Gå til innhold

Usikker på rekkefølge på program...


Anbefalte innlegg

Jeg har fått satt opp et treningprogram av en PT. Dette er en program som har fokus på rumpe og rygg. Jeg starter med Hip Thrust og skal etter det videre over på et gigaset som tar knekken på meg. Her er det snakk om Goblet squat --- Knebøy gående med kettlebells --- kettlebell swings. Settet skal gjøres to ganger. Min PT har sagt at jeg alltid skal ta Hip thrust før det andre, men i går pga praktiske årsaker ble det omvendt. Dette gjorde det hele mer gjennomførbart, før har det nemlig vært helt katastrofe og jeg har gruet meg skikkelig til hver økt. I og med at man alltid skal starte med den tyngste øvelsen først så skjønner jeg hvorfor opplegget fra PT er som det er, men har det virkelig så mye å si? Alternativet er at jeg går ned på antall kilo for at programmet skal være gjennomførbart og gi en eller annen form for mestringsfølelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje PT-en din har satt opp Hip Thrust først for at du skal bli varm og få aktivert rumpemusklene godt før du går videre i programmet? Uansett, det er mulig å få i gang musklene på andre måter også, så alternativt tenker jeg at du kan gjøre oppvarming og tøying + aktiviseringsøvelser først, og så ta øvelsene i den rekkefølgen du ønsker.

Men jeg er ikke PT, snakker kun ut ifra egen erfaring :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Da ville jeg nok sagt at du bør kjøre noen kilo lettere over hele fjøla sånn at du er slutt når ØKTA er over, ikke bare hip thrust`n. Men når det er sagt, så kan de iblant være greit å kjøre seg ut på andre øvelser, før du kjører den tyngste øvelsen til slutt (pre exhaust). Da blir det selvsagt enda lettere vekter på den øvelsen, i og med at du er ganske kjørt da. Men ALLTID fokus på teknikk, uansett hvor sliten man er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Hvor lang pause har du etter den?

5-7 min pause bør være et minimum dersom du er så utkjørt

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...

Jeg har bitt tenna sammen, så nå klarer jeg å ta den før gigasettet. Jeg trengte bare å bli litt sterkere. Jeg har også økt hipthrusten til 60 kg. Ser at jeg fint kan øke den til 70 neste uke. Ble fort sterkere gitt. Veldig gøy!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...