Gå til innhold

Hva er ditt beste tips for tørre hender?


Jane

Anbefalte innlegg

Om vintern blir jeg alltid tørr på hendene. Om det er mildt er det ikke så ille, men når kulda setter inn så blir det mye verre. At jeg bruker flytende magnesium på trening gjør heller ikke saken noe bedre.

Ender alltid opp med små sprekker, og det er ikke noe godt. De blir "aldri" borte:(

Føler jeg har prøvd alt av kremer o.l så da gjelder det å finne noe som faktisk fungerer.

Så hva er ditt beste tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehehe litt smårart, men olivenolje + a-krem (masssse) så tynne tynne hansker på før jeg legger meg.. hehhe

Men det funker da:wub:

Kremt, jeg får ikke sove med hansker :p haha Det har jeg prøvd før.. Men vil tro det fungerer ja.

Har prøvd sukker og olivenolje som en slags skrubb også. Fungerer men ikke lenge om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, velkommen i klubben. Hver vinter bestemmer både ansikter og henda mine seg for å gå inn i fullstendig tørkemodus, og huden min sprekker opp over alt! Kjempeirriterende!

Det som funker best for meg er bare å smøre, smøre, smøre, smøre, smøre. Ha med deg håndkrem overalt og smør på jevnlig utover dagen. Det bedrer seg faktisk ganske fort, og du blir mindre avhengig av kremen og trenger ikke å smøre på så ofte lenger :) Det funker faktisk! Huden får vel fullstendig overdose til slutt :p Tørrheten har nok mye med temperaturendringene å gjøre, inn og ut av kulden hele tiden. Snart vår nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet ekstremt mye med tørr hud på hendene da jeg jobbet som kokk. Dette kom naturlig av at jeg vasket meg på hendene hele tiden, og i tillegg ofte brukte hansker med pudder.

Jeg slet også en del med dette i fjor vinter da vi hadde det så ekstremt kaldt på kontoret at jeg stadig måtte varme opp fingrene med å varme dem i varmt vann fra springen, frem til vi fikk opp temperaturen i lokalet.

konklusjon: minst mulig varmt vann!

Og når ulykka først er ute, så er min erfaring at Spenol (for spener og jur) ofte er den aller beste, og rimeligste kremen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med noe av det samme hver vinter. Tørre hender som sprekker om jeg ikke passer på. Jeg har god erfaring med kremene fra Locobase. Spesielt Repair, men den koster dessverre skjorta... Alternativt kan du ta deg en måned i Brasil. Det hjelper også:D Men litt dyrere enn kremen da...

Har smurt meg ihjel med den kremen. Den funker ikke på meg :(

Blir nok litt dyrt å reise til Brasil ja :p hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare mine hender som tørker inn om vintern nei :D Jeg blir så tørr at huden sprekker oppå knokene og blør som faen.

Sprekker her å... Alt svir og er faen :p Er ikke godt nei...

Jeg slet ekstremt mye med tørr hud på hendene da jeg jobbet som kokk. Dette kom naturlig av at jeg vasket meg på hendene hele tiden, og i tillegg ofte brukte hansker med pudder.

Jeg slet også en del med dette i fjor vinter da vi hadde det så ekstremt kaldt på kontoret at jeg stadig måtte varme opp fingrene med å varme dem i varmt vann fra springen, frem til vi fikk opp temperaturen i lokalet.

konklusjon: minst mulig varmt vann!

Og når ulykka først er ute, så er min erfaring at Spenol (for spener og jur) ofte er den aller beste, og rimeligste kremen!

Spenol funker heller ikke. Har prøvd det også. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, velkommen i klubben. Hver vinter bestemmer både ansikter og henda mine seg for å gå inn i fullstendig tørkemodus, og huden min sprekker opp over alt! Kjempeirriterende!

Det som funker best for meg er bare å smøre, smøre, smøre, smøre, smøre. Ha med deg håndkrem overalt og smør på jevnlig utover dagen. Det bedrer seg faktisk ganske fort, og du blir mindre avhengig av kremen og trenger ikke å smøre på så ofte lenger :) Det funker faktisk! Huden får vel fullstendig overdose til slutt :p Tørrheten har nok mye med temperaturendringene å gjøre, inn og ut av kulden hele tiden. Snart vår nå! :D

Jeg smører jo hele tida ... Lengter etter våren jeg :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smurt meg ihjel med den kremen. Den funker ikke på meg :(

Blir nok litt dyrt å reise til Brasil ja :p hehe...

Kjedelig da...:( Hva med å øke mengden fett i kosten litt? Hørt flere som sier det kan hjelpe på tørr hud ihvertfall. Dusj så kort som mulig i så kaldt vann som mulig. Ikke gni håndkleet mot hud og hender, men tørk deg med en "klappe-bevegelse" (?). Og unngå for all del å fryse på hendene. Eventuelt, begynn å spare penger til Brasil...:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker+ olivenolje. Billig og bra. Skrubb i vei i ett minutt eller to om du orker.

Ellers vil jeg anbefale skrubb fra orogold cosmetics. Den er SVINDYR. Type 600-700 kroner for krukka, men du trenger bare en 1 tskje i uka, og du trenger heller ikke mer fuktighetskrem enn det. Kjøpte min...ehh...nei, ble påprakka den fra noen selgere i en bod på Oslo City i sommer, og ser at den kommer faktisk til å rekke fram til sommeren, hehe. Lukter godt gjør den også. Fikk skrubben + fot og håndkrem for 500 fordi jeg ikke ville kjøpe deeer og daa.

http://orogoldcosmetics.com/product.php?id_product=60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig da...:( Hva med å øke mengden fett i kosten litt? Hørt flere som sier det kan hjelpe på tørr hud ihvertfall. Dusj så kort som mulig i så kaldt vann som mulig. Ikke gni håndkleet mot hud og hender, men tørk deg med en "klappe-bevegelse" (?). Og unngå for all del å fryse på hendene. Eventuelt, begynn å spare penger til Brasil...:p

Dusje i kaldt vann :o Orker jeg ikke, da fryser jeg ihjel.. Hehe.. Klapper huden tørr uansett...

Spiser etter leangains så det fettet får holde :p Kanskje jeg skal prøve å dynke de i olivenolje hver kveld en times tid :p Men da får jeg ikke sitte på FB :o

Bruker votter å sånt ute for å ikke fryse, men ser ut til at jeg må leve med tørre jævlige hender om vintern.. Hender jeg er på gymmet og plutselig sprekker det et sted på knoka eller ved siden av neglenen eller noe også "renner" blodet nedover armen... Jeg merker det ikke før etterpå.. HARDCORE :p haha Har fått noen blikk pga det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen krem jeg liker er en økologisk fra apoteket. Den er med druekjerneolje.

Hvis ikke, så har jeg jo en venninne som stadig vekk bruker cocosa.

I nøden spiser fanden fluer, det er jo verdt et forsøk? :rofl:

Cocosa kan jeg jo prøve, ikke like grisere som olivenolje.

Fluene kan du ha for deg selv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...