Gå til innhold

Hva skal til for å oppnå sixpack på denne magen her?


KarNil89

Anbefalte innlegg

GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=40ab495c-27a7-11e5-b358-00215ad7afae&Aux=114%7c0%7c8D289CB2AA5B310%7c%7c0%7c0%7c0%7c0%7c%7c%7c10%7ckarianne_89_%40hotmail.com&cid=89893cbbd8296f98&maxwidth=220&maxheight=160&size=Att&blob=MHxGdWxsU2l6ZVJlbmRlci5qcGd8aW1hZ2UvanBlZw_3d_3d

Ja, hva skal til? Jeg trener fullkroppsprogram tre ganger i uka med blant annet situps, liggende og sideliggende benhev (med treningspartner som dytter beina mine ned igjen.. ja dere skjønner sikkert:-p) som isolerte mageøvelser. Har nettopp begynt med knebøy, så der løfter jeg foreløpig 30kg for å lære teknikk først og fremst. Holder meg på 1800kcal om dagen. Jeg er 169 høy og ca 60 kg. Bildet er tatt på morgenen, så da er den jo selvfølgelig flat og fin:-p Men jeg vil gjerne ha mer markerte muskler. Noen tips?

post-7263-14441005112267_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =xXx=

Økning i muskelmasse, med fokus på baseøvelser. Balansert kcal inntak. 1800 er kanskje litt lite… men jeg er ikke ekspert. Det er ikke mageøvelsene som gir sixpack. Det er riktig kcal inntak og baseøvelser. Men andre kan korrigere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økning i muskelmasse, med fokus på baseøvelser. Balansert kcal inntak. 1800 er kanskje litt lite… men jeg er ikke ekspert. Det er ikke mageøvelsene som gir sixpack. Det er riktig kcal inntak og baseøvelser. Men andre kan korrigere meg.

Støtter denne og fyller ut

Kjernemuskulaturens oppgave er å stabilisere ryggsøylen, i hovedsak mot rotasjon og fleksjon. (Jeg sier ikke at ryggsøylen ikke kan bevege seg i disse retningene, men det er ved høy belastning eller høyenergi det er snakk om, feks å ta markløft med krum rygg eller stå stille med underkroppen mens en får overkroppen dratt i en annen retning er ugunstig)

"De beste" øvelsene er øvelser som forhindrer dette, naturlig nok kommer baseøvelser høyt opp på listen fordi de går over flere ledd og kan da gjøres under stor belastning.

MEN om en ikke mestrer å holde seg stabil under disse løftene så må en engen ta en regresjon (gjøre en lettere versjon av øvelsen) eller ta lettere belastning

Over tid vil en bygge muskler som alle andre steder på kroppen, og tilsynelatende om en et genetisk disponibel til å få "six pack", så får en det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg våkna med denne formen sånn ganske plutselig. En liten endring i kostholdet = kroppen slapp en haug av vatn. Jeg veier et par få kilo mindre enn deg, så jeg tror ikke vekttap er det du trenger. Muskelmasse. Mat. Søvn = en kropp med lite stress.

Gscreen-shot-2015-07-09-at-17-30-13-png.164820

Dette året har jeg trent mage (direkte) i mye mindre grad enn noen sinne. MEN; jeg har trent knebøy/frontbøy, markløft/sumo/strak 2-5 x i uken med varierende intensitet (alt fra 1 rep - 20 rep) og varierende utførelse (med stopp, sakte, eksplosivt osv). Når jeg en sjelden gang trener mage er pikes på pilatesball favoritten :-)

Nok muskelmasse + lav nok fettprosent er avgjørende. Samtidig skal en ikke være så "obsessed" på mageruter at en lar det gå utover helsen. Noen får ikke six pack uten at helsen settes på spill. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trådstarter, men relevant spørsmål:

Hvor viktig er egentlig hypertrofi rundt magepartiet for å få sixpack-looken?

Jeg har eller har i hvert fall hatt en brukbar fettprosent, men lurer på om jeg kunne tjent på å fått større magemuskler, noe jeg ikke aktivt har fokusert på foruten at jeg kjører heftig på med baseløft og i tillegg trener en del mage. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Det er svært individuelt og genetisk betinget. Det kommer Ann på hvordan musklene dine er bygget opp, hvor langt "fremme" de er,hvor du lagrer/slipper fett osv. Noen er "heldige" med at alt fettet forsvinner først fra magen og kan således ha synlige magemuskler kombinert med former og en sunn fettprosent, andre kan kanskje oppleve at magen er hvor det siste, gjenstridige fettet er. Jeg kjenner til noen med 10% kroppsfett og kun antydning til markeringer, mens samtidig har jeg andre som har 20% kroppsfett og svært tydelige magemuskler.

Er selvfølgelig enig i at "det kan være kult med magemuskler". Men igjen - hvor mye skal man obsesse med dette? Hvor ofte går di egentlig med bar mage og flasher den til omverdenen? Er der ikke viktigere med et sunt og godt kosthold, gode treningsøkter, sterk og sunn kropp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men jeg trodde at kvinner måtte ned i en fettprosent som er usunn for å få sixpack (mister menstruasjon osv)? Det varierer kanskje fra person til person...?

TS: Jeg skjønner at sixpack er kult, men jeg ville ikke ofret helsen for det når du allerede har det mange vil si er en perfekt mage.

Jeg har fått mageruter men har langt ifra måtte ta til takke med en usunn fettprosent av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...