Gå til innhold

Slik gikk jeg ned 55kg på 4 måneder


Andre Rio

Anbefalte innlegg

Har i ettertid sett at min diett og Dukan dietten ikke var så annerledes. Hovedforskjellen var vel at jeg var en del mer "hardcore" på inntak av carbs og fett. Jeg gikk aldri over 6% per 100 gram osv, mens dukan tillater en del inntak av ting jeg ikke gjorde :)

Og hvordan gjorde du det med overgang til ett mer "normalt" kosthold etterpå? Med karbohydrater? Har hørt så mange skrekkhistorier om folk som legger på seg dobbelt så mye som de gikk ned og diverse, så noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan gjorde du det med overgang til ett mer "normalt" kosthold etterpå? Med karbohydrater? Har hørt så mange skrekkhistorier om folk som legger på seg dobbelt så mye som de gikk ned og diverse, så noen tips? :)

Utfordringen med å holde vekten i sjakk er å finne et kosthold som passer for deg, som du trives med og du kan ha lenge. Du skal jo helst finne en livsstil som fungerer, og ikke bare være på diett i ny og ne.

Jeg anbefaler å fortsette med alt av "erstatnings mat", slik som karbonadedeig isteden og kjøttdeig, kesam isteden for rømme etc.

Spis heller litt ekstra proteiner til maten isteden for sauser, potet, ris og pasta.

Tell kalorier så ofte du kan, så du har en god oversikt, skriv det ned. Hvis du over en periode har lagt på deg litt, er det lett å gå tilbake og endre litt på inntak slik at du kan gå ned igjen før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Liten oppdatering:

Det siste året har jeg kun fokusert på kampsport og konkurranser. Det er noe jeg absolutt ikke angrer på, fordi jeg har hatt enorm progresjon.

Jeg begynte å løfte vekter igjen for ca. 1 mnd siden etter over 1 år uten å løfte. Siden sist jeg skrev her har jeg prestert å rifte menisken 2 ganger hvert kne, operert en gang, riftet på nytt. Røket albuer, brukket armer, fingre, tær, ribbein, og tenner. Til tross for alt det er jeg stolt over å kunne si at jeg klarte å løfte:

Markløft 140x5x5

Knebøy 125x5x5

Benkpress 100x5x5

Har blitt smittet på nytt av vektløfte influensaen og skal prøve å få inn 2-3 styrkeøkter i uka (kampsport er første prioritet)

Målet fremover er å holde seg mest mulig skadefri frem til EM. Legger ved bilde av den siste konkurransen (Swedish Open) jeg var med i. Middels fornøyd med resultatet. Brakk armen i første kampen, men klarte komme meg til finalen, der jeg tapte det siste minuttet...Surt!

post-3345-14440965080197_thumb.jpg

post-3345-14440965080761_thumb.jpg

post-3345-14440965081357_thumb.jpg

post-3345-1444096508193_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 4 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...