Gå til innhold

Carl I Hagen - VG - Snikislamifisering


Tor

Anbefalte innlegg

Gidder ikke å gå innom siden, i og med at jeg er 99% sikker på at det er islamkritikere som har laget den og tolker som de vil samt. dårlig oversettelse.

Hva i all verden? Det er sitater fra Koranen. De angir surer og vers - du kan plukke opp en Koran selv og verifisere om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gidder ikke å gå innom siden, i og med at jeg er 99% sikker på at det er islamkritikere som har laget den og tolker som de vil samt. dårlig oversettelse.

http://www.islamnet.no/misoppfatninger/misopp1/1950-sier-koranen-at-muslimer-skal-drepe-alle-ikke-muslimer

Spar meg. Slik jeg ser det kan man ikke kalle seg hverken kristen eller muslim om man velger å ignorere og cherry-picke guds ord. Hele greia er bare en eneste stor fadese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg. Slik jeg ser det kan man ikke kalle seg hverken kristen eller muslim om man velger å ignorere og cherry-picke guds ord. Hele greia er bare en eneste stor fadese.

Jeg bryr meg ikke gøns, jeg vil bare fram til at det er helt huemist å si at koranen legger opp til vold og terrorisme.

Det er over 1milliard muslimer, om koranen virkelig OPPFORDRER kan man forutse hva som hadde skjedd.

U do the math

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke gøns, jeg vil bare fram til at det er helt huemist å si at koranen legger opp til vold og terrorisme.

Det er over 1milliard muslimer, om koranen virkelig OPPFORDRER kan man forutse hva som hadde skjedd.

U do the math

Heldigvis er mange av den 1. milliarden ikke villig til å drepe, selv om boka utrykkelig ber om det. På lik linje med bibelen. Heldigvis er mange av den milliarden moderate som ikke tar hele koranen bokstavelig og ser bort i fra alt tullet om drap osv. Heldigvis er mange fornuftige nok til å ikke faktisk tro at det er guds ord og dermed utvise skjønn.

Heldigvis...

Men boka ? Det står svart på hvit, så å late som at den ikke oppfordrer er å ikke ha lest den. Samme med bibelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke gøns, jeg vil bare fram til at det er helt huemist å si at koranen legger opp til vold og terrorisme.

Det er over 1milliard muslimer, om koranen virkelig OPPFORDRER kan man forutse hva som hadde skjedd.

U do the math

Ja. Kanskje vi hadde hatt et miljø der man leved i frykt for å kritisere Koranen og muslimske helligdommer. Kanskje det til og med ville eksistert ekstremt voldelige militante grupper som underla seg store regioner av verden og terroriserte innbyggerne som ikke danset etter deres pipe.

Nei, vent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"men at det finnes hundretusenvis av ekstremister, og millioner av muslimer som sympatiserer med dem.

...Vel den sammenligningen kjøper jeg ikke, fordi der kun en bitteliten høyreekstrem gruppe støtter Breivik"

hahhahaah!!!

hvorfor tror du det er BITTELITEN høyreekstrem gruppe som støtter breivik, men derimot MANGE MILLIONER muslimer som støtter terrorisme?

Hvor mange høyreekstreme mener du det er i Norge som støtter Breiviks handlinger?

Og ja hvis estimatene stemmer, så er det MILLIONER av radikale musimer. Hvor mye er 20% av 1 200 000 000 mennesker?

You do the math.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange høyreekstreme mener du det er i Norge som støtter Breiviks handlinger?

Og ja hvis estimatene stemmer, så er det MILLIONER av radikale musimer. Hvor mye er 20% av 1 200 000 000 mennesker?

You do the math.

Jeg skal ikke mene noe, i og med at tall du finner på nettet er ren propaganda, men du derimot velger å tro på det?

Synes bare de kontrastene du presterer å skrive var latterlige. BITTELITEN - MILLIONER.

selvøflgelig MILLIONer når det er snakk om muslimer, derimot BITTELITEN når det er snakk om høyreekstreme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kanskje vi hadde hatt et miljø der man leved i frykt for å kritisere Koranen og muslimske helligdommer. Kanskje det til og med ville eksistert ekstremt voldelige militante grupper som underla seg store regioner av verden og terroriserte innbyggerne som ikke danset etter deres pipe.

