Gå til innhold

Arctic's lille Fredagsforsøk: "definer en "alfa-hann"


Arctic

Anbefalte innlegg

Hei igjen blåggen ;)

Jeg tenkte at siden det kom frem veldig mange interessante nyanser i min noe kontroversielle "Tjukkas Showdown"-tråd, så hadde det vært morsomt og prøve å begrense "the fitness hive-mind" ned på noe hakket mer subjektivt ;)

Vi hører så ofte om alfa-hanner og beta-hanner. Så da er mitt spørsmål - uten at du sjekker opp på noen lister på nettet; definer så utfyllende som mulig hva du mener er kvaliteter alle alfa-hanner må ha.

Have fun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke; var det et tilbud eller en trussel? It can't be neither!

Både og om du liker angry sex.

Nai

Altså. Jeg har virkelig utviklet et intenst hat mot hele alfa/beta greia. Det blir bare brukt som en slags penisforlengendegreie og for å rakke ned på andre. Fullstendig feil fokus. Men PUA "kursholdere" kaster seg over det som fluer på hakka møkk, fordi det....selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og om du liker angry sex.

Nai

Altså. Jeg har virkelig utviklet et intenst hat mot hele alfa/beta greia. Det blir bare brukt som en slags penisforlengendegreie og for å rakke ned på andre. Fullstendig feil fokus. Men PUA "kursholdere" kaster seg over det som fluer på hakka møkk, fordi det....selger.

Finnes det noen andre akseptable former for seksuell omgang? Mister, jeg mistenker du ikke tar meg seriøst.

Og det er det som er det interessante; vi er HELT i samme båt. Men jeg vil se om jeg klarer og kvantifisere hva det er som gjør at det føles så "billig", fordi det er faktisk et veldig interessant tema om man ser på det med litt mer objektive øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen andre akseptable former for seksuell omgang? Mister, jeg mistenker du ikke tar meg seriøst.

Og det er det som er det interessante; vi er HELT i samme båt. Men jeg vil se om jeg klarer og kvantifisere hva det er som gjør at det føles så "billig", fordi det er faktisk et veldig interessant tema om man ser på det med litt mer objektive øyne ;)

Vent vent vent vent. Hvor kom "akseptabel form for seksuell omgang" fra? (pun not intended)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså. Jeg har virkelig utviklet et intenst hat mot hele alfa/beta greia. Det blir bare brukt som en slags penisforlengendegreie og for å rakke ned på andre. Fullstendig feil fokus. Men PUA "kursholdere" kaster seg over det som fluer på hakka møkk, fordi det....selger.

Og det er det som er det interessante; vi er HELT i samme båt. Men jeg vil se om jeg klarer og kvantifisere hva det er som gjør at det føles så "billig", fordi det er faktisk et veldig interessant tema om man ser på det med litt mer objektive øyne ;)

Både og om du liker angry sex.

Finnes det noen andre akseptable former for seksuell omgang?

Vent vent vent vent. Hvor kom "akseptabel form for seksuell omgang" fra? (pun not intended)

Visste ikke at angry sex var billig :( Det er jo helt legit.

Mister, om og røyke sokkene dine er din spesielle form for fredagskos, så dømmer jeg deg ikke. Bare ikke røyk de som kvelden før substituerte for Villige Vera, for du er litt på de mentale markene nå, virker det som ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister, om og røyke sokkene dine er din spesielle form for fredagskos, så dømmer jeg deg ikke. Bare ikke røyk de som kvelden før substituerte for Villige Vera, for du er litt på de mentale markene nå, virker det som ;)

Hardt liv å spille WoW og engasjere meg i seriøse, dype samtaler på forum kl. 00:30 på en fredagsnatt :D

Men altså. Skal man være superromslig "å akseptabel å sånn", så ja: det finnes flere andre akseptable former for seksuell omgang enn angry sex. Seksuelle preferanser er en høyst individuell greie og varierer fra person til person.

Når det gjelder alfa/beta, så er det bare noe usikre smågutter som har funnet opp, og siden da har det florert både på internett og de fleste svette undergrunnsgym.

Hvorvidt en mann er "alfa" pr. your local gym bro's definisjon, er ikke hva du gjør, sier eller ikke gjør og sier å gjøre. Det er gjerne det stikkmotsatte av det han mener er alfa. Det har noe med om "du har det" eller ikke. Og akkurat DET bestemmer kvinnen. Hun bare føler det på deg. Enten så har du "det" eller så har du det ikke, og det vet ikke hun selv engang, bortsett fra den magefølelsen. Du kan se de "perfekte 10ere" (10er er den ekvivalenten av den høyst useriøse alfa/beta, brukt meget sarkastisk og useriøst her) sammen med 2-3'ere og du lurer på "hvordan i helvete klarte han å få henne?". Det spiller ingen rolle. Det nettopp han hadde fungerte nettopp med akkurat denne kvinnen.

