Jump to content
JonasM

Smerter i venstre skulder og høyre håndledd

Recommended Posts

Har slitt med begge disse skadene i noen måneder nå. Har vært til fysioterapaut med skulderen, og hun trodde det kunne være en stram muskel som strakk seg over skulderbladet(?). Ble massert, stukker med noen nåler og fikk øvelser. Var til to behandlinger. Er en smule bedre, men det kommer tilbake ved belastning.

Så var det håndleddet, det har bare blitt værre og værre. Gjør vondt på oversiden av håndleddet, ved belastning bakover (som i f.eks. frontbøy) er det vondere. Er også smertefullt ved benkpress ol. Ved veldig lang oppvarming, eller mot slutten av en økt kan det være seg at det er bedre.

Noen som har erfaringer med dette? Hva kan det være, eventuelle tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Skulder: du må beskrive symptomene.

Håndledd: prøv wrist extensions. husk å heve håndleddet jevnt og rett. Kjøp også en strikk som trener fingerekstensjon. Strekk underarm fleksorene.

pols-extension.jpg

finger_ext.jpg

Strekk underarmen både i utrotert og innrotert stilling.

3778671345_5716af234c.jpg

wrist-extension.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aner ikke hva som skjer med skulderen din, men håndleddet høres ut som en seneknute/betennelse. Dette er da kun basert på egen erfaring. Prøv å holde håndleddene rett(som en forlengelse av armen) når du benker i hvert fall.

Edit: kan uansett anbefale de samme tøye øvelsene som han over har i sin post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når det gjelder skulderen har jeg lagt ved det bilde for å vise hvor det gjør vondt. Der hvor du ser det er litt rødt. Det kjennes ut som det sitter ganske dypt inne i skulderen. Det kan gjøre vondt ved forskjellige øvelser, som dips blant annet. Det gjør også vondt når jeg klemmer inn der.[ATTACH]159151[/ATTACH]

post-1983-1444099846313_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Høres ut som en eller annen form for sammenklem. Forutsatt at jeg har rett, kan årsaken være dårlig stabilisering i skulderleddet, skulderbladene, etc.

Foreslår at du starter med noen rotator cuff øvelser. Om du er særdeles svak i disse musklene, så er det sannsynlig at du har funnet problemet.

Du bør ha minimum 8kg i utrotasjon 8 repetisjoner, og 10-12 i innrotasjon.

Husk at det kun skal roteres, ikke "jukkes" (da dette går med på deltoid enn rotatorcuffen)

rotator-cuff.jpg

shoulderexercises1.gif

Smerter under dips kan tyde på dårlig stabilisering av skulderbladene, da dette er en øvelse som mange klarer å utføre selv med vonde skuldre.

Foreslår at du jobber litt med stabiliteten i dette området også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...