Jump to content
ina123

Hva er realistisk å oppnå på 8 uker?

Recommended Posts

Jeg har alltid vært aktiv og trent 6-7 styrketrening eller diverse annen trening i uken. Men hadde en liten smell og har trent lite og hatt dårlig kosthold nå i ca 2 måneder. Jeg ønsker å slutte dette å komme tilbake til de gode vanene jeg hadde. Derfor trenger jeg å sette meg noen skikkelige mål å jobbe i mot.

Jeg ønsker å gå ned 10kg. Er 178cm og 80kg.

Hva er realistisk å oppnå på 8 uker? Jeg skal ut å reise og ønsker å se mest mulig bra ut til da.

Jeg ønsker å se veltrent ut og sank ut.

Har noen noen meninger om hva som er realistisk å kunne oppnå på den tiden?

Har lagt med bilder for å vise utgangspunktet jeg starter med.

post-21416-14441005913665_thumb.jpg

post-21416-14441005912759_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Tja.. Siden solen har vært litt kjip denne sommeren, så kan du jo ta litt sol og kjøpe en superfresh bikini som du føler deg vel i. Det er, selv for trege shoppere som meg selv, fint oppnåelig innen 8 uker.

Hvis du er helt vill, så kan du jo gå inn for å lære deg noen fete triks som du kan vise til andre på ferie (evt instagram osv). Men du trenger egentlig ikke øve. Det er ganske sjarmerende med folk som ikke får ting helt til også. Rent personlig har jeg dilla på "knyte knute på morellstilken med tunga"-trikset. Det er også oppnåelig å lære seg innen 8 uker.

Du klarer 10 kg om du vil spinke og spare på alt som er gøy og digg her i livet, men det høres ut som en traust oppladning til ferie. Tren, kos deg, spis sunnere og nærm deg den gode livsstilen du hadde. Supert tips. Du ser flott ut - jobb med hodet. Hele fitnessbloggen er enige. Hurra. Og ikke minst: ha en nyyyyyyyyydelig tur når den tid kommer :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremst ville jeg aldri gjetta at du veide 80kg om ikke du skrev det. Som flere skriver her så ser du flott ut.

Det jeg kan tenke meg er at hodet ditt spiller deg et puss. Du sier du stort sett alltid har vært veldig aktiv, men de siste månedene har vært dårlige. Jeg sier ikke at ting ikke kan/vil skje med kroppen på 2mnd, men om du ikke har fråtsa is og sjokolade hver eneste dag så tenker at du ikke ser så veldig mye annerledes ut nå enn for to måneder siden.

Jeg opplever støtt det samme. Synes jeg ser ganske bra ut og så skjer det et eller annet som gjør at det blir lite trening på noen uker/måneder. Jeg føler da at ting begynner å bli litt slapt og er ikke fullt så fornøyd lenger, men hver bidige gang jeg begynner med treningen igjen så skal det sjelden mer enn en eller to økter til før jeg føler at jeg var der jeg var. Dit jeg vil med dette er at det bare er i hodet mitt. Jeg vet jo med meg selv at 5 reps med knebøy og noen chin-ups ikke fører til drastiske endringer (om noe i det hele tatt), men det at jeg har kommet i gang igjen gjør at jeg føler meg flink og fresh igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest

Med litt innsats er det ikke så mye som skal til for å få resultat og for at du skal føle deg bedre før ferien din om to mnd :) Har du et bra treningsprogram og nogenlunde peiling på kcalbehovet ditt, så er det bare å legge seg litt i underskudd så vil fett% gå nedover etterhvert :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ønsker å se veltrent ut og slank ut.

Mission accomplished. (y)

Som andre her sier: du må bare få hodet ditt med på notene igjen. Begynn å trene igjen slik du gjorde før, så skal du se at du får hodet på rett plass igjen også. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...