Det finnes ingen fasit.

bf06fd069d41d3e7d34d785c29d96f07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hva om jeg gir deg min "hypotese", så kan du ta stilling til den? :)

Arctic's "definisjon" av "alfa-hann"

En vaskeekte alfa-hann er ikke noe man kan bli i ordets rette forstand; en alfa er en essens personifisert i enkelte individer, uten at det nødvendigvis er en form for medisinsk diagnose. Jeg ser mange "lister" hvor de prøver og definere dette fenomenet, og så og si alle inneholder kriterier som "høy og muskuløs og kjekk" og "gjør alt for kvinnen sin.". Dette mener jeg er feminisert bullshit, og har ingen ting med en alfa og gjøre.

En alfa har ikke et nødvendig behov for og være "høy og muskuløs og kjekk" for og "gjøre alt for kvinnen sin" fordi hans bare stemme setter frykt i de feige, respekt i de modige og vannslag i trusene på jentene i rommet. Han er alfa - stepper du up mot han holder det ikke med store never og sterke muskler, for det er en mental lek. Og bringer du ikke, så blir du satt på plass. "Kvinnen hans" er et konsept han ikke praktiserer, for selv om han har mange som går etter, så går han for seg selv. Han følger sin egen moral, og er bunnsolid, men aldri redd for og endre mening. Han er mer kontrollert og rolig enn andre - han setter pris på utfordringer for han kan vokse på dem som person uansett hva. Og han eier sine feil, og retter dem.

Er dette helt på viddene, eller høres det logisk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hva om jeg gir deg min "hypotese", så kan du ta stilling til den? :)

Arctic's "definisjon" av "alfa-hann"

En vaskeekte alfa-hann er ikke noe man kan bli i ordets rette forstand; en alfa er en essens personifisert i enkelte individer, uten at det nødvendigvis er en form for medisinsk diagnose. Jeg ser mange "lister" hvor de prøver og definere dette fenomenet, og så og si alle inneholder kriterier som "høy og muskuløs og kjekk" og "gjør alt for kvinnen sin.". Dette mener jeg er feminisert bullshit, og har ingen ting med en alfa og gjøre.

En alfa har ikke et nødvendig behov for å være "høy og muskuløs og kjekk" for å "gjøre alt for kvinnen sin" fordi hans bare stemme setter frykt i de feige, respekt i de modige og vannslag i trusene på jentene i rommet. Han er alfa - stepper du up mot han holder det ikke med store never og sterke muskler, for det er en mental lek. Og bringer du ikke, så blir du satt på plass. "Kvinnen hans" er et konsept han ikke praktiserer, for selv om han har mange som går etter, så går han for seg selv. Han følger sin egen moral, og er bunnsolid, men aldri redd for å endre mening. Han er mer kontrollert og rolig enn andre - han setter pris på utfordringer for han kan vokse på dem som person uansett hva. Og han eier sine feil, og retter dem.

Er dette helt på viddene, eller høres det logisk ut?

50/50. Det vil si: litt på viddene, og litt høres logisk ut. Rødt = viddene, grønt = logisk.

Som sagt jeg misliker begrepet, men I'll play.

Alfa trenger ikke å sette noen på plass, han har ikke behov for å sette frykt i de feige. Eller i noen i det hele tatt. Respekten følger hans avgjørelser og hans egen moral (som er egentlig lite egen, fordi den er sammensatt av "utfordringer som han vokser av" og setter pris på). Du blir ikke satt på plass av en alfa, fordi alfa har ikke det behovet. Du blir satt på plass om du er i en ulveflokk. Vi er mennesker. Different case of alfa.

"Kvinnen hans" er noe han kan lett praktisere, men han er fullstendig klar over at dersom det forholdet ikke holder mål, så har han alternativer og jorda slutter ikke å snurre dersom forholder ryker eller ikke er lenger fruktbart (på alle måter). En alfa er gjerne den som løfter andre opp og ikke trykker ned. Det er like mye "støtte" som "ego". Han kan være en lagspiller, og han kan være en leder/organisator. Gjerne begge deler samtidig.

Mine 50øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvert imot, jeg håpte da virkelig på at alle skulle få si sitt :)

Fett :cat:

Mine tanker, åpenbart, fordi dette blir en ren synsetråd.

Beta fører detaljerte lister over alfa- og betaegenskaper, og prøver hardt å tilegne seg førstnevnte. I mellomtiden er det "fake it 'til you make it" som gjelder.

Alfa ser seg selv som han er, gjør det beste ut av utgangspunktet, uten at det innebærer at man slutter å utvikle seg som menneske. Noen vil bifalle, andre vil mislike, men de fleste vil akseptere og respektere, fordi det ikke virker påtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine "to cents" - fleire av desse listene/definisjonane av alfa-hannen får han til å framstå (i mine auge!) som litt hensynslaus og små-psykopatisk? Må ein mann vera det for å vera alfa-hann?

Kvifor må ein alfa-hann "setta frykt i dei feige", "bringer du ikkje, blir du satt på plass" osv? Burde han ikkje vera trygg nok på seg sjølv til at det ikkje var nødvendig og at han heller kunne bygga opp andre? Eller er eg for "jentete" nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...