 - 12

Dag 3, bryst, skuldre og triceps:

Skrå man.benk: 26 - 28 kg, dr.typ1

Flat man.benk: 28 - 30 kg, 3x8-10

Flies: 20 - 20 kg, 3x12-15

Sidehev: 14 - 14 kg, 4x10-12

Frankspress: 37,5 - 37,5 kg, 3x8-10

Triceps m/tau: 37,5 - 37,5 kg, dr.typ2

Dips: 3 x max

Dag 4, bein, rygg og biceps:

Markløft: 120 - 132,5 kg, dr.typ1

Chins/pullups: 3 x max

Benkroing: 24 - 26 kg, 4x10-12

Facepull: 25 - 35 kg, 3x12-15

Hammercurls: 20 - 20 kg, 3x8-10

Ez-curl, preatcher: 35 - 35 kg dr.typ 2

Knebøy widomaker: 97,5 - 115 kg

Noe har jeg hatt økning på, noe er står på stedet hvil. Nuvel. Fornøyd med knebøy, strakmark og markløft utviklingen, da knea er føkka og jeg har ryggskade og 3 pene prolapser som jeg har slitt med i 15 år :) .

Uke 19 - uke 39, 2015:

72,1 - 76,7 kg

83,5 - 87 cm liv

54 - 54 cm lår

35,5 - 36,5 cm biceps

90 - 93 cm ræv

101 - 103 cm bryst

123 - 125 cm skuldre

Største fremgangen her er vel magemålet (men det er som det er sagt over, sikker mye vann). Er vel oppblåst i tillegg, litt mye helgeutskeielser siste helgene, men nå er det SLUTT:sneaky:

Blir spennende å se på neste måledag (torsdag) hva som er status. Skal øke med 50 kcal vider utover de neste ukene.

Ha en snas'n dag folkens(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30(nesten førti:$) cm breiere over skuldra enn ræva, lukter temmelig bra Johnny Bravo - form her ja. Heia heia! :)

Takk og takk. Er vel ungdommens svømmekropp. Overrasket over at låra ikke henger med. Fortsatt Stilk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 40 på 2400 kcal.

75,2 kg

85,5 cm liv

Snuskutt: går så det griner. Ikke snussugen i det hele tatt. Men j… søtsugen - fortsatt, men ikke rørt noe snop.

Oppsummering: gått ned i vekt og livmål. Gjett om Sickalicious hadde rett (mannen har peil folkens) så da følger jeg rådet om å øke med 50 kcal i ukene som kommer. Det blir 2 riskaker ekstra per dag denne uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og filosoferer litt, og dette er ikke for å fornærme noen. Men jeg syns det er mer "komplisert" med en kontrollert vektøkning enn det var å gå ned. Nedgang var mer å spise mindre, vektøkning derimot…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30(nesten førti:$) cm breiere over skuldra enn ræva, lukter temmelig bra Johnny Bravo - form her ja. Heia heia! :)

HE, he, he! Minret litt. Kan du tenke deg åssen Jonny-fasongen blir proposjonert på en som er tynnfeit, eller bare stilkette? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og filosoferer litt, og dette er ikke for å fornærme noen. Men jeg syns det er mer "komplisert" med en kontrollert vektøkning enn det var å gå ned. Nedgang var mer å spise mindre, vektøkning derimot…

Det er min opplevelse også. Jeg har hatt to smartbulke perioder i løpet av de årene jeg har logget, og jeg syntes det er vanskelig mht å få noe oppfatning av fremgang osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er min opplevelse også. Jeg har hatt to smartbulke perioder i løpet av de årene jeg har logget, og jeg syntes det er vanskelig mht å få noe oppfatning av fremgang osv.

Ja, ikke sant! Det der er kompliserte greier, når det kommer fra en av de mest vitenskapelige loggerne på livsstilsendring så er jeg ikke helt på trynet. Bra med deg forresten? Motorsykkelsessongen på hell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Det der er kompliserte greier, når det kommer fra en av de mest vitenskapelige loggerne på livsstilsendring så er jeg ikke helt på trynet. Bra med deg forresten? Motorsykkelsessongen på hell?

Har hatt noen fine høstturer, men sessongen er definitivt på hell ja. Ellers står det til liv, og det blir bedre og bedre for hver dag(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen fine høstturer, men sessongen er definitivt på hell ja. Ellers står det til liv, og det blir bedre og bedre for hver dag(y)

Det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 41, 2015:
76,3 kg (opp 1,1 kg)
87 cm liv (opp 1,5 cm)
Snuskutt: helt OK. SKAL være ok. 
Siste ukes erfaring. Spiser i overskudd, men er konstant sulten. Skulle jeg bli mett, er jeg sulten igjen etter 30 minutter. Jentungen på besøk, kost oss med litt sjokkis og god mat. Stort sett holdt meg til matplanen, men det ble et par kvelder med litt ekstra…
Nuvel, vektøkningen tror jeg er veske, midjemålet likeså + oppblåsthet. 
Styrken: økt med 2,5 kg på 45% av øvelsene denne uka.
Er ikke kult at rutene er borte og maga'n er oppblåst, men øker likevel med 50 kcal til i dag, så da er jeg på 2500 kcal, og fortsetter slik fremover. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 42

Vekt: 76 kg (ned 0,6 kg)

Liv: 86 cm (ned 1 cm)

Fortsatt mye vann, magerutene borte og oppblåst. Ser at det er litt sånn "bilring sig" i midje området. Men det er mest vann - tror jeg. Gåen i ryggen siste uke. Skikkelig gåen, type gangvansker og søvnmangel. Piss-sur, fordi strakmark, markløft og knebøy har vært umulig for f… eier ikke tålmodighet, litt bedring på mandag, så da gønnet jeg på. Det ble ikke bra. Nå er ryggen på nytt i bedring, så i morgen blir det trening^_^

Følger fortsatt rådet til @Sickalicious og øker med 50 kcal til. Objektive målinger viser at han har peil og later til å funke som bare det. Kommende uke blir det da 2550 kcal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 43 

Vekt: 76,8 kg (opp 0,8 kg)

Liv: 88 cm (opp 2 cm)

Brukbar treningsuke, økt til 140 kg i markløft på arbeidssett, på tross av at den j.... ryggen har streiket. Oppblåst og vannette.....

Følger fortsatt rådet til @Sickalicious og øker med 50 kcal til. Kommende uke blir det da 2600 kcal.

Til den som gidder å lese: HA EI FANTASTISK GOD HELG^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 44:

Vekt: 75,4 kg (bættere gått ned!!! På en annen side så ble måledagen en dag tidligere enn normalt. Mulig årsak?)

86,5 cm (også her har jeg gått ned)

Snuskutt fortsatt OK. 70 dager:censored: sier ikke mer.

Kan vel ikke si at jeg vokser, selv om målene øker, magerutene er borte og navleområdet har fått en sånn utoverbulk..... Ser litt sånn tynnfeit ut:blink: igjen.

Flesket til med 140 kg i toppsett på markløften i dag også, med dårlig rygg^_^ legger på 2,5 kg til neste uke. Bør klare 150 kg i gooooood tid før jul.

Følger fortsatt råd om å øke, så da øker jeg med ytterligere 50 kcal kommende uke, så da er jeg på 2650 kcal i en uke.

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...