Gå til innhold

Knebøy / testosteron


Anbefalte innlegg

knebøy. Hva reagerer man mest hormonelt på?

Tunge, sakte knebøy med 3-5 min hvile

eller evt

Lettere, eksplosive sett med kortere hvile 30-60 sek?

I går kjørte jeg et lettere sett med 10 reps, alle eksplosive og intense med 30 sek hvile.

ikke noe pauser på toppen av løftet.

Uten å gå i detalj ;) , så føltest det som kroppen fikk et skikkelig testosteron boost av den lettere, men mere intense økten.

Har liksom ikke følgt samme effekt av de tunge øktene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Pistol squats, dvs knebøy på 1 bein, er det som øker testo mest. Det som gjelder er å ta tilnærmet 1RM, men ikke bli sliten. 1 rep og så gå hjem.

vil tro at zercher-bøy er den varianten som øker testo mest, da stangen her er i nær relasjon til penishodet (særlig hvis erigert). har ikke undersøkt om dette støttes av litteraturen :barefoot:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...