Gå til innhold

Hårtap / håravfall


TrainGre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tok du blodprøve av dihydrotestosteron (DHT), hva var verdien ?

Tok garantert den også ja! Vet ikke verdien, da jeg fikk som svar på alle blodprøvene jeg tok at verdiene var innenfor det normale, bortsett fra sink som var i øverste laget. Antar at jeg hadde fått et annet svar om DHT var forskjellig. Men hårtapet mitt passer ikke med mannlig type hårtap heller, da mitt er diffust opppå hodet. Har ikke fått noe høyere viker ellernoe.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter teorien om at en arver håret fortrinnsvis fra morssiden. I min fars slekt er det ingen som har hår. På min mors side har de hårmanker som løver til langt opp i 90-årene. Selv havnet jeg et sted midt mellom to ytterpunkter.

Men... ingen regel uten unntak, så tilfeldige variasjoner vil alltid oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti år senere er jeg nødt til å kjøre statham-style for å ikke se helt dimling ut. Kjipt? nope. Sånn det bare er? Yes.

om du kjører statham style så erre jo winwin

den råeste fyren som har blitt vist på ett lerret ever..

jeg har tydeligvis gode hårgener, men rart det ikke kan gå over fra farssiden, jeg har nemlig helt likt hår som farfar :p samme sveis som Kramer i Seinfeld :D rett ut til alle kanter om jeg lar det vokse fritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tydeligvis gode hårgener, men rart det ikke kan gå over fra farssiden, jeg har nemlig helt likt hår som farfar :p samme sveis som Kramer i Seinfeld :D rett ut til alle kanter om jeg lar det vokse fritt :D

Noen mindre syndere kan ligge på y-kromosomet. Det er derfor ikke umulig at noe kan komme fra farssiden.

Men det er "the 1 %".

Ellers; hvordan håret ellers vokser, som ikke har med MPB å gjøre, kan godt overføres fra far til sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Hei, kort oppdatering.

Etter jeg gikk opp cirka 10-15 kg i vekt så har jeg fått tilbake masse av håret mitt. Mye hår er fortsatt på vei tilbake da veldig masse små stubber er i hårfestet, det gjelder mao. hele hodebunn. 

Jeg mistet over 50 % av håret diffust - så endelig er mye på vei tilbake!!! 

Jeg tipper det tar 2 år til før ting blir "perfekt". Men ja, følte for å oppdatere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...