Gå til innhold

Hva MÅ jeg kjøpe i USA?


kj199

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godteri:

Alt fra Hersey's.. :)

Men spesielt Hersey's Oreo.

Branch's Maple Nut Goodies (altfor god)

Lucky Charms (frokostblanding med marshallows - finnes ikke diggere)

Kake en bare må smake: Key lime pie.

Vet ikke hvor i USA du skal da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Boston er det veldig mye bra sjømat, enda mer utover mot New England, clam chowder, hummer, østers, sei, blåbærpai, ellers er det mye irsk innflytelse i Boston

I New York har de jo alt. Sørstatsbarbecue hos Fette Sau i Williamsburg, steam buns hos Momofuku Noodle Bar, hamburger hos Shake Shack og Burger Joint @meridian park Hotel, pastrami på Katz deli på westside. Momofuku Milk bar er verdt et forsøk hvis du liker kaker og søøøøtsaker, kinamat i chinatown, pizza og pasta i little italy, jeg kunne levd ti liv i New York uten å få oversikt over en brøkdel av alt det digge de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Kom nettopp fra New York, om du bor i området Times square så anbefaler jeg virkelig Toloache, en mexicansk resturant som var helt hinsides bra på mat, miljø, drinker og pris. Virkelig gjennomført!

Her var jeg 2 ganger i løpet av turen: http://toloachenyc.com/media/toloache.html

Ellers er det bare å finne deg en diner eller deli du liker i nærheten av der du bor for å starte dagen rett ;)

Ellers kan jeg anbefale Plataforma Churrasceria i samme nabolag, alle typer rødt kjøtt mellom himmel og jord i typisk Brasiliansk steakhouse variant med "spis så mye du vil" for en viss pris: http://nymag.com/listings/restaurant/churrascaria_plataforma/

Meget gode opplevelser begge plasser!

Shake shack er også obligatorisk som Aurelius sier for en burger og en shake på farta!

Tips: Alle spisesteder er "rated" på bakgrunn av hygiene på en skala fra A-D, så sjekk i vinduet før du går inn. Alle med gode scorer har dette meget synlig på ruta, så styr unna om du finner en C eller D gjemt nede i et hjørne ute av syne. Tripadvisor er også GULL for å sjekke ut hva som er bra og ikke så bra ;)

Manhattan er også noe dyrere en ellers, spesielt "mikrobrygg" øl som er meget populært, ofte opp mot 7 dollar for en øl. Ellers må du regne ca 16% skatt på toppen av prisene, og tips på toppen. Er du usikker kan du bare doble "tax" så tipser du ca 16%.

Ellers ELSKER jeg å bare dumpe innom en pizzasjappe for en slice i hånda, eller en sandwich og bare nyte livet og se på folk!

Andre tips: Prøv å stikk en tur på Hogs and Heifer i Meat packing district (Coytote ugly baren) for en meget uformell runde øl og shooters mens jentene styrer showet med megafon og boots fra bardisken ;)

Om du vil se skyline+ frihetsgudinna uten å betale masse penger, så er ferga over til Jersey gratis der du får sett hele Downtown manhattan gratis (ca 30 min hver vei). Og skaff deg et subway card med engang, 30 dollar så kan du ta så mye metro du vil, noe som er enkelt, raskt og sparer deg mye tid.

Kremt, er du på en liten snurr... Karaoke i Korea-town på rock city! Trenger ikke være sanger eller synge, men god stemning, mye morsomme folk utover natta :p Jeg var meget skeptisk da vi ramla inn, men lenge siden jeg har hatt en så surrealistisk kveld!

PS2: TA MED PASSET OVER ALT! Eneste gyldige legitimasjon, og av en eller annen grunn ble hele reisefølget på 6stk (alle over 30) legget på butikker og flere barer, men aldri på resturanter. De godtok bare pass, selv for å kjøpe en 6pack på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på lokale diners, fremfor kjedene. Du får ofte mer spektakulære, større og bedre måltider på mindre, men lokalt godt kjente steder. Steder som har sin egen spesialitet.

Også veldig koselig på diners og man får en helt annen stemning en f.eks Five guys burger, pizza hut og andre kjeder.

Mye god mat både hovedretter og dessert på diners ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale å stikke innom Whole Foods! Verdens beste matbutikker! Ligger en stor en i den store rundkjøringen ved Colombus Square, ved ene hjørnet av Central Park. De har også svær,deilig, fersk salatbuffet-opplegg med masse varme og kalde retter. Skikkelig digg å kjøpe med deg en stor og god lunsj der og ta med i parken :)

Ellers vil jeg anbefale restauranten Tao : http://taorestaurant.com

Veldig god mat, hipt sted, fancy lokaler og et kult sted hvor du gjerne blir sittende hele kvelden (og natten :)) Spiste noe rå okse-carpaccio der mener jeg å huske - veldig godt!

