Jump to content
KarNil89

Hva skal til for å oppnå sixpack på denne magen her?

Recommended Posts

GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=40ab495c-27a7-11e5-b358-00215ad7afae&Aux=114%7c0%7c8D289CB2AA5B310%7c%7c0%7c0%7c0%7c0%7c%7c%7c10%7ckarianne_89_%40hotmail.com&cid=89893cbbd8296f98&maxwidth=220&maxheight=160&size=Att&blob=MHxGdWxsU2l6ZVJlbmRlci5qcGd8aW1hZ2UvanBlZw_3d_3d

Ja, hva skal til? Jeg trener fullkroppsprogram tre ganger i uka med blant annet situps, liggende og sideliggende benhev (med treningspartner som dytter beina mine ned igjen.. ja dere skjønner sikkert:-p) som isolerte mageøvelser. Har nettopp begynt med knebøy, så der løfter jeg foreløpig 30kg for å lære teknikk først og fremst. Holder meg på 1800kcal om dagen. Jeg er 169 høy og ca 60 kg. Bildet er tatt på morgenen, så da er den jo selvfølgelig flat og fin:-p Men jeg vil gjerne ha mer markerte muskler. Noen tips?

post-7263-14441005112267_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Guest =xXx=

Økning i muskelmasse, med fokus på baseøvelser. Balansert kcal inntak. 1800 er kanskje litt lite… men jeg er ikke ekspert. Det er ikke mageøvelsene som gir sixpack. Det er riktig kcal inntak og baseøvelser. Men andre kan korrigere meg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for svar :-) Burde jeg ligge litt høyere de dagene jeg trener da? Eller jevnt høyere igjennom uka? Noen som vet ca hvor lang tid det kan ta? Satser på #sommerkroppen 2016! hehe ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Økning i muskelmasse, med fokus på baseøvelser. Balansert kcal inntak. 1800 er kanskje litt lite… men jeg er ikke ekspert. Det er ikke mageøvelsene som gir sixpack. Det er riktig kcal inntak og baseøvelser. Men andre kan korrigere meg.

Støtter denne og fyller ut

Kjernemuskulaturens oppgave er å stabilisere ryggsøylen, i hovedsak mot rotasjon og fleksjon. (Jeg sier ikke at ryggsøylen ikke kan bevege seg i disse retningene, men det er ved høy belastning eller høyenergi det er snakk om, feks å ta markløft med krum rygg eller stå stille med underkroppen mens en får overkroppen dratt i en annen retning er ugunstig)

"De beste" øvelsene er øvelser som forhindrer dette, naturlig nok kommer baseøvelser høyt opp på listen fordi de går over flere ledd og kan da gjøres under stor belastning.

MEN om en ikke mestrer å holde seg stabil under disse løftene så må en engen ta en regresjon (gjøre en lettere versjon av øvelsen) eller ta lettere belastning

Over tid vil en bygge muskler som alle andre steder på kroppen, og tilsynelatende om en et genetisk disponibel til å få "six pack", så får en det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Jeg våkna med denne formen sånn ganske plutselig. En liten endring i kostholdet = kroppen slapp en haug av vatn. Jeg veier et par få kilo mindre enn deg, så jeg tror ikke vekttap er det du trenger. Muskelmasse. Mat. Søvn = en kropp med lite stress.

Gscreen-shot-2015-07-09-at-17-30-13-png.164820

Dette året har jeg trent mage (direkte) i mye mindre grad enn noen sinne. MEN; jeg har trent knebøy/frontbøy, markløft/sumo/strak 2-5 x i uken med varierende intensitet (alt fra 1 rep - 20 rep) og varierende utførelse (med stopp, sakte, eksplosivt osv). Når jeg en sjelden gang trener mage er pikes på pilatesball favoritten :-)

Nok muskelmasse + lav nok fettprosent er avgjørende. Samtidig skal en ikke være så "obsessed" på mageruter at en lar det gå utover helsen. Noen får ikke six pack uten at helsen settes på spill. Slik er det bare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke trådstarter, men relevant spørsmål:

Hvor viktig er egentlig hypertrofi rundt magepartiet for å få sixpack-looken?

Jeg har eller har i hvert fall hatt en brukbar fettprosent, men lurer på om jeg kunne tjent på å fått større magemuskler, noe jeg ikke aktivt har fokusert på foruten at jeg kjører heftig på med baseløft og i tillegg trener en del mage. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
02-snapper :o Wow! Hvilken endring i kostholdet gjorde du?

Karbs <3

Men må vel også "innrømme" at fett% er lavere enn den burde. Var i utgangspunktet derfor jeg økte på karbs. Gikk rundt som en badeball i 2-3 dager og så plutselig. Whoosj..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Det er svært individuelt og genetisk betinget. Det kommer Ann på hvordan musklene dine er bygget opp, hvor langt "fremme" de er,hvor du lagrer/slipper fett osv. Noen er "heldige" med at alt fettet forsvinner først fra magen og kan således ha synlige magemuskler kombinert med former og en sunn fettprosent, andre kan kanskje oppleve at magen er hvor det siste, gjenstridige fettet er. Jeg kjenner til noen med 10% kroppsfett og kun antydning til markeringer, mens samtidig har jeg andre som har 20% kroppsfett og svært tydelige magemuskler.

Er selvfølgelig enig i at "det kan være kult med magemuskler". Men igjen - hvor mye skal man obsesse med dette? Hvor ofte går di egentlig med bar mage og flasher den til omverdenen? Er der ikke viktigere med et sunt og godt kosthold, gode treningsøkter, sterk og sunn kropp? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Jeg har fått mageruter men har langt ifra måtte ta til takke med en usunn fettprosent av den grunn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...