Jump to content
Morten Korsnes

Magetrening

Recommended Posts

Har nå lest en mange artikler og blogginnlegg om "Hvordan få en 6pack" og det står det alt fra "tren mage 5-6 ganger i uken", til "tren mage maks 2 ganger i uken"

Hva er den såkalte fasiten, er det mulig å trene det 4-5 ganger i uken uten å skade musklene? Begynner å se resultater på magen og vil gjerne ikke miste det :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg har hatt en mageøvelse to ganger i uka, samtidig som mange automatisk har deltatt under andre øvelser, fått resultater, og de er her enda, fortsatt trenes den bare spesifikt to ganger i uka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du har direkte mageøvelser og indirekte mageøvelser, altså der du bruker "kjernen" men ikke tenker over det, noe av de øvelsene er markløft og knebøy, samt benkpress.

Dvs, magen er en del av en kjerne, og man kommer best ut av det ved å trene kjernemuskulaturen.

Jeg kjører direkte på magen 2 ganger i uken, samt tunge baseløft hvor jeg konkurrerer innenfor styrkeløft, men ikke noe spesielt utover det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Du har direkte mageøvelser og indirekte mageøvelser, altså der du bruker "kjernen" men ikke tenker over det, noe av de øvelsene er markløft og knebøy, samt benkpress.

Dvs, magen er en del av en kjerne, og man kommer best ut av det ved å trene kjernemuskulaturen.

Jeg kjører direkte på magen 2 ganger i uken, samt tunge baseløft hvor jeg konkurrerer innenfor styrkeløft, men ikke noe spesielt utover det.

Største problemet her for meg, er at jeg ikke kan ta verken benkpress eller knebøy, grunnet dårlige skuldre og dårlig lysk.. Men takk for godt svar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er det noe poeng i å ha med rene mageøvelser i det heletatt? Når man trener øvelser som knebøy og chins 2-3 ganger i uken. Synes chins tar veldig på magen, ikke nederst kanskje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Fra egen erfaring er magetrening viktig om du vil ha skikkelig markert sixpack. Har trent baseøvelser uten å trene magen spesifikt og gjort begge deler. Det som ga meg best resultat var å trene (you guessed it) begge deler. Viktig å ikke overdrive jakten på sixpacken heller, så 2-3 ganger i uken holder i massevis.

Ellers ble kjøkkenet nevnt over her, og det er jo selfølgelig viktig. Forøvrig forskjell på skinnypack og ABS! Jeg liker noe midt i mellom selv :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...