Gå til innhold

Smerter i lysken ved løping


Tirilns

Anbefalte innlegg

Hei!

De siste tre månedene har jeg løpt en del for å minske fettprosenten nå som sommeren nærmer seg. For 1-2 måneder siden begynte jeg å få smerter i leggene og lårene, noe jeg tenkte kom av for mye løping på hardt underlag. Jeg tok pause fra løpingen i nesten to uker før jeg begynte rolig, og smertene forsvant nesten helt. Det hender de fortsatt kommer tilbake, men det er kun hvis jeg løper lenge på høy intensitet.

Dessverre har et annet problem dukket opp, og dette er mye mer smertefullt enn det tidligere problemet. Nå har jeg fått veldig vondt i lysken, spesielt på venstre bein. Disse smertene kom etter jeg begynte å løpe normalt igjen, men selv om jeg tar flere dager pause fra løping blir ikke smertene borte. Etter en økt på mølla klarer jeg nesten ikke å gå oppreist da jeg får lynende smerter i venstre lyske når jeg legger press på dette beinet, og enkelte ganger virker det som at beinet "knekker" sammen av tyngden. Nå har det blitt så ille at smertene til og med kommer når jeg sitter på en stol og løfter venstre bein, så dere kan tro det var "artig" å flytte beinet fra clutch til brems i bilen på vei hjem i sta.. :p

Jeg vurderer selvfølgelig å dra til legen med dette da det har begynt å hemme meg i hverdagen, men tenkte å høre om dere har noen tips og erfaringer først? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 år senere...

Hei,

Jeg forsøker etter beste evne og finne ut av vedvarende smerter i lysken, og fant dette innlegget fra deg. Ja, det er jo snart 4 år siden men jeg håper at du fortsatt har mulighet til å svare. 

Ja, jeg kan omtrent kopiere ditt innlegg når det gjelder beskrivelse av smertene.

bl.a.

"lynende smerter i venstre lyske når jeg legger press på dette beinet, og enkelte ganger virker det som at beinet "knekker" sammen av tyngden. - smertene til og med kommer når jeg sitter på en stol og løfter venstre bein"

Spørsmålet er: Hva fant de ut av? Og ikke minst, ble du kvitt smertene? Hvor lang tid gikk du fra til å være smertefri eventuelt..?

Og et tilleggsspørsmål: Hvordan trente du for å opprettholde en noenlunde god kondisjon?

Så, selv om det er en god stund siden så håper jeg på et svar fra deg.

mvh Jørn S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...