Gå til innhold

"Overvektige må bare skjerpe seg!"


Anbefalte innlegg

Å gå opp i vekt krever at man gjør noe - kjøper mat, tilbereder mat, spiser mat, tar oppvasken..

Å gå ned i vekt er jo utrolig lett. Man bare sparer penger og slipper å gjøre noe.

Selv stupte jeg 30kg på litt over 1 år fordi jeg gikk lei av å tilberede middag nr.4 kl.21.

Bruker smågodt til å holde oppe vekten min nå, men det er fortsatt hardt arbeid.

Er det ikke motsatt da? Prepper måltider fra bunnen og bruker tid. VS å stikke på statoil/macern og handle rask mat. Samme gjelder fjordland og andre lugubre saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste overvektige på min alder som jeg kjenner har fått dårlige matvaner i hjemmet fra de var små. Kanskje enda mer opplysning og rettledning til foreldre og skole er en bedre løsning, eller noe som kan støtte opp om avgifter? Kurs for foreldre på barneskolen for eksempel. Det finnes noen plasser vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke motsatt da? Prepper måltider fra bunnen og bruker tid. VS å stikke på statoil/macern og handle rask mat. Samme gjelder fjordland og andre lugubre saker.

Neh, jeg lever på fastfood og smågodt jeg, men har ca 10% fett likevel. Det som gjør utslaget for meg er at jeg ikke engang orker å gå på butikken, så da lar jeg heller være å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå opp i vekt krever at man gjør noe - kjøper mat, tilbereder mat, spiser mat, tar oppvasken..

Å gå ned i vekt er jo utrolig lett. Man bare sparer penger og slipper å gjøre noe.

Selv stupte jeg 30kg på litt over 1 år fordi jeg gikk lei av å tilberede middag nr.4 kl.21.

Bruker smågodt til å holde oppe vekten min nå, men det er fortsatt hardt arbeid.

Kan ikke sammenligne person med person. Alle og enhver er komplekse med forskjellige spisemønstre..

Meg feks hadde nok vært over 100 kg nå dersom jeg ikke hadde gjort noen grep iforhold til aktivitetsnivået og stressnivået mitt for snart 2 år siden. Da hadde vekta gradvis økt fra siste halvdel av 70 tallet til opp mot 90 på litt over ett år - og det likte jeg ikke. Så i bunn og grunn spiste jeg alt jeg trengte pluss litt. Og det gjør jeg ennå, totalt sjokoladeavhengig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som måtte mene at det å gå ned i vekt er en smal sak for alle og at det bare er å spise sunnere, så kan jeg anbefale denne boken:

51xpYlWkSzL._AA160_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som måtte mene at det å gå ned i vekt er en smal sak for alle og at det bare er å spise sunnere, så kan jeg anbefale denne boken:

51xpYlWkSzL._AA160_.jpg

Når temaet først er oppe: Finnes det en god bok om vektnedgang som er skrevet på eller oversatt til norsk? Kom med dem! Jeg har et familiemedlem som lider av akutt forvirring om mat og kosthold, og jeg tror en god bok ville vært nyttig framfor å lese om kosthold og trenddietter i tabloidmedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når temaet først er oppe: Finnes det en god bok om vektnedgang som er skrevet på eller oversatt til norsk? Kom med dem! Jeg har et familiemedlem som lider av akutt forvirring om mat og kosthold, og jeg tror en god bok ville vært nyttig framfor å lese om kosthold og trenddietter i tabloidmedia.

Ikke som jeg kommer på i farten, dessverre. Boken jeg linket er veldig enkelt skrevet. Kan også anbefale denne:

willpower-jacket-jpg_161227.jpg

Men gi meg litt tid, så skal jeg se om jeg kommer på noen norske bøker også. Er engelske bøker helt uaktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må jo være forskjellige måter å være overktig på.

I noen situasjoner er kroppen avhengi av mye mat, tung mat..skal du jobbe 15 timer om dagen på en åker i sardinia blir det vanskelig å tygge riskjeks og clenbuterol.

Jeg tror ikke Guiseppe ville tatt bilder i fugleperspektiv for å se 20kg lettere ut om han skulle blitt medlem på sukker.no.

Jeg tror han heller ville smilt godt med gode bollekinn fulle av cannelloni og foccaccia, strålende fornøyd med seg selv.

Å være overvektig kan jo være ganske gøy til tider, kose seg med god mat og øl og masse sukker i blodet.

Jeg tror uansett å være litt overvektig, er sunnere enn å trene mye og ha mye muskulatur, selv om jeg liker å ha mye muskulatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...