Ellers må du også dra på shopping på det store outletet Woodbury Commons - mange mange kule merker og butikker til en svært billig penge! Jeg kjøpte en veske der som kostet 1/9 det den kostet hjemme - fordi det var en utgående modell. Stor Under Armor-butikk der og med masse freshe treningsklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom fra New york nå i helgen som var, og DAMN. der var det mye digg. vi hadde 9 dager, men fikk ikke smakt på halvparten av det jeg hadde tenkt til å smake på! det sureste var at jeg ikke fikk smakt New York Cheesecake. assa HALLO. hvem er i NY og ikke spiser det !? .. Er det mulig.

anyways.

spis burger på Bills Bar and Burger i Meatpackers District, taco på Lucys rett utenfor Madison Square Garden - men, ikke la deg lure "ahh de kan taco, ergo de kan mojito". NEI, den smakte høgg. da må du heller gå for ... husker ikke navn, men det er et gigastort daquiriglass med frozen daquiri oppi, PLUSS! (here comes the best part) en flaske Corona på huet oppi derigjen. ge-ni-alt.

Spis pannekaker til frokost, Sandwich til lunsj, tacobell var høgg, men Dunkin Donuts kommer man nok ikke unna!

enig med Inger-Lise over her, gå på TAO, fantastisk god mat!! men bestill bord. (der kan du trygt bestille mojitos)

og Woodburry! fytti. ta med en tom trillekoffert, armene døde av å bære på alle posene...

Ben & Jerrys har egen isbar rett ved Times Square, eller i Rockefeller Center, og be om smaksprøver på så mange is du bare vil!! :D

for en mer sofistikert middag, med vin å sånn. så anbefaler jeg Capital Grill rett ved Rockefeller.. bare ligg unna rekecocktailen, for noe tull.

point is, man går aldri sulten i New York, smak på maten de står å lager i de små bodene sine langs gata, snakk med folk, menneskene der er utrolig hyggelige, imøtekommende, høflige og vennlige! vi har virkelig noe å lære av de.. man kan si mye rart om Amerikanerne, men det ska de ha!

GOD TUR! misunner deg, skulle gjerne vært en uke lengre! må nok ha meg en ny tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fra New york nå i helgen som var, og DAMN. der var det mye digg. vi hadde 9 dager, men fikk ikke smakt på halvparten av det jeg hadde tenkt til å smake på! det sureste var at jeg ikke fikk smakt New York Cheesecake. assa HALLO. hvem er i NY og ikke spiser det !? .. Er det mulig.

anyways.

spis burger på Bills Bar and Burger i Meatpackers District, taco på Lucys rett utenfor Madison Square Garden - men, ikke la deg lure "ahh de kan taco, ergo de kan mojito". NEI, den smakte høgg. da må du heller gå for ... husker ikke navn, men det er et gigastort daquiriglass med frozen daquiri oppi, PLUSS! (here comes the best part) en flaske Corona på huet oppi derigjen. ge-ni-alt.

Spis pannekaker til frokost, Sandwich til lunsj, tacobell var høgg, men Dunkin Donuts kommer man nok ikke unna!

enig med Inger-Lise over her, gå på TAO, fantastisk god mat!! men bestill bord. (der kan du trygt bestille mojitos)

og Woodburry! fytti. ta med en tom trillekoffert, armene døde av å bære på alle posene...

Ben & Jerrys har egen isbar rett ved Times Square, eller i Rockefeller Center, og be om smaksprøver på så mange is du bare vil!! :D

for en mer sofistikert middag, med vin å sånn. så anbefaler jeg Capital Grill rett ved Rockefeller.. bare ligg unna rekecocktailen, for noe tull.

point is, man går aldri sulten i New York, smak på maten de står å lager i de små bodene sine langs gata, snakk med folk, menneskene der er utrolig hyggelige, imøtekommende, høflige og vennlige! vi har virkelig noe å lære av de.. man kan si mye rart om Amerikanerne, men det ska de ha!

GOD TUR! misunner deg, skulle gjerne vært en uke lengre! må nok ha meg en ny tur :)

Woow, nå gleder jeg meg enda mere :D Vi skal bare være i New york city i 5 dager, og madison i 6 dager og Boston i 2 dager, så blir mye farting med stramt program. Derfor jeg undersøker hvor jeg MÅ spise å hva jeg MÅ kjøpe :D takk for tips å råd! Skal skrive ned ALT dere har kommet med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cracker Barrel og momma's pancake breakfast! FIve guys for bra burgere(fast food). Dunkin donut er et must. Ben & Jerry's isbaren er også verdt et besøk. Ellers... Det er så mye at jeg ikke husker alt. Men jeg blir gjerne med og frisker opp minnet:)

Cracker Barrel!!! <3 Vanskelig å finne i sentrum av store byer da, du må som regel ut i utkanten/langs motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...