Jump to content
Krembolle

Mitt 2 splitt program

Recommended Posts

Er litt usikker på om programmet mitt er noe særlig fornuftig. Håper på å få tips og råd til å eventuelt gjøre det bedre. :) Bør vel også nevne at jeg ikke har satt det sammen selv.

Bein + mage/rygg

Knebøy med stang ( 5 - 6 set)

Utfall med hantler ( 4 set)

Bakside av lår på fitnessball (3 set) Ligner på Hip thrust.

Strake markløft (3 set) for å styrke korsryggen

Div mage øvelser om jeg har energi og tid.

Overkropp

Markløft (5 set) foreløpig er dette mest teknikk trening

Benkpress med hantler (4 set)

Skråpress med hantler (4 set)

Stående roing med hantler (3 set)

Upright row med stang close grip. (3 set)

Dragcurl med stang (2 - 3 set)

Kick back med hantel (2-3 set)

Div mage øvelser her også om jeg føler jeg har energi og tid.

Kjører bein + mage/rygg på mandag og torsdag, og overkropp på tirsdager og fredager. Kjører mellom 6-8 reps på alle øvelsene.

Jeg sliter mest med at jeg er veldig sliten i armene når jeg skal begynne med dragcurl at jeg så vidt greier å gjennomføre settene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Markløft dagen etter en økt med knebøy og strakemarkløft er ikke bra, hvis du trener på teknikken ta det heller på begynnelsen eller slutten av underkroppsøkta. Personlig ville jeg hatt mer på øvre delen av rygg/bakside av skuldre. Liten huskeregel kan være for hver repetisjon du har med en press øvelse kan du godt ta 1,5 reps med dra øvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er litt usikker på om programmet mitt er noe særlig fornuftig. Håper på å få tips og råd til å eventuelt gjøre det bedre. :) Bør vel også nevne at jeg ikke har satt det sammen selv.

Bein + mage/rygg

Knebøy med stang ( 5 - 6 set)

Utfall med hantler ( 4 set)

Bakside av lår på fitnessball (3 set) Ligner på Hip thrust.

Strake markløft (3 set) for å styrke korsryggen

Div mage øvelser om jeg har energi og tid.

Overkropp

Markløft (5 set) foreløpig er dette mest teknikk trening

Benkpress med hantler (4 set)

Skråpress med hantler (4 set)

Stående roing med hantler (3 set)

Upright row med stang close grip. (3 set)

Dragcurl med stang (2 - 3 set)

Kick back med hantel (2-3 set)

Div mage øvelser her også om jeg føler jeg har energi og tid.

Kjører bein + mage/rygg på mandag og torsdag, og overkropp på tirsdager og fredager. Kjører mellom 6-8 reps på alle øvelsene.

Jeg sliter mest med at jeg er veldig sliten i armene når jeg skal begynne med dragcurl at jeg så vidt greier å gjennomføre settene.

Hei,

Hvordan fungerer det overkroppsprogrammet for deg nå når du har tatt bort markløften?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei,

Hvordan fungerer det overkroppsprogrammet for deg nå når du har tatt bort markløften?

Nå har jeg ikke dette programmet lengere. Har markløft minst 1 gang i uken (ikke denne uka siden jeg er forkjøla (n)) på en av beindagene mine :) Fikk inn flere dra-øvelser så da fungerer overkroppsprogammet mye bedre :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...