Jump to content
Snetters

Usikker på rekkefølge på program...

Recommended Posts

Jeg har fått satt opp et treningprogram av en PT. Dette er en program som har fokus på rumpe og rygg. Jeg starter med Hip Thrust og skal etter det videre over på et gigaset som tar knekken på meg. Her er det snakk om Goblet squat --- Knebøy gående med kettlebells --- kettlebell swings. Settet skal gjøres to ganger. Min PT har sagt at jeg alltid skal ta Hip thrust før det andre, men i går pga praktiske årsaker ble det omvendt. Dette gjorde det hele mer gjennomførbart, før har det nemlig vært helt katastrofe og jeg har gruet meg skikkelig til hver økt. I og med at man alltid skal starte med den tyngste øvelsen først så skjønner jeg hvorfor opplegget fra PT er som det er, men har det virkelig så mye å si? Alternativet er at jeg går ned på antall kilo for at programmet skal være gjennomførbart og gi en eller annen form for mestringsfølelse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Kanskje PT-en din har satt opp Hip Thrust først for at du skal bli varm og få aktivert rumpemusklene godt før du går videre i programmet? Uansett, det er mulig å få i gang musklene på andre måter også, så alternativt tenker jeg at du kan gjøre oppvarming og tøying + aktiviseringsøvelser først, og så ta øvelsene i den rekkefølgen du ønsker.

Men jeg er ikke PT, snakker kun ut ifra egen erfaring :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Da ville jeg nok sagt at du bør kjøre noen kilo lettere over hele fjøla sånn at du er slutt når ØKTA er over, ikke bare hip thrust`n. Men når det er sagt, så kan de iblant være greit å kjøre seg ut på andre øvelser, før du kjører den tyngste øvelsen til slutt (pre exhaust). Da blir det selvsagt enda lettere vekter på den øvelsen, i og med at du er ganske kjørt da. Men ALLTID fokus på teknikk, uansett hvor sliten man er.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Den Hip thrusten er den desidert tyngste øvelsen på hele programmet, en øvelse jeg synes fungerer veldig bra. Problemet er bare at den saboterer øvelsene som kommer etter, men det er sikkert drit bra trening ;)

Hvor lang pause har du etter den?

5-7 min pause bør være et minimum dersom du er så utkjørt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har bitt tenna sammen, så nå klarer jeg å ta den før gigasettet. Jeg trengte bare å bli litt sterkere. Jeg har også økt hipthrusten til 60 kg. Ser at jeg fint kan øke den til 70 neste uke. Ble fort sterkere gitt. Veldig gøy!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...