Gå til innhold

Vil og MÅ ned, men har ikke tid :/


hope11

Anbefalte innlegg

Stilken: Takk for at du har troa på meg, det setter jeg stor pris på, jeg er overbevist på at jeg kommer i mål selv også, spørsmålet er bare når, å siden ungene vokser så altfor fort vil jeg gjerne få det til nå, å ikke etter endt studie, for da mister jeg enda flere år,d er jeg kunne vært enda mer aktiv sammen med de NÅ, så derfor forsøker jeg så hardt jeg kan nå :)

Jeg føler ikke selv det er stress, jeg syns det går kjempefint, jeg er flink til å stupe i seng, så fort ungene er i seng, på de tøffeste dagene, men nå er de jo ungdommer, så det er jo ikke akuratt tidlig på kvelden, men ihvertfall nok til at jeg får tatt meg inn igjen til klokken blir 5 igjen, og alarmklokken ringer :)

Ungene er det viktigste jeg har, så de er definitivt i fokus, selv om jeg gjør mye annet, det er mine hobyer og egentid det har gått hardest utover, å det er også pga ungene jeg jobber ekstra, for at de ikke skal merke det økonomisk at jeg går på skole, så de får være med på det de vil i oppveksten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

miaheart: Jeg kjenner meg igjen i det du sier, andre fatter ikke at jeg får gjort så mye, å er med på så mye, jeg får ofte tilbakemld på at de skulle ønske de hadde halvparten av energien min, men jeg er bare sånn, min far er akkurat lik, vi kan bare ikke sitte i ro. Å som du sier så føler jeg ikke selv at det er stressende, å på alle tester som er tatt hos legene, så er blodtrykket mitt så lavt, at om jeg står for lenge så svimer jeg av, så jeg er ikke i faresonen for for høyt blodtrykk heller :p Det er bare slitsomt at jeg må sette meg innimellom for det svartner, men ikke farlig :)

Jeg er flink å utnytte situasjonene, blant annet pendler jeg i 2,5 time til og fra høyskolen hver dag, å da slapper jeg fullstendig av, hører på full musikk, synger og koser meg, ikke noe stress, jeg planlegger dagene nøye i forkant så alt er klart om morgonene, fordi jeg har ikek tid til å lete etter ting så tidlig, å få stress ut av det, så da går alt på skinner, å vi pleier å spise frokost sammen før jeg kjører de avgårde, eldstemann er også autist, så han MÅ ha dagene like hver dag, om jeg flipper en morgen og stresser som bare det, blir rutinene hans ødelagt å jeg er garantert en ødelagt morgen, så det kan jeg ikke ha noe av, så derfor er ikke de stress heller, det er heller ikke stress å hente inn ungene, for da sitter jeg igjen i bilen ogs lapper av, med full musikk og koser meg, å når ungene er med er det også musikk og synging, samt at vi har koselige samtaler, når det bare er en eller to avd e som er med, å nyter egentiden sammen :)

Hjemme må det også gå i rutiner, så eldstemann ikke får rot i systemet sitt, han reagerer også på lys, lyd og tåler dårlig kroppskontakt, så han liker seg best i mørkt rom, med lite lys, og lite lyd, så han gir fort beskjed om det er noe som ikke stemmer med sånn som han trenger det. Han reagerer også om han ikke er forberedt på ting i lang tid i forveien, så her må alt planlegges lenge før det skal skje, så almanakken er full uker og innimellom mnd før ting skjer, så jeg føler egentlig ting går greit, å at det ikke er stress :)

Jeg er helt ærlig på det altså, men viss kroppen min kan være det for det om aner jeg ikke, men jeg føler det går greit :)

Tidligere lå jeg på mye mer, jeg lå på 2200-2400 før jeg satte meg en skikkelig kostplan, å tenkte skikkelig igjennom kostholdet, å nå ser enda mer på trening i tillegg.

