Jump to content
Serafin

Mat og trening

Recommended Posts

Jeg sliter med å spise nok og riktig i forhold til trening. Noe sier meg at når man er kvalm og svimmel etter å ha trent kondisjon og styrke i 1 1/2 time, så har man spist for lite.

Jeg ligger på 1500-1600 kcal om dag, og planen er å gå ned i vekt. Jeg trener vel mer eller mindre hver dag, men ca annenhver dag er å gå tur. Styrke 2-3 ganger i uka, den ene gangen med PT. Styrkeprogrammet mitt tar ca 30 min nå. 15 min oppvarming først, også kjører jeg 15 - 45 min på mølla etterpå, noen ganger med intervaller.

Jeg går jevnt, men sakte ned i vekt, rundt 10-11 kg på 14 uker nå. Det gjenstår enda rundt 30 kg. Har gått "inn" veldig mye i omkrets, så tydelig at det er mer muskler i omløp.

Jeg trener ofte på morgenen, og frokost er ofte en nutrilettbar, da det er det jeg rekker med unger og alt. Trener jeg fra rundt 09.00 går det bra, men hvis jeg trener litt senere på dagen, så "kræsjer" jeg.

Myfitnesspal påstår at jeg ofte brenner rundt 1000 kcal på en trening, men jeg tror ikke så mye på det. *ler* Jeg spiser heller ikke "opp" treningskaloriene, men kanskje jeg skulle økt litt de dagene jeg trener?

Jeg har gått meg litt fast, er matlei og generelt lei av det meste jeg har spist. Og ender ofte opp med å være skrubbsulten på kvelden, for jeg spiser lite på dagtid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg skal ikke gi noen råd om kosthold, det er jeg ikke kvalifisert til, men kan i alle fall si at min PT la ned totalforbud mot Nutrilettbarer. Han fnyser av det og kaller det "sjokolade".

Personlig spiser jeg 1600 kcal på ikke-treningsdager og 1900 på treningsdager. Men det der varierer jo med høyde/vekt osv.

Det krever litt tid og planlegging å spise rett, sånn er det bare (y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skjønner den, det er for få timer i døgnet og alt det der :)

Jeg har ikke barn, så vet ikke hvordan det er, men kanskje du klarer å sette av noe tid til å forberede morgendagens mat etter de har lagt seg eller lignende?

Fort gjort å klaske sammen en kesam/bær/nøtte-cocktail som du kan spise neste morgen for eksempel.

Lykke til :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg lagde i en periode kjøleskapsgrøt som jeg spiste på morgenen, men så gikk jeg litt lei. ;) Gjør alltid klar ungenes mat til skole og bhg kvelden før mens de spiser, så det er ikke noe problem.

Mye av problemet er å få tid til å spise maten på morgenen, innimellom "jeg er sulten" "jeg ville ikke ha sånn" "kom og tøøøøøørk", "Storebror slååååååår meg" "Maaaaaaammaaa" *ler*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg spiser på jobb, eventuelt i bilen/bussen på vei til jobb? Jeg lager klar cottage cheese og kesam med bær kvelden før. Eventuelt havregrøt/chiagrøt. Det er også mange grøtvarianter som er verdt å prøve seg på http://www.klikk.no/produkthjemmesider/shapeup/article1532774.ece . Ellers er hardkokte egg med lomper en variant jeg bruker / lomper med fyll / omelett ferdigstekt kvelden før.

Jeg er ikke noen ekspert på kostholdsoppsett, men om du krasjer og spiser mye på kvelden kan det være lurt å sette seg ned å vurdere kostholdet. Personlig ville jeg fått på plass frokosten/etter treningsmaten først og så tatt det derfra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...