Nei, vent...

Hva prøver du å komme fram til? At dette er situasjonen idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke benekte for det, nei :) beklaglivis

men er mange eksempler på fungerende også. Men DE, DE GIR VIV EL FAEN I? heheheh

ehhe

Nei, det gjør vi ikke. Men så er det heller ikke de som er problemet, så jeg ser ikke poenget med å trekke dem frem i hver eneste sammenheng hvor man prøver å diskutere vår tids største trussel mot fred og stabilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør vi ikke. Men så er det heller ikke de som er problemet, så jeg ser ikke poenget med å trekke dem frem i hver eneste sammenheng hvor man prøver å diskutere vår tids største trussel mot fred og stabilitet.

Vil si at høyreekstreme er minst like stor trussel.

vi er uenige og slik forbli det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig målestokken din Targets ? Snakker du veldig lokalt eller globalt nå ? Høyreekstreme er neste posterboys for lone wolf terrorist i motsetning til 200.000+ organiserte i et fiktivt kalifat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig målestokken din Targets ? Snakker du veldig lokalt eller globalt nå ? Høyreekstreme er neste posterboys for lone wolf terrorist i motsetning til 200.000+ organiserte i et fiktivt kalifat...

"Ifølge rapporten skal det bare i Europa finnes 133 ulike typer organisasjoner som kan betegnes som høyreekstreme."

-2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke benekte for det, nei :) beklaglivis

men er mange eksempler på fungerende også. Men DE, DE GIR VIV EL FAEN I? heheheh

ehhe

Det er ikke den store passive majoritet som er problemet, det er den voksende radikale gruppen som er problemet.

Det var nazistene som var problemet under 2. Verdenskrig, ikke den vanlige tysker i gata.

Ser du virkelig ingen problemer med Daesh, Boko Harem, Al Kaida etc? Mener du høyreekstreme er så tallrike at de kan ta over store områder, slik det er gjort i Irak og Syria?

Jeg forstår behovet den vanlige muslim har for å distansere seg fra ekstremister, men jeg tror ikke løsningen bare er å si at de ikke er muslimer og peke i en annen retning. Man må kunne ta en ærlig diskusjon på hva som står i tekstene og hva som driver folk til sånt.

Personlig tror jeg mye radikalisering skyldes forakt. Muslimer som forakter vestlige verdier som underlegne og uten krav på respekt. Og er en der at en føler seg overlegen som menneske i tro og verdier, så er veien kort til å gjøre grufulle saker mot andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den store passive majoritet som er problemet, det er den voksende radikale gruppen som er problemet.

Det var nazistene som var problemet under 2. Verdenskrig, ikke den vanlige tysker i gata.

Ser du virkelig ingen problemer med Daesh, Boko Harem, Al Kaida etc? Mener du høyreekstreme er så tallrike at de kan ta over store områder, slik det er gjort i Irak og Syria?

Jeg forstår behovet den vanlige muslim har for å distansere seg fra ekstremister, men jeg tror ikke løsningen bare er å si at ikke er muslimer og peke i en annen retning. Man må kunne ta en ærlig diskusjon på hva som står i tekstene og hva som driver folk til sånt.

Personlig tror jeg mye radikalisering skyldes forakt. Muslimer som forakter vestlige verdier som underlegne og uten krav på respekt. Og er en der at en føler seg overlegen som menneske i tro og verdier, så er veien kort til å gjøre grufulle saker mot andre mennesker.

Jo, jeg ser store problemer i Daesh etc og jeg har familie som er rammet av det. Jeg skulle ønske jeg kunne renset verden fra det pakket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg ser store problemer i Daesh etc og jeg har familie som er rammet av det. Jeg skulle ønske jeg kunne renset verden fra det pakket :)

Ok sorry.. Kjipt å lese at du har familie som er rammet. Håper det går bra med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...