Føler ikke jeg spiser for mye, pleier å velge mat som er vomfyll, men med lite kcal, å jeg spiser mye egg, og byggryn og havregryn, som metter lenge, samt litt nøtter innimellom, så jeg går ihvertfall ikke sulten, når jeg har trening med i planen min å får ekstra kcal, blir de aldri spist, for jeg er jo ikek sulten..

Men jeg er dårlig på kosthold og trening, men leser innholdsfortegnelser, holder meg borte fra sukker, gjær og hvetemel, og holder meg til rene produkter, det er det eneste jeg kan foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en BMR på ca 1666 kcal. Dette betyr at du trenger 1666 kcal bare for at kroppens funksjoner skal fungere. Altså hva du må få i deg hver dag hvis du ligger i koma.

Deretter må du legge til hverdagsaktiviteten din, noe som kan variere ut i fra hvor aktiv du er, fra ca 500 kcal - 800 kcal, og deretter ekstra aktivitet, slik som trening.

Dette forteller meg at du spiser altfor lite. Synes du bør gradvis øke matmengden til minimum det du spiste tidligere. Sånn du holder på nå er nemlig å jobbe i mot kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh no :p Å jeg som er mett på det jeg spiser nå....... når jeg trener så spiser jeg aldri opp de ekstra kcal jeg får, da jeg allerede er mett på det jeg har.

Jeg har ikke hørt om BMR, bare brukt BMI jeg, så det var interessant, tusen takk for tips, må se hvordan jeg skal løse det evt, da jeg ikke er mer sulten enn jeg er nå, men skal se på hva jeg kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh no :p Å jeg som er mett på det jeg spiser nå....... når jeg trener så spiser jeg aldri opp de ekstra kcal jeg får, da jeg allerede er mett på det jeg har.

Jeg har ikke hørt om BMR, bare brukt BMI jeg, så det var interessant, tusen takk for tips, må se hvordan jeg skal løse det evt, da jeg ikke er mer sulten enn jeg er nå, men skal se på hva jeg kan gjøre :)

Viktig at kroppen får i seg nok næring selvom man skal ned i vekt. :) Hva med å spise mer energitett mat? Fet fisk, avokado, fullfett meieriprodukter, peanøttsmør/andre nøttesmør, nøtter og frø, kokos/kokosmelk. Her er det mye kalorier å hente :) Ellers kan man trene seg opp til å spise mer. Spiser du mer, blir du også mer sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jeg skal forsøke, jeg spiser jo allerede endel laks, å den er ihvertfall mer kcal enn torsk og sei, om det er det du mener med mer energitett?

Jeg liker ikke andre nøtter enn valnøtter og cashew, så får ikke i meg peanøttsmør, heller ikke avokado, som jeg flere ganger har forsøkt å like, men skal bruke de andre tingene da evt :) Tusen takk for tips, setter kjempestor pris på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Stilken: Takk for at du har troa på meg, det setter jeg stor pris på, jeg er overbevist på at jeg kommer i mål selv også, spørsmålet er bare når, å siden ungene vokser så altfor fort vil jeg gjerne få det til nå, å ikke etter endt studie, for da mister jeg enda flere år,d er jeg kunne vært enda mer aktiv sammen med de NÅ, så derfor forsøker jeg så hardt jeg kan nå :)

Jeg føler ikke selv det er stress, jeg syns det går kjempefint, jeg er flink til å stupe i seng, så fort ungene er i seng, på de tøffeste dagene, men nå er de jo ungdommer, så det er jo ikke akuratt tidlig på kvelden, men ihvertfall nok til at jeg får tatt meg inn igjen til klokken blir 5 igjen, og alarmklokken ringer :)

Ungene er det viktigste jeg har, så de er definitivt i fokus, selv om jeg gjør mye annet, det er mine hobyer og egentid det har gått hardest utover, å det er også pga ungene jeg jobber ekstra, for at de ikke skal merke det økonomisk at jeg går på skole, så de får være med på det de vil i oppveksten sin :)

Go girl;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter har du kanskje tid til?

