Jump to content
Daenerys

Erfaring med p-piller her?

Recommended Posts

Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg bruker akkurat det merket, og har ikke opplevd noe depresjon i hvert fall. Har fått litt mer humørsvigninger bare, og kan bli lettere rørt av ting hvis du skjønner.

Når det gjelder kviser, så har jeg gjerne opplevd en økning på 2 flere kviser i året enn det jeg var vant til (har opprinnelig ganske tørr hud), men har ikke opplevd uren og fet hud som følge av pillene.

Når det gjelder vektøkning så har kroppen tatt opp en del vann altså, men jeg er langt i fra feit.

Men alle disse bivirkningene varierer jo fra person til person. Du kan være uheldig, eller heldig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Som alle andre medisiner så har p-piller mulig bivirkninger og dette er individuelt til vært enkelt individ. Andres erfaring vil altså ikke ha noe å si for deg da du kan reagere helt annerledes. Jeg regner med at du har konsultert deg med legen om dette og vedkommende mener dette er et godt valg for deg? Hvis så ja, så er det ikke noe annet enn å prøve. I verste fall så slutter man bare om det ikke fungerer, men man må være klar over at enkelte bivirkninger som f.eks ømme bryster, mellomblødninger, osv. kan skje i innfasingen på ca 6 måneder.

Har du flere spørsmål og er usikker så ta det opp med legen din, vedkommende bør gi deg gode svar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har aktivt drevet med styrketrening i ca 5-6 år, og mistet menstruasjonen for ca 3 år siden som følge av for mye trening, variasjon i vekt, stress osv. Skal derfor begynne på p-piller ved navn Microgynon.

Har lest om evt bivirkninger som vektøkning, kviser, depresjon osv. Jeg er veldig bekymret for at det skal forekomme når jeg begynner på disse pillene.

Er det noen her som har erfaring med dette? :)

Du har mistet menstruasjonen blant annet grunnet stress osv. Hvorfor da bekymre seg for ang hva som kan skje hvis du skal ta pillen? :) Da tar du den ikke, virker jo som om du stresser mer da...

On-Topic: Alt er individuelt, så det er vanskelig å si. Kjæresten bruker microgynon, ingen problemer hittil(gått på de en god del år).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er du sikker på at trening, stress, variasjon er årsaken? Jeg trodde nemlig det selv helt til jeg dro til gyno og fikk bekrefta PCO.

Har selv brukt de pillene, men har nå bytta til et annet merke. Usikker på om det var bivirkninger derfra, men jeg var en god del neffor en lenger periode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...