Jump to content
hajii

usymetrisk !!

Recommended Posts

Fortsetter under...

Du kan ta å speile det du synes er usymmetrisk. Da får du symmetri. Slik:

joaaa.

[ATTACH=full]162955[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er nok lettere å få råd hvis du spesifiserer hva som faktisk er asymmetrisk.

Det var lurt! Deltoideus, Anyone ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Se over teknikken din og se at du løfter jevnt. Mange utroterer albuen ved sidehev, noe som vil sette større krav til bakre deltoid og ikke den mediale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Se over teknikken din og se at du løfter jevnt. Mange utroterer albuen ved sidehev, noe som vil sette større krav til bakre deltoid og ikke den

mediale.

Ok, takktakk! finnes det en måte å "rette"det opp på?;pp ppp hahha

Share this post


Link to post
Share on other sites
*Asymmetrisk

Måtte sjekke det opp selv her om dagen, og ble overrasket over at 'usymmetrisk' tydeligvis er en gyldig skrivemåte:

http://www.nob-ordbok.uio.no/USYMMETRISK

http://no.wiktionary.org/wiki/u-

http://no.wiktionary.org/wiki/a-

a- prefikset er inneholdt i u- prefikset, da begge to har betydningen negasjon/benektende. u-prefikset har noen betydninger i tillegg, men alle steder man bruker a- kan man bruke u- i stedet (men ikke omvendt). Hvorvidt man bør, eller om det ser teit ut, er et annet spørsmål.

/språknerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem, høyre overarm er tydelig større enn venstre. Hovedsaklig biceps, men det vises også litt på skulder. Og merkelig nok, venstre underarm er mer muskuløs enn høyre underarm.

Ved biceps-curl, vil jeg eksempelvis oppleve ekstrem pump og etterhvert smerte i venstre underarm, ikke i høyre.

Delvis tror jeg dette kan tilskrives problem/smerter i venstre skulder, og at dette ufrivillig fremprovoserer en litt annen løfteteknikk.

For å forsøke å utjevne forskjellene, så er flest mulig øvelser lagt opp til å bruke manualer, evt maskiner hvor høyre/venstre side er uavhengige av hverandre, samt å fokusere på lik teknikk. På denne måten håper jeg å unngå at høyre side "hjelper" venstre side ved tung belastning. En periode har jeg også kjørt med tyngre belastning på venstre side, så får høyre-siden heller slappe av med lettere belastning en stund (på de øvelsene hvor dette er mulig selvsagt).

Om det er smart eller ikke, det har jeg egentlig ikke så mye grunnlag for å vite så mye om, men i mitt hode virker det logisk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har samme problem, høyre overarm er tydelig større enn venstre. Hovedsaklig biceps, men det vises også litt på skulder. Og merkelig nok, venstre underarm er mer muskuløs enn høyre underarm.

Ved biceps-curl, vil jeg eksempelvis oppleve ekstrem pump og etterhvert smerte i venstre underarm, ikke i høyre.

Delvis tror jeg dette kan tilskrives problem/smerter i venstre skulder, og at dette ufrivillig fremprovoserer en litt annen løfteteknikk.

For å forsøke å utjevne forskjellene, så er flest mulig øvelser lagt opp til å bruke manualer, evt maskiner hvor høyre/venstre side er uavhengige av hverandre, samt å fokusere på lik teknikk. På denne måten håper jeg å unngå at høyre side "hjelper" venstre side ved tung belastning. En periode har jeg også kjørt med tyngre belastning på venstre side, så får høyre-siden heller slappe av med lettere belastning en stund (på de øvelsene hvor dette er mulig selvsagt).

Om det er smart eller ikke, det har jeg egentlig ikke så mye grunnlag for å vite så mye om, men i mitt hode virker det logisk :)

Det er akkurat det jEg har lurt på. Om det går Ann å envt. Kjøre flere res på den "minste " skulderen eller tyngre vekter. Men det funka greit for deg eller? :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Litt tidlig å si hvor bra det fungerer. Jeg kjører et program som går i 6 ukers syklus, og planen var å kjøre 6 uker med litt differensiert belastning på høyre/venstre side, for deretter å kjøre en ny runde med 6 uker og normal/lik belastning, for så å måle/se om effekten er som ønsket.

Men for min del, så er det nok uansett lurt å bruke manualer i de øvelsene dette er mulig, slik at venstre side må gjøre jobben på egenhånd uten hjelp fra den sterkere høyresiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Litt tidlig å si hvor bra det fungerer. Jeg kjører et program som går i 6 ukers syklus, og planen var å kjøre 6 uker med litt differensiert belastning på høyre/venstre side, for deretter å kjøre en ny runde med 6 uker og normal/lik belastning, for så å måle/se om effekten er som ønsket.

Men for min del, så er det nok uansett lurt å bruke manualer i de øvelsene dette er mulig, slik at venstre side må gjøre jobben på egenhånd uten hjelp fra den sterkere høyresiden ;)

Aaight! Du får si ifra hvordan det har gått da;DDD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...