Har brukt nettsiden http://www.12minuteathlete.com/ noen ganger når jeg har vært på firmatur (hotellrom etc), og anbefaler også app'en. Der velger du hva du har (eller ikke har) av utstyr, og så fikser den program pluss tar tiden på deg. Tror nok du kan få ganske greie resultater selv av "bare" 12 minutter (alt er bedre enn ingenting) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå rensket veldig i min travle hverdag, å må bare prioritere mer trening ser jeg.. Denne uken har jeg klart 3,5 time svømming, og idag 45 min intervalltrening i bakker i nærheten av huset vårt, så jeg må bare snike inn trening her og der.

12 min har jeg tid til innimellom, så skal få til noe, jeg jobber med å sette sammen hvordan jeg vil ha det fremover, må sette opp ting så jeg vet fungerer på lang sikt så jeg ikke faller av.

Tusen takk for alle tips, det setter jeg kjempestor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle komme inn i en tråd og gremmes over en som veltet seg i selvmedlidenhet og ville høste sympatipoeng. Men dette ser jo ikke ut til å være tilfellet! Det viktigste for å oppnå resultater er at man erkjenner at man selv er i kontroll over utviklingen, og det er du jo. Så du kommer nok til å lykkes. Trenger ikke å trene hardt for å gå ned i vekt. Bare hold kCal på 1700+-100 så går det helt sikkert fint. Prøv å gjøre ting i hverdagen stående og gående, det forbrenner ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, jeg er på 1600 nå, men skal se på om jeg ikke får den opp litt da. Jeg har allerede klart å endre mer enn jeg trodde gikk ann tidligere, men som du sier, litt er bedre enn ingenting, å takket være mye inspirasjon her inne, har jeg nå klart å gjøre små endringer, som bare har økt iløpet av uken, å jeg som ikke har vært noe fan av trening, begynner å få dilla på dette, å koser meg utrolig nok, å jeg håper det bare fortsetter etterhvert som resultatene forhåpentligvis fortsetter å komme :D

Men igjen, jeg er kjempe takknemlig for alle som tok dere tid til å svare meg, dere har inspirert meg mer enn jeg trodde jeg noen gang kom til å bli, å jeg håper dette bare er fortsettelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips, jeg er på 1600 nå, men skal se på om jeg ikke får den opp litt da. Jeg har allerede klart å endre mer enn jeg trodde gikk ann tidligere, men som du sier, litt er bedre enn ingenting, å takket være mye inspirasjon her inne, har jeg nå klart å gjøre små endringer, som bare har økt iløpet av uken, å jeg som ikke har vært noe fan av trening, begynner å få dilla på dette, å koser meg utrolig nok, å jeg håper det bare fortsetter etterhvert som resultatene forhåpentligvis fortsetter å komme :D

Men igjen, jeg er kjempe takknemlig for alle som tok dere tid til å svare meg, dere har inspirert meg mer enn jeg trodde jeg noen gang kom til å bli, å jeg håper dette bare er fortsettelsen :D

Du må oppdatere oss litt på hvordan det går da:-) Er jo moro å følge med på flinke folk som har satt seg mål;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg veldig gjerne :D oppdaterer her i tråden. Tenkte egentlig å lage meg loggbok, men det virket som om alle var så utrolig flinke med treningstudio øvelser der, å der er jeg ikke kommet enda så droppet loggboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, dette er en eldre tråd nå, men jeg lurer på om noen har tips til å få bort hengemagen som nå er kommet etter nedgang, jeg har begynt med løping, og magen har slunket seg inn, men nå siger/henger den over truse/buksekanten, som et teppe, det er ikke fyll id en på en måte, hvorfor strammer den seg ikke, hvordan får jeg den inntil kroppen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette er en eldre tråd nå, men jeg lurer på om noen har tips til å få bort hengemagen som nå er kommet etter nedgang, jeg har begynt med løping, og magen har slunket seg inn, men nå siger/henger den over truse/buksekanten, som et teppe, det er ikke fyll id en på en måte, hvorfor strammer den seg ikke, hvordan får jeg den inntil kroppen igjen?

Er det løs hud du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...