Jump to content
Morten Korsnes

Hvordan holde seg til dietten?

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har nå begynt på en diett og synes det er innmari vanskelig..

Er det noen enkle "straffemetoder"man kan gjøre hvis man si, skeier ut en gang eller tenker på den altfor fristende Snickersen som ligger ved siden av juicen? Tenkte kanskje å prøve å ha en strikk på håndleddet og dra den tilbake om jeg evnt skeier ut.

Eller har du noen andre tips eller triks? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Det enkleste tipset jeg vet om er å ta seg god tid. Jo lengre tidshorisont du ser for deg, jo mindre agressive endringer i hverdagen trenger man å innføre for å nå målene sine, og da reduserers sannsynligheten for at man sprekker og går på en smell betraktelig.

Ellers; man kan ikke spise det man ikke har, så hvis du synes det blir slitsomt å ikke spise den snickersen hele tiden; så la aktivt være å kjøp den? Eller sett av en dag i uken til "kosesegdag", hvor man spiser litt av de tingene man prøver å redusere resten av uken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tenker at er dietten vanskelig, så kan du sikkert gjøre endringer som gjør den enklere å følge. Ikke kutt ut for mye og ikke gjør for drastiske endringer. Det er bedre å få til noen endringer som gir resultater over et litt lengre tidsrom enn å få til raske resultater eller ikke klare å oppnå de pga at dietten er umulig å følge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ståldisiplin, så kanskje ikke den beste til å svare, men det som hjelper meg er å ha en diett man kan leve med. For eksempel har jeg spist rimelig mye mat på treningsdager, henholdsvis etter trening. Feit og god mat. Karbohydrater. Osv. Dette hjelper.

I tillegg hjelper det å spise gode måltid på diett.

Og om det ikke alt er opplagt, så har du selvsagt ikke snickers og lignende liggende rundt i huset.

Ellers må du bare fokusere på målet ditt og tenke: "Ingenting smaker så godt som det føles å være slank."

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Kjøp boka, les: http://www.bodyrecomposition.com/a-guide-to-flexible-dieting/

Kaffe stagger sult, kjekt om mårran (spesielt ved periodisk faste) (y)

Planlegger du utskeiinga eller får den som en integrert del av dietten så er det større sjanse for at du lykkes. Det verste du gjør er å skeie ut som faen fordi du først skeier ut. Det er ikke svart/hvitt. Spiser du en ekstra Snickers så tar du bare en ekstra ronk etterpå, HIIT style. 20 minutter med ronkeintervaller! Kjempeidé for slankebok :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pass på å spise deg mett. Dersom du både er sulten og fysen på Snickers, tenk at etter at du har spist 200 gram biff, med 500 gram grønnsaker, DÅ kan du spise Snickers. Eventuelt også den gode gamle "dersom eg fremdeles har lyst på den i morga, då kan eg spise den". Og sjølvsagt - aksepter at av og til spiser du ein Snickers. Det går greit. Fortsett med godt kosthold og god trening videre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaffe stagger sult, kjekt om mårran (spesielt ved periodisk faste) (y)

o_O Hos meg er det stikk motsatt. Hvis jeg drikker kaffe når jeg er sulten forvandles magen min til en frådende, bunnløs malstrøm. Kaffe, eller frukt (eple eller pære eller noe slikt). "Bare ta et eple hvis du er litt sulten" fungerer mot sin hensikt hos meg. Jeg vet ikke om det er syren eller hva det er, men jeg forvandles i hvert fall til den lille larven Aldrimett. :confused:

Planlegger du utskeiinga eller får den som en integrert del av dietten så er det større sjanse for at du lykkes. Det verste du gjør er å skeie ut som faen fordi du først skeier ut. Det er ikke svart/hvitt. Spiser du en ekstra Snickers så tar du bare en ekstra ronk etterpå, HIIT style. 20 minutter med ronkeintervaller! Kjempeidé for slankebok :whistle:

Dersom ronking var effektiv energiforbrenning hadde samtlige menn vært tynne som streker. ;) Hvis energiinnholdet i en Snickers skal svis av med den aktiviteten må enten utstyret være av monstrøse dimensjoner, eller tidsaspektet være langt lengre enn 20 minutter tror jeg. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dersom ronking var effektiv energiforbrenning hadde samtlige menn vært tynne som streker. ;) Hvis energiinnholdet i en Snickers skal svis av med den aktiviteten må enten utstyret være av monstrøse dimensjoner, eller tidsaspektet være langt lengre enn 20 minutter tror jeg. :D

Neinei, du misforstår. Dette er et Ronkeprogram™, ikke vilkårlig masturbasjon. Tilfeldig ronking gir tilfeldige resultater ;)

Her er det snakk om et skreddersydd, übertilpasset ronkeprogram som tar hensyn til dine personlige svakheter. Dårlig utholdenhet i senga? No prob! Med vårt patenterte ronkesystem Ultraspank 2000 så øker du både hjertefrekvens og seksuell utholdenhet i én shmekk! Bli kåt, sterk & fit - bare 20 minutter hver dag! Sterkere med høyre hånd enn venstre hånd? Null stress! Med vårt proprietære bilaterale system får du trent begge sider synkront, noe som fører til perfekt symmetri og masse masse sex med vilt fremmede.

Dette programmet selger seg selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah, selvsagt! Når du legger det frem på den måten blir det jo innlysende. :D

Jeg ser for meg at tilpasningene for gruppe-, sal- og PT-timer vil kunne være interessante. :p

Timebeskrivelsen "Bodypump" på Elixia fikk plutselig en ekstra dimensjon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest =xXx=
Føler denne passer her

Det skjegget lyser det respekt av!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...