Gå til innhold

Kjapp frukost på matleie dagar? Herbalife?


Anbefalte innlegg

Hei!

Driv å skal få litt skikk på kosthaldet igjen, serleg etter ferien når arbeidsmengdene aukar.

Vekta er forsåvidt grei, reknar med å gå ned dei ønska 2-4kiloane etter som treninga tar seg opp, men skulle hatt litt tips og råd til frukost.

Ofte er det knapt med tid på morningen, med ungar som skal i alle retningar, før ein sjølv må kome seg i sving. Brødmat er ofte veldig lite fristande og det tar tid. Kva er gode, raske frukostalternativ?

Kjærasten brukar herbalife-shake som frukosterstattar i travle periodar. Korleis er den sånn næringsmessig? Ser føre meg at ein shake er enklare å få i seg dei dagane matlysta ikkje vaknar samtidig som meg :-P og den kan eg i verste fall drikke i bilen. Noko å satse på?

Og er det gode, mettande matrettar folk vil anbefale? Kjappe, gjerne varme (eller som kan varmast i microen).

Eg funkar dårlig på jobb uten eit godt grunnlag før start, så ønsker å vere forberedt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

På dagar med 5-10min egentid på morningen så kan det funke :-)

men alt som må passast på kan vere utfordrande, enkelte dagar(heldigvis ikkje så ofte). Serleg på dagar ein er aleine med fem ungar (3-9år). Då er typ mickromat eller shake litt enklare, for det et ein på vegen rett frå boks/glas.

Då er det kjekt å ha fullverdige alternativ, enten liggande i frysen eller som pulver i ein boks. Men veit ikkje kva som kan funke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I perioder har jeg laget proteinrik smoothie kvelden før, evt overnight oats.

Tør ikke sette på plata på hektiske morgener.....da må jeg snu 50 meter fra huset og løpe tilbake for å sjekke at jeg skrudde den av igjen:eek: Orker heller ikke passe på omeletten mens jeg skal ha unger av gårde:p

I bunn og runn, det som funker best for meg når jeg jobber, er å lage ferdig noe kvelden før. Helst spiser jeg når jeg kommer på jobb (cottage cheese, bær og nøtter. Eller havregrøt varmet i mikroen. Eller omelett/egg kokt kvelden før.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

I stedenfor Herbalife, eller andre ferdig-shaker, kan du jo komponere din egen. Miks sammen alt kvelden før, eller sett det klart på forhånd. Da styrer du også inneholdet selv slik at du får de kaloriene og makroene du vil ha, og du kan tilpasse det etter hvor lenge det er til lunsj, dagens aktivitetesnivå osv.

F.eks;

karbkilde; havregryn / rug / hirse / banan

protein: proteinpulver /melk /skyr / kesam / cottage cheese /

fett: nøtter (mandler funker i det meste) / nøttesmør / kokosfett - kokosmelk, eller kokosolje, osv

Smakstilsetninger;

- kakopulver (godt sammen med banan, mandler, havre, kokosmelk, sjokoprotein)

- bær, frukt, o.l (frossent, friskt)

- kardemomme, kanel, sukrin, steviadråper

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fått mange gode råd. Jeg kjørte i en periode havreshaker: Havregryn + proteinpulver + nøtter/peanøttsmør.

Blandet i vann er det ikke akkurat en gastronomisk smaksopplevelse, men i melk blir det ganske bra. Med litt mer innsats blir det veldig bra. Men da tar det gjerne litt mer tid igjen. Selvsagt kan man lage det til kvelden i forveien.

Dette er naturligvis en liga over ferdige shaker fra Herbalife og i tillegg metter det.

Ellers kan man jo koke tre egg enten kvelden før eller om morgenen. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...